TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Näee inte grillar ja året runt men ska erkänna att ja gjort det 3 dar i rad nu:o
Jajamen självklart o så riggar vi upp en kamera så vi kan lägga ut filmen här.
På tal om fölning kom att tänka på när jag sov på madrass i stallet när vårt sto skulle föla,låg i sovsäck o vaknade o kände att det var ngt lurvigt som låg mot min mage,blev kallsvettig o tänkte bara på råtta:eek:,rätt som det var så sa det miauu ,gissa om att jag pustade ut:o

Skäms glömt att säga grattis till "nya" jobbet hoppas att det blir populärt.
Mmm vi får leta efter en leverantör och lämna in massbeställning,oh "gubbtjuv" får beställa en kilt till sej oxå:angel:

Hahaha! Kilt o lackskor :rofl:
Jösses,vill du ta livet av folk??? De skulle ju skratta ihjäl sej om de fick skåda denna film....:p
Tänk dej,flamsiga tanter i högklackade lackskor o kortkort,halkandes i efterbörden:angel: Hur skulle vi ta oss upp igen????

Tjaa får väl se till att det finns nån gentleman som kan ge oss en hand,hmm om han inte oxå halkar dvs:D
Annars så kan vi ju öva oss hos Kat om det fortfarande är snö ,hmm om jag får ledigt så att jag kan följa med annars så får ni göra det själva o dokumentera det :angel:

jaha herr blunder kom och sen forsvann han, och har sitter jag nu igen.. banne mig ni skriver som sma bladarar lol. 4 sidor sen jag var in sist.. men det ar skoj att lasa, som brimmis sager, man far hickups av allt skrattande..

karindk: visst skulle jag vilja ga pa fotosafari, det ar fragan om $$$. annars ar det bara att sticka herr valdemar i transport och kora up. Men jag sitter har och funderar pa hur man advertise detta..
kanske annons pa fria websites, har har vi lokal site www.sunnetorget.se men det finns sakert pa andra platser ocksa.. Blocket kanske kostar en 30 krona men kan vara vart det, olika hasttidningar, men framfor allt websites som agnar sig at photo av olika sorter. Mkt legwork men det gar att gora.. och sa har du ju tantmaffian som kan sprida till sina vanner och bekanta...

Pinto: grilla ar bra for halsan, mkt battre an steka. Jag kor med engangsgrillar aret om har...

Cho et al: vilken syn med hon i korthort lol.. ja en del lar sig ju aldrig.. Och din folmorska maste ha tyckt det var "lite" annorlunda lol..

Kisse pa magen ar KLART battre an stor harig ratta.. jag ser ju inte fram emot folwatch och ar sugen pa en san dar camerathingy sa jag kan ligga i min skona sang.....Det skulle vara forstas om jag far sadelkammaren fardig... Den blir ju isolerad men hur kallt det ar slutet av April vet man inte heller.. Jag har inhandlat en dunvast och dunjacka till folet, justom det ar kallt.. Jackan aker pa (framben genom armar)) om det ar under 5C+. Carolyn, min mentor larde mig detta, satt pa jackan backwardsoch sen zippa upp pa ryggen.. nar jackan blir smutsig/for liten, tvatta ta tillbaks till second hand butik och fa en storre LOL.. Vesten blir bra pa kyligare dagar nar babies ar lite storre.. Och tank sa mkt pengar jag spar pa tacken... De vaxer ju som ograss de dar sma..

Tant Brimmis: harligt kort pa Winnie.. hon ar ju helsot... Precis som Ina ocksa ar.. Om jag skulle valja ny ras idag vore nog flingor en av mina alternativ. Men bullara ar bra de med...

Natti alla.. ingen glomd hoppas jag.. jag tanker jag skall svara er alla men sa blir jag vimsig.. oh well, life..

Hi hi väntar på att ngn ska ringa efter de i vita rockar,var en del som var ute på kvällspromenad som bara stod på vägen o stirrade när jag stod där o penslade kött på grillen:o

Ja det var faktiskt en syn! Men det som etsat sej fast på näthinnan är ändå hennes sätt att hålla väskan......krampaktigt,i BÅDA händerna,framför bröstet medan hon vinglade iväg i skiten :rofl:

Du får gärna låna min kamera om du vill,om den funkar hos dej,vi kan prova i mars! Jag ska ju inte föla förrän till midsommar iallafall,och tills dess borde du ju ha fölat om det ska ske i april:D

Pinto:Visst är det märkligt att folk inte kan låta oss avvikande individer få ha våra små egenheter i fred utan att glo ögonen ur sej? De borde skämmas som inte visar mer hyfs:D

Nämen,fy fabian vad klockan går.... Dax att hoppa i lopplådan!
God natt!!:laugh:

Grilla, det är väl inget konstigt:angel:Det har vi gjort både fredag och söndag den här veckan. Gott!

Idag kom hästarna ut utan problem. Vet ni att nu är det "vanliga" veckor ända fram till påsk. Ingen liten extraledighet instoppad nånstans...

Godmorgon på er:)

Här är det 1,1 grader och blåser en hel del. Det är lika halt som igår om inte värre. Jag orkade inte ta mig ut till vägen och över den för att få tag i tidningen.
Hästarna har i allafall inga problem att komma ut :laugh:

Den här veckan jobbar jag em, det är bättre på jobbet då men tråkigare att inte vara hemma på kvällarna.
Så dottern kan bara träna veckorna jag jobbar fm.
Sonen håller på med gotboll och har ju eget körkort så han tar sig fram och tillbaka själv.

Kortkort kjol tror jag att jag hoppar över, vill ju inte bli hämtad med vit tröja då allla kommer att anmäla kärringen som glömt att ta på sig och skrämmer slag på omgivningen:D

Skäms glömt att säga grattis.
Det gör inget! Jag glömmer ständigt sådant. Om någon har gratulerat, räcker det ju bra. Om alla gratulerar med allting skulle tråden bli riktig tung att läsa ikapp. Sen skulle vi säkert starta ny tråd varje annan eller tredje dag!:D

God morgon ni morgonpigga och alla andra förstås!
Har ännu inte stuckit näsan utanför dörren..... 5 min till,sen ska jag!!

Kat,när mitt senaste föl kom, 17 april, var det kanonväder (2 år sedan) så har du tur så......
De kunde vara ute från dag ett! Inte på nätterna förstås,men iallafall några timmar på dagen!

Nix,dax att röra på sej....

Den assistenten fick en omtumlande kväll, det förstår jag blev ett minne för livet :)

Det här med luftballonger har jag också råkat ut för. I våras var det en som strök lågt över vår hage. Jag trodde hästarna skulle få tokfnatt, det låter ju väldigt mycket när de drar på gasolen. Men det gick bra.

Mamman till rakethuliganerna har förresten bett om ursäkt. Hon var förtvivlad och kände sig som världens sämsta granne. Raketerna hade stått överblivna i en trappskrubb och hon hade aldrig haft en tanke på att grabben och hans polare skulle komma på tanken att ta dem. Hon ville ersätta alla skador (ja, det är väl självklart!) men nu klarade hästarna sig ju bra. Staketet är däremot totalt demolerat på den kortsidan där de gick igenom. Men det får hon prata med stallägaren om. Det är hans isolatorer och hans tråd som gått åt skogen. Som tur är går hagen att dela av, så vi slapp paniklaga igår. Min häst coolade ner sig snabbt och bra, finns det bara mat är nästan allt förlåtet. Men vår ponny var rätt nervös igår också, hon som brukar vara så cool :cry: Måtte hon inte fått men för livet nu ...

och har ar det morgon.. och SOL!!!! temp -2 och hoppas det haller sig sa.. sitter och tittat pa take till ladan.. den har brutit av 1/3 men nu ardet dags for andra sidan... sprickan ar stor, mysigt nar man sitter inomhus nar det rasar..

inget hander idag..kommer tillbaka nar fingrar fungerar...

Kat:
Låter spännande det där att du ridit så mycket förr.Känner du för det vill jag gärna höra mer.

Jag sitter också här och väntar på att det sista ska rasa från taket.Att det hänger kvar så länge just där beror på rosten:

32007352.jpg

Har bestämt ridning ihop med kompis idag.Typiskt att det blåser kraftigt(jag hatar!) och är halare än någonsin.Vet inte om jag vågar.

Godmorgon allihopa....

Idag är det bara slappa som gäller på förmiddagen.... Behövde inte ens slänga ut pållarna....Maken med son drog iväg på roadtripp med en vän så innan dom for gjorde dom klart allt morgonarbete....:banana: De övriga ungarna är på skolan så jag är helt solo med alla djuren:banana::banana:

Här blåser det oxå rejält .Igår var det rena skridskobanan på vägen till stallet,funderar starkt på att låta bilen stå och ta en lång promenad istället,pust

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 473
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar