TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Vad mysigt och fint du, familjen och hästarna bor. Man blir glad av den gula villan.
Men när jag tittar på mitt lilla hus och allt jobb med det är jag nöjd med mitt lilla när det strular och saker går sönder.

Nej då, det är inte alls pga avundsjuka nix inte alls :angel::angel:

Ja det hade varit en syn......:D

Jag har en nsv som kan smyga:angel: Tror han........

En historia till?? Klagar ibland på mina ass.....dock utsätts de för vissa strapatser ibland:D

Hade ett inhyrt sto här som skulle föla.Såg i kameran att det var på gång och att det inte gick som det skulle.....Hon (stoet) sprang runt i boxen o slog det lilla som stack ut av fölet,i boxväggarna,såg ut som ett slakthus......
Jag skriker på ass,att på med kläderna,jag behöver hjälp!! (hon hade lagt sej)
Hon kastade på sej sin kappa o rusade efter mej.
Fölet hade huvudet lite galet men det gick ganska lätt att fixa,så när det var gjort höll jag i framtill o sa till ass att försöka mildra fallet,precis då kommer fölet med fart.Stackars ass blev dränkt i fostervatten å annat smått o gott:o
Hon är absolut ingen hästjej,är kvar än och var mäkta stolt över sin insatts som fölmorska!! Jag fixade hennes kappa,givetvis:laugh:

Vikten är alltid jobbig, jag gick upp rätt mycket när jag blev dålig och började med all medicin men har gått ner 30 kg på några år, fast fyra kilon har kommit tillbak under julen :d :angel:

Problemet blir lik förbannat att man måste skaffa nya kläder såvida man inte vill tappa byxorna när man går.

Jag hittar de mesta kläderna under mina inköpsresor till det gula varuhuset. De har alla storlek men framförallt extra långa byxor vilket jag uppskattar.:laugh:

Mina gamla kläder ger jag till andra som behöver och vill ha dem. Man sliter knappt ut något och de som tar dem brukar bli glada. De flesta uteliggare brukar vara för magra för mina kläder så de har ingen nytta av dem.

Opps nu är kolen färdig,japp jag är stollig:o,släpat upp utegrillen på balkongen så nu ska en köttbit slängas på.Återkommer senare när jag är mätt:d

Verkligen,hon är guld!
Och hon hade den goda smaken att inte ha kortkort,lackskor o en handväska atthålla reda på:bow:
Hon hade nattlinne,kappa och mina gummistövlar:D
Vi pratar om det ibland och skrattar gott:laugh:

Åh vilken snabb och nyttig assistent.

Jag har sökt en del assistentjobb men misstänker att mina utbildningar och jobb ligger mig i fatet. Kan dessutom bara söks jobb utan tunga lyft.
Men med rätt brukare hade jag passat tror jag.

Lackskor,kortkort,dränkta fölmorskor och nu grillning........ Vem sa att livet på landet var tråkigt????:D

Min hästdag har tillbringats på Helsingborgs frk och deras trettonspel. Elittävling i hoppning för ponnier. Jättemysigt med flera av stallkompisarna med massa skratt och snack.

Blir impad av hur mycket tid och pengar många förädrar lägger på sina barn. De flesta verkar ha kul och trivas ihop.

Ja,tyvärr är det ju ofta tunga lyft,eller lyft,det finns ju hjälpmedel för sånt.
Men köra en rullstol i snömodd är ju oxå nog så tungt......
Så även om det inte är just lyft blir det ju tungt ändå:crazy:
Synd,om du skulle vilja jobba som ass,för just såna som du,som vill ha ett sånt arb,behövs!!:laugh:

Tråkigt på landet?
Det har man väll aldrig?

En morgon i början av sommaren hade jag banditer och civilpolis springande i min trädgård när jag tittade ut:o
Jag och sonen for upp och ner i fönstren och funderade på om det var dolda kamran. Men det var det inte.
Det var adrenalinkick på morgonen.
Har också vaknat utav att det står en främande man och knackar på och säger att dela av mitt stalltak har blåst av och ligger på vägen:cry:
Då fick jag ringa ut brandkåren så dom fick säkra resten av taket.

Här händer det massor jämt, skulle inte göra något om det vore lite tråkigt ibland:D

Tappat byxorna?? Det hade gubbtjyv gillat:angel:

Misstänker att ditt gula varuhus är detsamma som mitt Stora Varuhus:D
Om jag skulle flytta uppåt igen vetef.... hur jag skulle klara mej utan det:eek:
Nu bor jag 10 min ifrån.......:laugh:

Oj, vad ni berättar mycket när man är borta...

Brimmis - söt bild där öronen bara sticker upp:)

Karin - jag håller tummarna för att det blir bra. Lycka till!

Kat - Lindex tycker jag också är ett bra förslag, de brukar ha fina kläder i sina större modeller.

Ja, jag har shoppat:o Blev två par jeans och en skjorta/tunika och tre lite mjukare toppar som funkar att ha på jobbet. Det är mycket roligare att handla festkläder än att handla vardagskläder, men nu blev det gjort. Jag är absolut ingen shoppingmäniska, men det här är en lite butik på en liten ort, där de tar in lite märkeskläder och idag var det bara öppet för VIP-kunder. Ägaren är en hästtjej som jag har ridit ihop med för 25 år sen:)

Hahaha!! Nä ibland efterlyser man nästan lite tristess!!

På tal om främmande män som knackar på,
Jag var nyinflyttad (detta var i min ungdom:angel:)och kände ingen i trakten.
Kl 5 en morgon knackade det på min dörr och utanför stog en karl som sa att ufot skulle landa i min trädgård,om jag kunde ta in tvätten?:eek::eek:
Det visade sej vara grannens alkoholiserade son som fått delirium:crazy:

Ha,Ha det var inte dåligt! UFO? Vad jag skulle undra.

Däremot så ringde dottern till mig på jobbet och var hysterisk för att det kom en luftballong och landade brevid våran gård där hon satt och red på banan. Hästen blev livrädd och höll på att slå över med henne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 473
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar