TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Ha ha,på tal om lackskor.......
Hade en gång för länge sedan en PA (personlig assistent) som lubbade efter sonen på handikappridning iklädd: Kort kjol,vita högklackade lackskor,tjusig top och en vit liten chic handväska....... Det var uteritt,vår och......lerigt!:D
När hon sökte jobbet kunde hon både rida och hantera hästar.......
Det visade sej vara en lögn.....:crazy:

sa vackert det maste ha varit.. lol.. hadanefter far du fraga om de kan ga ut och ta in hastar nar du interviewar.. lol..
har ocksa traffat folk som sager att de kan allt om hastar, och de har ingen ide om ngt.. ar det da inte battre att erkanna att "jag kan inte men vill garna lara mig"....
nej nu blir det avstangning av mashinen... det ar kvall.. nattis yalls

Sen efter lite borstning o mys så var det nöjda pållar i sina boxar:)
DSC02313.jpg

Sen var det ngr mattjuvar som tyckte att det dröjde för länge:o
DSC02318.jpg

DSC02321.jpg

ja j'vlar :laugh: tack för dagens garv , den synen skulle ja velat se:rofl::rofl:

shit toa

Hi hi vilken syn men det klart kort kjol är ju lättare att springa i än en lång:D

shit ...:eek: vilken pli du har på hästarna... hmm vore de min hade han varit över hela stallet o i alla höpåsar samtidigt med den lille naffsande honom i bakhasorna:mad:

fast måste ju påpeka att jag är liiiite besviken att de inte har samma färg på täckena.....matchning:angel:

Ja vi höll på att krevera:D Det gör jag än idag när jag ser henne framför mej!
Hon blev inte så länge,hon gick introduktion när detta hände o hade 2mån provanställning,tack o lov:bow:
Hon visste om ridningen men förklarade att hon ville vara snygg i skolan (lämpligt blan modellerao fingerfärg...) och trodde hon skulle slippa undan när hon inte hade andra kläder!
När jag frågade varför hon ljög svarade hon: Jag trodde det skulle vara lätt och jag visste inte att jag var såååå rädd för hästar:o och så ville jag ju ha jobbet...

Ja! Det är ju sant förstås! Ska lägga det på hennes plussida........:D

Opps förlåt .ska genast beställa nya täcken,tack för påminnelsen ,nu fick jag en bra anledning att ge mej ut o shoppa:d
Nja pli vet jag inte ,de vet att de inte får gå ut men kan ju få lååånga halsar,sen kan man ju smita ut när matte vänder ryggen till.

Så fina så!!!:laugh:
Men jag måste ju få skryta o säga att jag har lika bra pli på mina......:laugh:
Till och med de små pojkvaskrarna börjar begripa detta med att man går inte ut förrän man fått tillåtelse:laugh:

Sen ett plus till för henne var väl att folk fick dra lite på smilbanden,men hur sjutton såg det ut när hon skulle kratsa hovarna:o

När matte vänder ryggen till?????? Skulle mina aaallllddriiiig göra:angel:

Hon slapp kratsa........vågade sej aldrig så nära.....:D

Spec. när man går in i sadelkammaren,hör stampande o när de hör att man kommer tebax så ser man ngr rumpor försvinna in i boxarna,o sen kikar de ut vadå jag har ju inte gjort ngt:angel:

mäkta imponerad måst jag tillstå att ni har lyckats med de där:)

Springaren är tydligen lika lika ouppfostrad o ömöjlig o få att fatta som sin husse

nog för jag förrsökt o få han till de där men jag hinner inte ens in i foderboxen innan han står bakom med vääldigt lång mule o flipprar i säckarna:o

visst säger jag åt han så backar han ut men när jag vänder mig om är han tillbaks:eek:

vi är nog omöjliga bägge två...bara o inse :angel:

Hmm var väl synd ,hade väl varit en skrattretande syn spec. om hästen tatt sej en smakbit oxå:devil:

Yes Karin! Nu håller jag tummarna att allt går bra för dig. Ge det tid även om det är motigt i början, det tar alltid lite tid att starta upp något nytt. Men jag tror nog att din entusiasm så kommer det här att gå hur bra som helst! :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 475
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar