TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Hmmm,känner igen problemet,men hos mej beror det på att jag bara hatar att handla kläder:(
Det tråkigaste jag vet är att gå runt i affärer o leta,och prova....... Tvi!!
Jag handlar numera allt på.........Det Stora Varuhuset.......!!:p
Billigt och ofta märkeskläder. Alla former,färger o storlekar,allt under samma tak!

Tajger: Du har så rätt så!
Fick tex gnäll när jag jobbade natt sist,hur kunde jag ställa mej o städa förrådet? Det var ju inte mitt jobb!:confused:
Blir liksom lite lättare ett irritations moment här hemma,bara!

Verkar som om det över hela landet är problem med halka:cry: Även här

Jag har också skottat takrassnö idag, men det gick ganska smärtfritt dock är stallplanen en isbana. Ut och in till hagen är fortfarande ok. Sonen var inbokad för fotografering idag och solen lyste +2 grader och helt ok snö i skogen (det är bara grusvägen som är isbana). Så han fick sina full fart bilder, två egensinniga flingor som galopperar i bredd på en skogsväg :p

Det var inte helt utan komplikationer, vi fick några jobbiga delar då syrran inte ville ha d y bredvid, och prinsessan som svar körde bockkavalkad, men med nu skall vi bara framåt så gick det över:idea:

Får se bilderna om nån dag, han fotar i ett format som min dator inte klarar så han gör om bildformatet till mig. Förhoppningsvis blir det något bra kort av det hela:p

Kan sälla mig till skaran med klädtorka:grin:

Jag har problem för att jag är för kort, och fruktansvärt ointresserad av att handla kläder, ids inte leta, så jag verkligen nöter ut de kläder jag har :p Vad som händer när de är helt slut det blir en annan historia:rofl:

...och jag har för långa ben :o ...jag är lång hela jag men benen är exeptionellt långa och det är hur svårt som helst att hitta byxor som räcker till. 36 tum, 35 ibland är ett minimum!!! Gillar inte att köpa kläder heller för jag är typiskt jeansmänniska och allt annat känns krystat :crazy:. Jeans och skjorta/tröja är liksom...eh, jag:D

Å vad skönt med en till sån människa!
Jeans är det enda som gäller,vardag som fest......
Känner mej inte heller komfortabel i ngt annat och kan liksom inte vara mej själv!

*kl*

kretavarghst172.jpg

Nu har jag fått hjälp:)
NU ska ni kunna se mitt minsta barnbarn

å jag som trodde ni liksom jag klädde upp er till stallsysslorna:eek:

här skottas de skit i frack o lacksskor :angel:

kläder är jeaans skjorta tröja ,, finns de annat o ha på sig,,,, jo ridkläder då:idea:

jag skulle garna ha jeans varje dag.. 36 ben och 48 midja.. lol.. finns inte och jag anvander bara wranglers...
skamt asido, men magen och darom ar for stort... har ju gatt upp 50 kg sedan jag flyttade till sverige och med mig sjuk hela tiden har val inte motionen varit vad denskulle...hemma red jag 7-8hr per dag, och var igang, har blir det inte sa mkt.. sa resten av kroppen ar ok, det ar den dar delen i mitten som inte far plats i ngt.. passar det upptil ar det inte nog med tyg for mitten..
och det finns inget som hemskt som dessa tunikor alla gar i.. men det ar val modet.. jag skall kolla igen pa lindex har i byn och se vad de har, jag far sa lustiga blickar fran folk nar jag ar i affarer.. blir nastan folkskygg.....
skall gora lite har hemma nu, maste forbereda for tantinvasion hahaha.. jag aterkommer med lista av de som ar uppskrivna och sa far vi dubble check ..toots

Siddu, du fick till det till slut :D Jättefin är ditt barnbarn!

Kläder ja, det har jag massor av som hänger i garderoben :angel: men jag kan inte ha dom pga att jag blev så himelens fet när jag slutade röka :mad: Men nu är det ta mej faan dax att sluta upp med det här glufseriet som jag hållt på med så länge nu. Det är nog nu!

För övrigt så köpte ju jag mej mina favoritbyxor med grenen i knäna och dom har jag bott i sen jag köpte dom. Annars är jag en jeansmänniska jag med.

Ja jeans är ju inte så dumt! Men mina har en förmåga att krympa :mad:
Jag har också problem att hitta kläder. Kan inte förstå varför klädskapare tror att man är 2,5 meter bara för att man har sparat ihop en del kg :confused:
När jag handlar kläder så går jag runt och kollar efter något som ser stort ut sen håller jag upp det framför mig och kollar ifall det kommer gå runt min kropp utan att sitta som korvskin och gör det det så köper jag det utan att prova.
Så mina kläder består ofta utav joggingbyxor och någon stor tröja, som tur är så är jag inte bland vanligt folk så ofta ;)

Idag så har det inte gått att få hästarna från gården så vi klippte den store och fixade till han lite.
Sitter nu och försöker få tag i min höfarbror och hovslagaren men dom vill inte svara....

Jag är en mysbyxmänniska då :o
Förr när jag bodde i stan hade jag alltid snyggkläder när jag gick ut.Sen när jag kom hem bytte jag om och slängde på mej plyschoverall.
Nu går jag med mysbyxor i affären oxå :D

Nackdelen med reså i midjan, är att man inte märker förräns det är för sent att magen blir större.

Nu ska jag spela lite spel. Dottern lurade in mej på Spigo.se och nu är jag fast :o
Sen blir det ugnstekt fläskkarre med potatis och äpplemos :d

Tack Tant Kat!:bow::bow: jag är så himla glad för tipset! Jag tror detta kommer till att fungera riktigt bra.

Jag kan säga att om jag skulle använda frack o lackskor nångång,så skulle det definitivt vara i stallet!!:D

ohhh sa skoj, vet du du passerar mitt hus (sort of) nar du kor upp till hogfall.. Och tycker att du skall stanna har och ha kaffe innan du fortsatter upp i skogen.. For det ar skog daruppe.. De kallar det Finnskogarna, och det finns mkt "lustiga" saker daruppe..
Men nar skall du aka upp?? lat mig veta sa gor jag ren kalendar for ett besok.. och passar det kanske jag aker med dig upp.. jag behover en break... dock klarar jag inte fotosafari i sno.. lol. vantar nog till snon har forsvunnit och sant..men som sagt lat mig veta nar du passerar.. och glad att du kanske kan tjana lite pengar...

Usch här är det rena skridskobanan,snacka om att bilen var som bambi på hal is:crazy:
Nåväl blev en mysdag till med pållarna.
Denna synen mötte mej när jag kom till stallet ihop med glada gnäggningar.
Hmm har nog typiska innehästar:o
DSC02297.jpg

DSC02303.jpg

DSC02301.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 475
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset