Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4
Inne för ett mellis,blåbärspaj o kaffe,o för att byta dvd åt son. Skönt att sitta lite.....
Det där med vikarien,tjejen som han vikarierar för är barnledig och hon tar bara två månader åt gången........ svårt att ta in ngn helt ny på dom premisserna
Kostar mkt att utbilda bara för 3-4 mån.
Jag intalar mej att han har bara ett vik,det blir inte för evigt,så jag/vi får stå ut
Han missköter ju inte sonen,då hade det varit ngt helt annat
Sen är det väl så att jag tycker lite synd om människan oxå.....dumt,jag vet....
Det där med att det är ett hem,att vi bor här,har många svårt med
Och det ÄR svårt!! De ser det som sin arb plats,jag ser det som mitt hem,och där kan det lätt uppstå konflikter.....
Tex.man kastar saker,man möblerar om i skåp,man har rätt att vistas överallt (övervåningen är MIN) man lånar min dator,man använder telefonen för att prata med pojkvännen halva natten.....mm mm
MEN när det gäller att städa upp efter sej så är det ingen arb plats längre....
När man spiller i kyl,ugn osv behöver man inte torka efter sej, spiller man på golvet behöver man inte heller,som en sa "Varför ska jag torka? Du har ju hundar som skitar ner ändå"......osv.
Långt ifrån alla är så här,absolut!!! Men det är faktiskt vanligare än man
tror,då speciellt karlar (förlåt gubbtjyv
)
Jag försöker vara tydlig o har klara "regler" men det hjälper inte alltid.
De har en alldeles egen nyinredd dusch,men duschar gärna i min ändå tex
Den som absolut inte kunde klara sej utan att duscha varje dag,helst morgon o kväll,har inte duschat en enda gång sedan duschen blev klar och jag meddelade att nu är min no no!