TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Inne för ett mellis,blåbärspaj o kaffe,o för att byta dvd åt son. Skönt att sitta lite.....

Det där med vikarien,tjejen som han vikarierar för är barnledig och hon tar bara två månader åt gången........ svårt att ta in ngn helt ny på dom premisserna:crazy:Kostar mkt att utbilda bara för 3-4 mån.
Jag intalar mej att han har bara ett vik,det blir inte för evigt,så jag/vi får stå ut:angel:
Han missköter ju inte sonen,då hade det varit ngt helt annat:devil:
Sen är det väl så att jag tycker lite synd om människan oxå.....dumt,jag vet....

Det där med att det är ett hem,att vi bor här,har många svårt med:confused:
Och det ÄR svårt!! De ser det som sin arb plats,jag ser det som mitt hem,och där kan det lätt uppstå konflikter.....
Tex.man kastar saker,man möblerar om i skåp,man har rätt att vistas överallt (övervåningen är MIN) man lånar min dator,man använder telefonen för att prata med pojkvännen halva natten.....mm mm
MEN när det gäller att städa upp efter sej så är det ingen arb plats längre....
När man spiller i kyl,ugn osv behöver man inte torka efter sej, spiller man på golvet behöver man inte heller,som en sa "Varför ska jag torka? Du har ju hundar som skitar ner ändå"......osv.
Långt ifrån alla är så här,absolut!!! Men det är faktiskt vanligare än man
tror,då speciellt karlar (förlåt gubbtjyv:o)

Jag försöker vara tydlig o har klara "regler" men det hjälper inte alltid.
De har en alldeles egen nyinredd dusch,men duschar gärna i min ändå tex
Den som absolut inte kunde klara sej utan att duscha varje dag,helst morgon o kväll,har inte duschat en enda gång sedan duschen blev klar och jag meddelade att nu är min no no!

Åhhh va fint ni har det! Skulle oxå vilja ha ett fint stall men jag får vänta tills gubben lägger ner sin däckfirma innan jag kan göra iordning stallet igen :angel: Det var ju ett stall med 4 boxar när vi flyttade hit för 10 år sen.

Här är det fläckvis med is men fortfarande ganska okej. 2-3 plusgrader och ena stunden skiner solen sen kommer det lite snöblandat regn och sen övergår det i regn sen blir det sol sen snöblandat regn osv osv hela tiden.

Sonen med familj har varit här på mat och så hade Johanna med sej sina frisörgrejer så nu har jag inget glitter i håret längre :bump:

Det kan ju vara smart, har jag inte tänkt på :)
Sen har vi så breda gångar så vi går inte så nära där, men om inte annat så ser det kanske snyggare ut :)

En tredjedel av byggnaden använder vi inte alls. Där hyr jägarna in sig.

Ensammamma:
Det är inte alls så fint som vi vill ha det, för vi har haft så mkt annat med småbarn, stora barn, och sambon har startat egen firma, så tyvärr behöver mkt göras.
men i sommar ska vi iaf måla om.

Sen är jag noggrannare med sopning och sånt där nere, än uppe i huset, säger sambon iaf :D

Men det kan bli mkt finare..

JOOOOO! Ni bor och har det ju jättefint! Massor med utrymme,härligt! Och vilken utsikt från huset,nog blir jag lite avundsjuk iallafall!!

Jag tycker i alla fall att det ser jätte fint ut:laugh:
Jämfört med min lilla gård så ser det ut som värsta flotta gården.

Jag och teknik alltså:confused:Tror jag har lyckats den här gången:)
Om det funkar så kommer här en bild på mitt lilla barnbarn 2,5 år i lösdriftshagen härom dagen.
kretavarghst172.jpg

Men det vär väl själva f....n oxå.

Rudolfsson

nu då?
Annars ger jag upp o får invänta hjälp

Om du går på bukefalos-hjälp så tror jag att du kan hitta hur du gör,säger jag, som är en teknisk katastrof.......

KL

Hej på er alla.... Här kommer min och Kamels dagliga rapport.... Igår fick pållarna lite "egentid" Vi drog nämligen till Norrbottenslän -Piteå på släktkalas... Underbar mat, trevligt sällskap och nån artighetsvisit blev slutresultatet.... :laugh:

Snön, ja, vad säger man...den VRÄKER ner, helt utan hejd.... vi är iof van vid massor av snömängder men detta är mindre skrattretande eftersom allt verkligen rasar på en å samma gång:crazy:... Förkylningen håller i sig, lungorna har gett upp och jag får välja mellan att antingen röka mentolcigg eller snusa.... då blir det båda:o

Har skummat igenom alla 25 sidorna sen sist ( tror jag iaf det var:angel:) och beundrat både bilder, envetenhet och lycka hos de flesta..Lobell...du är en kämpe.... keep on going...

Ni gör mig alla så glada och när jag just nu inte skriver så mkt i tråden tänker jag dess mer på er i vardagen....:love:

Lobell Så vackert du bor och så snyggt du har det i stallet!
Här är vädret så dåligt att jag har hunnit läsa ikapp tråden.
Jag har också skottad snö som rasat från tak. Det rasade precis utan för dörren när jag skulle ut i morges.
Jag hoppas fortfarande på att få jobb hos www.Pakhesten.nu.
Han är lite tveksam till det, men jag hoppas han ger mig en chans

Om vädret tillåter att hästen går ute på natten borde jag åka upp och hälsa på den helg när ni ska till Moholmsarab. Då kan jag även hjälpa till där och hälsa på er andra så klart. Tyvärr är det tveksamt om vädret vill, men vi fick tidig vinter, så kanske det blir tidigt vår. Man kan ju hoppas.

MEN när det gäller att städa upp efter sej så är det ingen arb plats längre....
När man spiller i kyl,ugn osv behöver man inte torka efter sej, spiller man på golvet behöver man inte heller,som en sa "Varför ska jag torka? Du har ju hundar som skitar ner ändå"......osv.

Så där gör ju folk på sina jobb också:crazy: Kolla de flesta lunchrum, deras mikro t ex...Jag vet, jag städar kontor och lunchrum, bl a.

Lobell - vad fint du har det! Så skönt med så mycket utrymme. Vi byggde ju stall för 7 år sen, och visst, det blir nytt och fräscht, men eftersom det är ganska dyrt att bygga nu för tiden, så bygger man ju inte större än nödvändigt. Inga stora lador...

Jag lyckades ta mig till ridhuset, så det blev 40 min dressyr. Pålle jobbade på bra, även om han gnisslar i bettet när det börjar bli jobbigt:) Ja, så då får man jobba lite till:D Skönt att komma ut iaf, jag var orolig att det inte skulle fungera.

Nu ska jag åka och göra av med pengar - min favvoklädbutik har butikstömning. Sen stänger de så de kan få fram vårkläderna. Men det är ju vinter ett tag til, så får se om jag kan hitta nåt:)

KL
+3 och töväder:(
Hade utsläpp + lunch idag, så jag var i stallet redan 8.15
Släppte ut hästarna, blöte middagsbetfor till de andra 3, vägde upp all hösilage till alla 4 (göra betfor och väga hösilage ingår när man har utsläpp på helgen).
Stormockade Lyriks box, bytte vatten och gjorde iordning all hans mat.
Tog in och borstade av token. Sprajade hans hovar med hovsprajen, han har röta i ena bakhoven:( Antagligen pga det blir för surt med spån för honom, inga rötproblem med halm.
Lunchade alla 4 ute i hagarna (min går ensam, de andra 3 går i den andra vinterhagen).
Åkte hem - sen iväg till IKEA:laugh:
I morgon blir det storhandla hästkäk på GG och Citygross - havre, lusernpellets, lusernhack, Aktiv och ev Miner oxå. Börjar bli tomt i mitt "foderförråd"...:(

kl.
angaende klader.jag har nu upptackt jag inte har nagra stadsklar.. jag gar i antingen overall (sommar) eller stor grotrock och sweats pa vintern. eller ridbyxor.. skall jag vara fin tar jag pa mig nyare modell av ridbyxor.. hjalpppppppp jag har inga klader.... och pga viktokning vill jag inte handla ngt heller.. samt jag kan inte hitta ngt som jag tycker ar fint.. har faktiskt sagt nej tack till en av de fa invitationer jag har fatt att ga ut for jag har inget att satta pa mig..
sa da ar fragan, var koper man stadsklader.. har varit pa kappahl men ar inte sa fortjust i deras utbud, \H&M har inte min storlek, ja Lindex har inte heller min storlek.. for det mesta.. Inte for att jag kommer till stan sa ofta men i alla fall.. Har provat att handla per catalouge men det passar inte nar det val kommer.. alla forslag emottages tacksamt...
nu skall jag ut till tomtarna och se om det kan bli lite middag/kvallsmat och wooho hinkarna var inte frusna i morse..

Underbart ställe!!!!!!!!!!!!!!!!!!:banana: ...vilket härligt stall, alltså :)

Har precis kommit in. Ser ut som om trådarna håller sig ovanför snön än så länge i hagen så jag behövde inte trussa runt och dona med den. Istället hämtade jag Lilly och så fick hon lite jobb i djupsnön...och den är djup!!!!!!!!! Mina fötter blev alldeles snöiga:eek: liksom Lillys mage och en bit upp på sidorna. Jag fick lyfta upp fötterna där det var som värst...Snön är dessutom väldigt tung så jag lät henne skritta runt lite i det. Gjorde upp spår och sen några travsteg och en galopp. Därefter körde jag lite dressyr på min lilla uppskottade plan, inte helt poppis hos fröken men hon lossnade efter en påminnelse om allvaret och då gjorde hon ett bra jobb.

Rocket jobbades på "långa tyglar", alltså inte tömkörning direkt utan med kortare tömmar där jag går nära hästen. Han börjar fatta vad det handlar om och är nu styrbar i både skritt och trav :D .

Båda har börjat falla ur lite så nu får dom extra lucern samt VSL då dessa mineraler inte är så frekvent förekommande i det foder dom äter nu. Dom får även vanliga mineraler. I huvudsak är det lysinet och selenet jag vill att dom ska ha i sig. Det var ett uppskattat inslag i dagens pyssel:p

Blötvädret igår hade fått Rockets man att tvinna sig och bilda trollflätor så jag pysslade rätt länge med honom där. Han älskar att vara i medelpunkten ;)

Vilket fantastiskt ställe ni har. Stort och rymligt. Det ser idylliskt ut tycker jag.

Har haft en skön mysstund och pysslat om hästarna. Törs inte ta upp dom på gårdsplanen nu eftersom det är halt och jag är rädd att dom rycker sönder handen på mej. Kan dom ju iofs göra även när det inte är halkigt men det känns tryggare att ta upp dom när underlaget är okej.

Winnie vill gärna vara med på bild :love:

32004914.jpg

Vilket underbart ställe! så ser min dröm ut också, fast ett litet mindre hus med tanke på att jag blir ensam där:laugh:

Synd att du har svårt att hitta saker du gillar. Jag tycker Lindex har jättefina kläder som är lite större. Jag har en jobbarkompis som drar stort och jag tycker att hon alltid är så himla snygg och fin. När jag frågar så har hon nästan alltid hittat kläderna just på Lindex.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 476
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar