Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4
Godmorgon till alla!
2,1 grader och duggregn.
Jag fick en fin kväll igår.
Vi lade märke till att det var bilar utanför som betede sig väldigt konstigt och kom då på att snön på stalltaket antagligen släppt och blockerade vägen
Så på med kläderna och snöskyffel i andra handen, det var en tredjedel av stalltakets snö hade ramlat ner och blockerade hela vägen.
Jag var glad att ingen kommit under och skadat sig.
Så det var bara att börja ösa snö för att trafiken skulle kunna ta sig fram igen. Men dom som stod på varsin sida tyckte inte att jag skulle handskotta utan ringa någon som kunde köra undan snön.
Så in och börja ringa grannar med traktor, fick tag i en som var snäll och kom och körde undan. Då tanten som parkerat på den sidan vid mig skulle backa in på min gårdsplan så tittar hon inte ordentligt utan kör ner i diket på andra sidan
Då kommer det en bil till som inte har lust att vänta utan försöker ge sig fram mot snöhav och traktor som försöker köra upp en väg
Han inser att han inte har en chans att komma över traktor eller snöhav och börjar backa men glider ner mot diket också, men lyckas som tur är få stopp på bilen innan han också sitter fast.
Traktorn får upp en väg så trafiken kommer igenom
Men då har vi tanten i diket kvar så jag och grannen får gräva och putta, gräva och putta upp henne.
Sen kör han upp hela vägen och åker hem.
Jag går in och brygger nytt kaffe och tittar på en svensk vampyrfilm. Efter filmen går jag ut och kollar vägen igen och då har givitvis resten av snön kommit ner. Så det var bara att börja skotta för hand, inte så mysigt då det kändes som jag hade en vampyr flåsande i nacken i mörkret
Men jag överlevde och snön har kommit ner utan att skada någon den här gången.
Idag lär jag inte komma någonstans om inte sandbilen kommer förbi, det är ren is ute på vägen går inte att ta sig fram.
Så jag tar lite kaffe och funderar lite en stund.
Så alla som ska ge sig ut ta det jätte försiktigt.