TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Vi har inte brodd i hagen då den inte brukar vara isig och då de busar en hel del,när de var broddade så var det en del skador men inte ngt sen de går obroddade.

De två som är broddade går själva, de andra två vågar jag inte heller ha broddade, mitt fullblod, som inte har koll på benen i vanliga fall, och en tvååring. Blir lite bus där också...men hagen är som sagt ok, det är vägen dit:crazy:

Ja dom är så vansinnigt nyfikna och ska absolut vara med och se vad man har för sej :laugh:

Men tror du inte att den som är barfota klarar sej galant? Den känner ju var den ska sätta fötterna. Värre då med den som är obroddad. Kan du inte sanda?

Sanden är frusen...Ja, unghästen kommer nog fram, men min...Men vi får se hur mycket som lossnat till i morgon bitt, kanske kan maken köra lite extra hårt med traktorn och få loss isen:) Jag hoppas på det iaf.

Du får gå ut och slänga på salt så det löser upp ytan så det blir skrovligt.

Ja, jag funderade på det, men orkar inte nu...Mörkt, regnigt...Om inte det är bättre i morgon bitti gör jag det då, så får de äta frukost inne...

Här ÖSREGNAR det. Glad att jag inte har utsläppet i morgon. Gissar att Sonja kommer att stå där och klura på om hon vågar ta dem runt knuten till hagarna.

Här har "snöskottaren" gått i strejk så jag hoppas inte det fryser på i natt eftersom snövallen framför uppfarten delvis är kvar. I så fall försvinner väl resten av underredet på bilen. Och eftersom jag får ta sats så lär jag inte få stopp i halkan på andra sidan. :cool:

Nu ska jag välta isäng. Är uppe på tok för länge.

KL

Har precis nattat både pållar o son. Regnar o blåser o skithalt:(
Som tur är så brukar vägen till hagarna aldrig bli hala och iom att alla är oskodda så brukar det gå bra!
Snön rasar från stalltaket så det dånar,men hästarna bryr sej inte nämvärt.
Bara jag som bryr mej för nu är min fina skottade gång no more.....:(
Ca 1m snö från stalltaket ligger där.....

Såg idag att en av mina äter spån,det nya färska jag lagt in. Nån som varit med om det? Jag har aldrig sett det förr. Nån brist,eller vad kan det bero på?
Det är fö 5 åringen,som är dräktig,det gäller. (Som vanligt är det hon....!)

Kl

Hemkommen från Efter Julkalaset.Det var en lyckad kväll,maten bra och underhållning som passade de flesta.Den slutade dock lite dramatiskt.Här är,som hos flera av er andra,blixthalka.Musikerna ringde strax efter de åkt och hade kört i diket.Ett flertal karlar åkte dit för att kolla läget med påföljd att ytterligare en bil åkte ner:eek:.
Efter lite trixande och(tror jag) en traktor med kedjor kom till slut alla upp.

Hade sedan själv lite problem på min lilla väg,det skar i genom,men volvon drog sig hem:love:.

KL*

Jag gick ner och skulle fixa vatten till stallet runt 23.
Oops , det hade rasat ner ca 1 meter packad och blöt snö utanför stalldörren.
Vi var 3 st som skottade i 45 min.

När vi skulle ta hästarna, hade det åkt ut över utsläppet så tråden var av.
Så vi fick skotta där med.
Sen var det förstås en bit på ca 20 meter som inte rasade ner, så sambon fick springa förbi med hästarna, för det är så mkt snö så det går bara att ta vår gång vi skottat, och den var farligt nära husväggen.

Nu spöregnar det.

0315 am i skogen.. och -2 C. Inget regn och hoppas pa kallt vader, jag hade skare? san dar hard yta pa snon, nar de kom in sent om sider, och lite lustiga regnsnoflingor kom ner men inte mkt.. Nu sitter jag har vaken alldeles for tidigt och hoppas pa kalla temperaturer igen..ha, jag vill ha kallt?? nu har det slagit slint i hjarnbasen... Men ja, skall det vara vinter sa skall det, annars far det ga emot var och vara varmt och skont med tussilago i backarna...

Later som ni alla har mkt problem med is oc halka... var forsiktiga snalla. jag satte en vurpa igarkvall, men landade i sno sa det var ok.. men vi behovr inga fler ryggskott/utslaga ryggar har och inga brutna ben pa vare sig folk eller fa.

Lobell, det verkar som ni hade en trevlig avslutning pa kvallen ? No? Tank all den motion ni fick.... sager tant kat med ett sarkastisk min...Jag kanner verkligen for dig, glad du hade hjalp... Jag ser INTE fram emot ras fran ladan har, men har min lilla (mkt lilla) spade att skara ut isblock med sa smaningom... Tack och lov det bara ar 3 meter och 1 meter vid husdorren...

Pinto, crappers om arbete, det vore sa skoj om du kom. Lat mig veta hur det gar.. Jag menar du fick ju arbeta pa hjul...nej JUL skall det vara. sheesh, nu har hjarnan gatt i ide tror jag.. den ar val med tant cizmas nallebjornar ngnstans.. lol..

OK jag ar vaken, lika bra att gora kaffee och starta tvatten.. ha en bra morgon alla..

God morgon! Jag tänker dock krypa i bingen. Har haft en vansinnig resa hem från dottern. 11 mil fullständigt utan sikt, blötsnö i MASSOR!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det klistrade sig över rutan så torkarna gick på högvarv till ingen nytta. Kröp hela vägen, precis så jag hade styrfart...nu är jag trött:crazy:

Godmorgon till alla!

2,1 grader och duggregn.

Jag fick en fin kväll igår.
Vi lade märke till att det var bilar utanför som betede sig väldigt konstigt och kom då på att snön på stalltaket antagligen släppt och blockerade vägen:mad:
Så på med kläderna och snöskyffel i andra handen, det var en tredjedel av stalltakets snö hade ramlat ner och blockerade hela vägen.
Jag var glad att ingen kommit under och skadat sig.
Så det var bara att börja ösa snö för att trafiken skulle kunna ta sig fram igen. Men dom som stod på varsin sida tyckte inte att jag skulle handskotta utan ringa någon som kunde köra undan snön.
Så in och börja ringa grannar med traktor, fick tag i en som var snäll och kom och körde undan. Då tanten som parkerat på den sidan vid mig skulle backa in på min gårdsplan så tittar hon inte ordentligt utan kör ner i diket på andra sidan:confused:
Då kommer det en bil till som inte har lust att vänta utan försöker ge sig fram mot snöhav och traktor som försöker köra upp en väg:o
Han inser att han inte har en chans att komma över traktor eller snöhav och börjar backa men glider ner mot diket också, men lyckas som tur är få stopp på bilen innan han också sitter fast.
Traktorn får upp en väg så trafiken kommer igenom:bow: Men då har vi tanten i diket kvar så jag och grannen får gräva och putta, gräva och putta upp henne.
Sen kör han upp hela vägen och åker hem.
Jag går in och brygger nytt kaffe och tittar på en svensk vampyrfilm. Efter filmen går jag ut och kollar vägen igen och då har givitvis resten av snön kommit ner. Så det var bara att börja skotta för hand, inte så mysigt då det kändes som jag hade en vampyr flåsande i nacken i mörkret:cry:
Men jag överlevde och snön har kommit ner utan att skada någon den här gången.

Idag lär jag inte komma någonstans om inte sandbilen kommer förbi, det är ren is ute på vägen går inte att ta sig fram.

Så jag tar lite kaffe och funderar lite en stund.
Så alla som ska ge sig ut ta det jätte försiktigt.

God morgon....eller inte???
Har nu suttit här i godan ro med en kopp kaffe en god stund,tills jag läser era inlägg......och får för mej att titta ut genom köksfönstret....:mad:
Jojo,det är bara att ta med sej sin onda armbåge och skotta fram stalldörren:devil: till råga på allt är det nån minusgrad så det har fryst på lite.
Hoppas det inte blir alltför jävligt........ Så hej hej,nu vet ni vad jag gör ett tag!

Senast ändrad:

-2 och klockan ar 9 snart.och det ser ut som lite kan komma ner fran taket idag om det blir varmt.men inte HELA taket.. baksidan av ladan kan det rasa pa, jag anvander inte den sidan.
hastar ater hons har fatt vatten och korn, 2 tvattar gjorda. och nu ar jag trott lol.. skall stanna uppe en stund till dock..
det ar halt darute ocksa..
cho, det finns "band" man kan satta pa armen som hjalper tennisarmbage.. finns pa apotek tror jag..

alla ta det forsiktigt med snon, skotta inte ihjal er...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 477
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar