TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Oj, vilken tur att det gick bra med hästarna. Sicka skitungar, men de har kanske lärt sig nåt nu...

Jag har också lagat trådar idag, unghästen har nog varit nyfiken på nåt/nån som gått förbi på vägen, men det var bara undertråden som hade gått sönder.

Annars har vi bara glashalt, pålle fick gå in själv idag, han halkade mer när han skulle gå i snöre:crazy:

Ingen orkade åka och handla, så det blev falukorv och grönsaksstuvning till lördagskvällsmat:p Brukar alltid veckohandla, men det har varit så mycket helger nu, så inget stämmer. Men nu kommer Linas i morgon igen, så nu blir det väl lite ordning på mathållningen:d

För övrigt är jag frisk, lite trött i ryggen ibland bara, peppar, peppar. Jag är väldigt tacksam för det. Att ha ont hela tiden måste vara jävligt:(

OM man nu måste göra en jämförelse mellan sig själv och andra så brukar jag säga såhär när jag ska prova något nytt som känns svårt: Jag är ju inte dummare än någon annan så då ska väl jag också klara det!

att hon är pigg kan ju öven bero på att hon mår bra nu och tycker de är kul att jobba ...men ta bort oljan du....

ja de är rätt tänkt ...inte sätta ljuset under skäppan inte

nää upp med hakan . ut med brösten .o borsta upp morrhåren o ställ fram tofflorna :laugh:

Jo bannemej! Ibland känns det bättre när jag åtminstånde får påminna mej själv om att "Jag har det inte värre än att jag överlever!" Jag menar att jag gnäller ju egentligen om småsaker,jag fungerar ok,kan jobba,gå,stå osv. Jag har ingen dödlig sjukdom eller ständig värk! Egentligen har jag det ju ganska bra!:laugh:

Jo när det gäller att göra saker jag inte tror jag klarar brukar jag nog oxå tillämpa Voffs metod!
Jag är inte rädd för nya saker eller utmaningar,tvärtom!! Jag är ganska äventyrlig av mej....:D På gott o ont......

McMarco: Ryser av det inträffade :eek: ...hoppas dom kommer och ber om ursäkt, vore väl det minsta man kan begära:cool:

Dijej: Gnäll på! Det är helt ok när man är söndervärkt. Kram och hoppas du blir bättre!

*Uppdaterar*
Kvällen har varit underbar så här långt. Är barnvakt åt mitt goa barnbarn och vi har haft en så mysig kväll. Han sover nu och jag roar mig med att surfa runt. Maken är hemma och passar djuren. Ska åka tillbaka sen när barnets föräldrar kommer hem igen...så jag lär inte krama min kudde förrän sent i natt någon gång. Håll tummarna för att snövädret inte ställer till det för mig på hemresan...:crazy:

ska de vara nödvändigt de att åka hem i natten o oväder :mad: stanna där du är tills de blir ljust o du ser bättre ...tänk på viltet ..o branbarnet .

inte utmana ödet om man inte måste ...men misstänker du slår dövörat till :angel:

:o...........................:angel:

Ehum...jag är född att ta utmaningar och en körning hem på natten i snöväder har inte hindrat mig så här långt. Vad är lite snö jämfört med Gudrun?????????????????;)

misstänkte de där ja:laugh: med den jämföreslen kan du motivera de mesta tokerierna :laugh:

men för varje gång kommer du närmare branten...men gör ju att adrenalinet pumpar o man känner att man llever...

lycka till :p

Lovar att jag tar det lugnt. Är ingen fartdåre :D

"Go du som bryr dig" :bow:

Jag hade fortsatt med oljan och dragit ner på kraftfodret i stället. Oljan är bra för magen och gör att energi i kraften tas upp lättare.
Lucernpellets hade jag fasat ut. Det innehåller mycket protein som diande ston behöver men som ökar risken för fång om jag kommer ihåg rätt.:angel:

Verkligen läcker häst din Bäcka, färgen är så fin:) Haflinger har nog ett sinne som är likt kallblodstravarna, har mycket innanför pannbenet och starka. Dock är hon aldrig elak eller dum, bara påhittig

Kat önskar att jag hade så nära, vad skönt att bara kunna titta ut på dem. Och jag tycker det är roligt att se en Fjording med man:p

Mc MarcoSkönt att det gick bra, och hoppas att ungarna verkligen fick veta hut:devil:

Voff Kelly har kommit långt redan, och som andra sagt det kanske är att hon tänker "äntligen får jag köra lite egen träning" som gör henne pigg och glad:p

Man behöver också gnälla av sig ibland, bara det kan göra att det känns bättre:idea:

Tar mig friheten att lägga in att protein inte är orsak till fång. ;)

Har du pratat med deras mamma så hon vet vad som hänt och kanske påtala för henne att det är olagligt att langa smällare till underåriga.

Tänk om hästarna blivit påkörda och skadat både sig själv och andra.

Usch vad hemskt det måste varit.

Från det ena till det andra,apropå blixthalka o regn,sa jag att elektrikern var här i onsdags o kopplade in min värmekabel på vattnet?
Jodå,plusgraderna kom som ett brev på posten.....:D

Vilken tur att hästarna verkar vara okey,men vilka jä....skitungar,tur att det inte var jag för jag hade nog gjort mej olycklig på dem med mitt humör:o

Hoppas att det är vettiga föräldrar som tar itu med dem.

KL

Dagens ridtur skulle bli ganska lugn:rofl: Det gick över, galopprejs i snön (vi spårade på nytt ställe) och nu i sällskap. När syrran drog så lät jag prinsessan välja om hon ville följa efter eller ta det lite lugnare - hon försökte komma ikapp:p Sedan efter skogsbiten tränade vi lite dressyr på grusvägen, det är bra när man är två och kan hjälpa varandra att kolla hur det ser ut. Man kan göra mycket på en grusväg:angel:

Tyvärr hade det vid det laget börjat regna, så hem till stallet kom två dyngsura ryttare och två dyngsura hästar som också var svettiga. Dessa tillfällen är de enda då jag använder täcke, så då åkte svettäcket på och sedan fick de vara kvar inne trots att det var lite tidigt.

Fast både krafft och Hbg djursjukhus har forskat på detta och när jag var på föreläsning såg de ett visst sammanhang men att mycket annat spelade in tex rubbad tarmflora, för lite fibrer m.m.
De verkar inte riktigt veta exakt orsak utan mycket spelade in.:grin:

Men det var en hel del år sedan jag var på denna föreläsning.:crazy:
Gissar att forskningen gått framåt på tjugo år

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 477
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24