TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

va:eek: nu har du väl glömt o ta på glasögonen:)

inte ser ja några sådan här inte ..näää alerta pigga roliga världsvana kloka människor är de ju:laugh:

visst en o annan rynka finns de väl men de får man ju när man är ute i alla väder... väderbiten ju...

Ja,visst är det roligt med färger?!
Min fick jag ju "gratis"....:laugh:
Ser man honom på håll kan man tro att han är fux,tills man ser den svarta manen o svansen,kommer man närmare ser man att han är mörk på benen,dock inte svartsvart utan mera brunsvart,ännu närmre så ser man att han är väldigt stickelhårig samt den vita trekanten. Den fula bläsen ser man på långt håll:D

Gubbtjyv: Elstängslet är jag på nästan varje dag:confused: ren o skär klantighet!
Akupunktur kanske man skulle testa då,när inte elen tycks hjälpa?:angel:

KL

Är så glad :banana:

Har ni tänkt på vad hemmablind man blir för sina egna hästar? I kväll när jag tog in Kelly och tog av henne täcket kom ena stallisen fram. Hon har sett Kelly då hon såg som ruggigast ut för fem månader sen. Och så säger hon "Nu har hon allt tjockat på sig en hel del"

Jag blev lite paff och började känna över revbenen (slutade med det för länge sen för det kändes lika eländigt varje gång) och se på faan....hon hade ju normalhull över revbenen :eek:

Vi stod där och klämde på henne en stund och konstaterade att nu är hullet i princip tillbaka. Lite till och så lite muskler på det så kan jag och Kellan bära huvudet högt i skogen :laugh:

Så nu blir det motion, klättring och markarbete fram till våren.

Nu ska jag gå och svimma. Är helt slut efter jobbet. Och i morgon ska jag kliva upp fem :mad:

Trevlig helg på er allihopa.

se där ja:laugh: de hjälpte o gick fortare än jag trodde....grattis o bra jobbat ...:laugh:

Det är hon verkligen! En genomtrevlig tjej. Tyvärr har jag tagit ett brake från den ridgruppen över våren, känner att jag har lite mycket annat som pockar på just nu, men tänker dyka upp som gubben i lådan i det gänget någon gång emellanåt.

Förlåt att jag svarar...

Jag har testat det, tyvärr hjälpte det inte mig. Har permanenta skador i armarna nu, fortsatte att jobba med denna jää**a värk, ibland har jag varit hemma från jobbet när värken nästan tagit död på mig. Så nu är jag helt sjukskriven sedan juli-10. Har även ont i axlar, rygg och nacke (kota c7).

S.

nej de hjälper säkert inte alla men så är de ju med allt och min armbåge var ju en fis i rymden jämfört med dig .

sen kan de ju bero på även att han tog de på stört var nyfärskt men skönt o bli av med de var de
:laugh:

Fy vad jobbigt!
Jag tyckte mitt började efter ett tag när jag gick gipsad för senorna,blev värre o värre och sen har det försvunnit ,för att återkomma,med jämna mellanrum. Kan inte räta ut armen ordentligt längre heller,fick för mej att det kunde vara ngt med senorna/senfästena men det kanske det inte är. Har ju även ont från tummen o ända upp i armbågen ibland,känns som att det skulle kunna vara senorna. Fick ju absolut inte anstränga armen alls på 4-5 mån....:angel:
Lätt när man har ett stall fullt med hästar.....!

Ja, det ska nog vara nytt, så att säga.

S.

tyvärr är man alldeles för duktig för sitt eget bästa ibland :o

de har jag lagt av med numera ..är man dålig ska man inte vara duktig o jobba tex men man är bara människa tyvärr :o

då var de ju de där då med att göra som doktorn sa:angel: vet att man inte gör som han säger men de kommer ofta surt efter .

finns väl någon anledning till att han säger som han gör ...tror ja..:angel:

Kan inte heller räta ut armarna, lederna i fingrarna svullnar och gör ont, fingrarna domnar på natten. Jag går på sjukgymnastik tre dagar i veckan, ska även börja vara i vatten. Det är oerhört jobbigt att ha ständigt värk, man blir så hämmad i allt man gör.

Förlåt för gnället, det var inte meningen...;)

S.

jo då.. val har man alltid men inte säkert de passar en :D men frågan är ju vilket som är bäst i längden för alla

ok mcmarco nu har jag skrivit i en av posterna klart och tydligt vad han gor men det gick tydligen forbi dig igen lol.. trodde gubbe skulle saga ngt om det men han laser tydligen inte heller vad jag skriver.. hmph
nu skall jag ga och lagga mig, jag ar sur och pa ett sjuhelsickes humor.. withdrawal sags det ocksa.. grrrr men dem dar tralala var goda nar de behovdes, nu blir det liniment och horwater bottle.. toots yall
sager tant kat som hoppas att vakna upp i mkt battre mood i morgon.

Plikttrogen...du vet. Lite smärta har ingen dött av...fast ibland är det bra jobbigt. I vilket fall som helst så kan jag bara säga att jag skulle nog inte ha fortsatt jobba med trasiga armar, har facit på det nu.

S. ( som har jäääääääää**igt ont idag, därför gnäller jag...)

be inte om ursäkt du ... man får gnälla av sig...:)

värk är ett skit o ha ständigt...har sett min mor i många år leva med det , hon har inget brosk mellan lederna så kotorna gnager på benet direkt.

men jag kan ge dig lite hopp i alla fall för hon har på ålderdmen fått för sig att gå o simma i en varmvattenbassäng 3 gånger i veckan och hon påstår att hon blivit rörligare o mår bättr o hon är över 80 o har levt med de där i 30 år..

så häng inte ut skorna än....de kanske finns lite hop om du hittar din grej så kanskede blir drägligare ..

lycka till :laugh:

Frågade doktorn om han ville mocka åt mej,men han hade inte tid sa han:D
Så då var det väl bara att hugga i själv då:crazy::crazy:

Tack, vad gullig du är! Jag ska minnas din lilla mamma.

Kram Susanne.

(som genast mår lite bättre nu och ställer tillbaka skorna i skohyllan:laugh:)

dålig stil av doktorn:) jo så blir de ju för de mesta ,,, de är då man önskar amn haft de där bra vännerna som ställt upp o hjälpt till man var fit for fight igen...:(

nåja drömma går ju an

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 478
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar