Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4
Fy ända in i helvete så jäkla förbannad jag är nu
Men också så otroligt glad, och lättad just nu
En av grannarna har en elvaårig grabb som tydligen är ensam hemma tills i kväll (mamman jobbar), den jävla skitungen och hans kompisar stod nyss och sköt
raketer ut över hästhagen
Självklart drog de iväg som avlöningar käpprätt ut genom staketet. Det var en otrolig tur att dotterns kompis just var i stallet och skulle rida Draken Divan och märkte att hon plötsligt blev orolig i stallgången. Hon slängde in henne i boxen och gick ut och tittade. Det första hon såg var min Leo (det såg hon på hans svansförning, arab som han är) dra iväg rätt över åkern med en annan häst tätt bakom. Hon ringde oss och sa att hästarna var lösa, jag, dottern och maken kastade oss ut. Kompisen öste upp en hink havre och hängde på sig ett lass grimmor och grimskaft och sprang ut. Nästan ända nere vid kyrkan, vid landsvägen stod Leo och vår ponny Soraya. Den andra ponnyn sprang kvar i hagen utan att hitta väg ut, totalt i upplösningstillstånd.
Nu slutade det lyckligt, kompisen fick lätt tag i Leo, matvrak som han är kom han direkt när han hörde havrehinken
men Soraya var helt hysterisk. Kompisen fick inte tag i henne utan hon bara dansade runt, runt. Dottern kunde fånga henne efter en stund. Väl i stallet började Leo strax äta, men ponnyn är helt uppstressad
Maken hämtade den andra ponnyn i hagen och han var så olycklig och stressad han också men lugnade sig rätt snabbt väl inne.
Stallägaren, som också bor granne med oss hörde och märkte uppståndelsen och och kom ut beredd att hjälpa till men då hade vi redan hästarna i hamn. Jag såg att han stegade iväg mot glinens hus, och jag anar att de fick sina fiskar varma. Han kan ha ett jäkla humör vår kära granne. Ibland är det otorigt bra!!!
Kunde ha slutat hur illa som helst alltihop, åkern Leo och Soraya rusade över är plöjd men inte vare sig vältad eller harvad. De kunde ha brutit sig, stukat sig. Eller hunnit ner till landsvägen. Nu regnar det, det är snorhalt