TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

ha ha ha ..gör jag inte heller men jag skulle ju bara hämta någe till de jag höll på med ute ju ....o glömde :eek:

ja tiden går fort :laugh: å plötsligt så är de inga bebisar länge utan unga damer ...

blir kul o se en bild när du fått henne inkörd ... något att vänta påå :)

ska du ställa ut henne något

Jag klippte mina fjordhästar med vanlig sax.Där den var som tjockast tog jag hälften från var sida.Oftast blev det bra,iallafall efter någon vecka och lite putsning:).Klippte även mönster någon gång,du vet,två cm vit,två cm svart.

Vet att jag haft det på kort men tror de försvunnit i någon krasch:(.

Möjligt att jag visar henne vid någon sommarpremiering.
Mest för att få en bedömning på henne..
Kallblodstravarna bedöms ju utefter prestation mer än utseende...
Men det brukar vara en och annan kallblodstravara vid sommarpremieringen.. så ja.. möjligen att jag gör det.

det ar inte att jag VET hur det skall se ut. det ar att jag inte kan klippa rakt.. men har kompis som var showgroom till en fjording stud, sa hon lovade att han skulle bli uppfrissad innan ritten.. dessvarre hade de ocksa klippt hans svans.. rakt av, sag fruktansvart ut.. sa nu ar den pa utvaxt, och nar han aker pa ridlager i sommar kommer det att vara liten lista med som sager "valdemars svans far INTE klippas av".... sma tjejer alskar ju annars att "pyssla" med pallarna.. Och den dar pannluggen, varldens tjockaste.. Maste ha den flatad annars far han ogoninfektioner och kan inte se. och da haller han pa och slanger huvudet vilket ar irriterande ocksa.. Vallman hans farfar var ocksa en harig gosse sa uppfodare (Inge Persson).
Nej jag tycker han skall vara friserad egentligen, men som sagt det ar bra handtag...Nu ar det dags att ta in snoanglarna och satta pa fleece... blota pallar ar inte skoj..

Så gjorde jag med fjorden som stod här under vintrarna förrut... Och så snaggade jag Morsan på samma sätt..

Första veckan kan det se lite hackigt ut... men så är man där och putsar lite då och då så blir det jämt och fint...

Epi......vaddå????;) Låter farligt:grin: Ärligt talat har jag ingen aning om vad jag har i den förb..... armbågen,ont gör det iallafall! Nån sorts överansträngning på grund av att jag faktiskt fortsatte mocka de sex boxar,jag hade den vintern,som vanligt,dumt ja visst,men vad gör man???:confused:
Tog mej 8 timmar att göra stallet i början:crazy:

Fasligt tjusig nsv!!!:love:
Är ju väldigt svag för de där "elefanterna":laugh:
Å så härlig färg,ovanliga färger är jag ju oxå svag för.....
Varför föder jag upp halvblod,eg???? Måste ha en skruv lös:angel:

Har iaf lyckats med en sak,min 2 åring har en lustig färg faktiskt!
"Fuxbrunröd",stickelhårig,brunsvarta ben,konstig ful bäs och vit stor trekant under hakan,mellan ganascherna.:D Svårt att förklara,svårt att se på kort,måste nästan ses live.

Jag måste oxå göra stall först.... så före lunch lär det inte bli! Vi får höras om tider o sånt längre fram!

Ett annat ord är tennisarmbåge. Muskelfästet på utsidan av armen är ansträngt och detta kan göra vansinnigt ont. Går inte att göra så mycket åt, läker själv men tar mycket lång tid. Lider verkligen med dig.

Ha, vilken skara människor vi är i denna tråd, halvgamla, utslitna och trötta men har våra älskade hästar som livselixir. :rofl::bump::banana:

Vilken härlig utsikt:love:
Det ska bli såååå roligt att komma på arbetscamp!!
Ser verkligen framemot den helgen:laugh:

Jaha,då förstår jag!:D
Ja,man kan ju undra om någon är "riktigt frisk" här!:angel:
Men ett härligt gäng,eller hur?:love:

Fy ända in i helvete så jäkla förbannad jag är nu :devil: :devil: :devil: Men också så otroligt glad, och lättad just nu :bow:

En av grannarna har en elvaårig grabb som tydligen är ensam hemma tills i kväll (mamman jobbar), den jävla skitungen och hans kompisar stod nyss och sköt raketer ut över hästhagen :eek: Självklart drog de iväg som avlöningar käpprätt ut genom staketet. Det var en otrolig tur att dotterns kompis just var i stallet och skulle rida Draken Divan och märkte att hon plötsligt blev orolig i stallgången. Hon slängde in henne i boxen och gick ut och tittade. Det första hon såg var min Leo (det såg hon på hans svansförning, arab som han är) dra iväg rätt över åkern med en annan häst tätt bakom. Hon ringde oss och sa att hästarna var lösa, jag, dottern och maken kastade oss ut. Kompisen öste upp en hink havre och hängde på sig ett lass grimmor och grimskaft och sprang ut. Nästan ända nere vid kyrkan, vid landsvägen stod Leo och vår ponny Soraya. Den andra ponnyn sprang kvar i hagen utan att hitta väg ut, totalt i upplösningstillstånd.

Nu slutade det lyckligt, kompisen fick lätt tag i Leo, matvrak som han är kom han direkt när han hörde havrehinken :love: men Soraya var helt hysterisk. Kompisen fick inte tag i henne utan hon bara dansade runt, runt. Dottern kunde fånga henne efter en stund. Väl i stallet började Leo strax äta, men ponnyn är helt uppstressad :cry: Maken hämtade den andra ponnyn i hagen och han var så olycklig och stressad han också men lugnade sig rätt snabbt väl inne.

Stallägaren, som också bor granne med oss hörde och märkte uppståndelsen och och kom ut beredd att hjälpa till men då hade vi redan hästarna i hamn. Jag såg att han stegade iväg mot glinens hus, och jag anar att de fick sina fiskar varma. Han kan ha ett jäkla humör vår kära granne. Ibland är det otorigt bra!!!

Kunde ha slutat hur illa som helst alltihop, åkern Leo och Soraya rusade över är plöjd men inte vare sig vältad eller harvad. De kunde ha brutit sig, stukat sig. Eller hunnit ner till landsvägen. Nu regnar det, det är snorhalt :eek:

Ett riktigt härligt gäng!:laugh:

S.

herre jävlars :devil: sicken tur de inte hann net till stora vägen ... du har förstås kollat dem .

De jag är rädd för när de går genom tråden är att tråden ska fastna o skära sönder benen... har sett några sådana skador o de är läskiga som tusan o kan gå väldigt illa-

skönt inget sådant hände ....

nu får du ta några djupa andetag o tacka din lyckliga stjärna att de gick så bra ...

ett samtal med föräldrarna kan väl vara på sin plats o vem fasen lämnar rakter till ungar utan uppsikt :confused:

glad de ändå mitt i alltihopa gicl bra ....

Jäkla glin:devil: rentutsagt!!! Hoppas verkligen de fick på nöten ordentligt!
Förstår att du är rasande och narurligtvis blir man rädd oxå!
Hoppas att hästarna inte skadat sej och att ponnierna lyckas varva ner!

ett litet tips.. hade tennisarmbåge för några år sedan..grannen då var akupunktör....fick 5 behandlingar o sen var armbågen som ny...:laugh:

testa o lägg armbågen på eltråden...:laugh: nej gör inte de --:o

Jesus... :eek:

Vilken otrolig tur att det gick bra till slut...
Jag skulle kunnat ge en bra slant för att sitta som en liten fluga på grannens axel när han "talar" med glinen...

Avslöjar.... är oerhört svag för udda färger....:D
Hade inte Bäcka haft den färg hon har hade jag aldrig upptäckt annonsen på henne...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 478
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar