TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Kat:
Angående campen så räknar jag med att vara hos dig ca 12-13 på lördagen.Jag har ju planerat att särbon ska hälsa på sin dotter så man kan åka med honom.Det är ok för hans del men dottern är inte tillfrågad än:o.Pinto får gärna åka med.Om inte dottern är hemma blir det förstås lite ändring,jag kör inte gärna min gamla bil så långt men det kan vi ta längre fram.

Om vi hinner med så ser jag också fram mot lite skoj med dina hästar.Du rider Valdemar och vi andra följer med på promenad med de andra.Tror du inte de skulle tycka om det?Kanske fika i skogen:)?

Nä,nu ska jag göra en tårta.Det är fest i bygdegården i kväll,massor med folk i alla åldrar,jag ska hjälpa till.

När jag letade bilder så hittade jag dessa...

Så här bor mina hästar....
29808591.jpg

29808592.jpg

29808593.jpg

29808595.jpg

Och hästen på bilden.... Det är kallblodet Bäcka... På bilden drygt 2½ år...

Go fm på er!

I dag hurrar vi för mitt minsta barnbarn Miranda som fyller 1 år :love:!

-11 och mulet men än så länge ingen snö men det ska bli eländesväder på em/kvällen.

Klart vi tar med oss käk, inte ska du stå för maten när Värmlandsskogen blir invaderat av tanter :D

ni ar alla valkomna nar ni kommer..bara vill veta nar folk dyker up pa ett ungefar..
och visst kan vi ta pallar pa promenad. det blir ngt nytt det.. jag brukar ga med dem emellanat, men bara en i taget.. vet inte hur det ser ut i skogen da dock, har snon smalt eller?? just nu ar det massor.. och snoar gor det.. usch, jag vill inte skotta igen..
men vad an tempen ar, ha en bra dag alla

Ser ut att vara samma stuk som på mitt stalltak och nej,jag skottar inte där:eek: Förra vintern var jag något nervös över taket,stallet går oxå i vinkel och där låg det ju massor. Men det klarade sej:laugh:

Jag vill oxå ha lösdrift..... önskar jag hade möjlighet till det,men det får bli i framtiden!
Har nu så förb... ont i min armbåge så jag tror jag blir galen:devil: Började för två år sedan då jag var konvalecent hela vintern,efter att ha skurit av mej två senor i tummen.Troligen överbelastade jag då.Och all skottning denna o förra vintern har väl inte varit så bra kanske.......

Jag har planer på att anlända fredag em,men det beror ju oxå på ev samåkning.
Vet ju inte om Tajger kan då:)

Grattis lilla barnbarnet :) De är gulliga de små.

Jag ska försöka flexa efter lunch på fredagen och köra iväg under eftermiddagen. Jag har en körtid på 3½ till fyra timmar, beror på väglaget förstås. Så jag dyker upp vid sex, sjusnåret på kvällen om det är ok.

Det ska bli tokroligt! :banana:

so far 9 personer och inte alla ar "anmalda" annu.. det gar, jag har hjarterum sa da finns det stjarterum... och stolar.. i varsta fall far vi lana fran kompis..dock endast en toilet, men hey en massa galna tanter i en liten stuga kan bli skoj.. och drar jag ut koksbordet har faktiskt 15 personer suttit runt det.. trangt? javisst. men allt gar..

kat .. glöm för bövelen inte att meddela i god tid ,,,,Radio Värmalnd och räddningstjänsten samt Överstyrelsen för ekonomiskt försvar o polisen :laugh:

Myndigheterna måste ju meddelas så de kan gå ut i tifd med nödiga varningar till befolkningen o se till att de finns nödig personal i tjänst för alla eventualiteter :angel:

Värmland har ingen aning om vad som kommer att drabba dem :eek:

men Mc Marco.. ..har demensen slagit till i dagarna eller :laugh: Du har ju själv listat ut de ju ....i alla fall skrev du svaret :angel:

Nu blir jag lite orolig för din skull :crazy:

Jag tänkte komma iväg vid 7-tiden härifrån, blir ca 8 i Örebro (Grodan), och sedan inte säker vart nästa anhalt (Lobell) är men det löser sig:laugh: Gott om tid ännu, men hos Kat vid mellan 11 och 12 på lördagen. Hoppas det passar Lobell och Grodan. Och naturligtvis pratar vi ihop oss om mat och dricka:laugh: Kat - det skall ju vara din lediga helg:p

Brimmis Töreboda är inte så långt från mig, nu har jag blivit riktigt sugen ju;) Och Grattis till ettåringen, de är ju för goa i den åldern.

Här är det -1 och har snöat mer:crazy: Så skall ut om ca en timme tillsammans med stallkompisen, får se vad prinsessan tycker om sällskap idag:D

Har varit och shoppat lite, reflexländtäcke som även funkar som snöskydd för korset, lite nya bett, schabrak och foder. Har lånat stallkompisens ländtäcke och blev riktigt imponerad, 200 kr fleecefodrat nylon, funkar kanon.

de där är en härlig färg på nordisar ..... man ser den inte för ofta...läckert men hon är väl betydligt större nu väl...

har du inge nytt kort på henne ..nyfken ju:laugh:

men, men, det var ju tre alternativ som Mc Marco skrev (om jag kommer ihåg rätt:o) Jag vill också gärna veta, nyfiken i en strut som man är;)

japp å två av dem var de inte :laugh: men med ledtrådarna är de ju enkelt :laugh:

Lobell,
det där med spöt och tyglarna.Jag rider med vanliga tyglar och har alltid spö(om jag glömmer får det bli en kvist från någon buske)så för mig är det inga problem men när jag ska av och på sticker jag in det i sadelkanalen.Kanske du kan ha ditt där att ta till när du behöver?

Om någon undrar:tar inte till spöt särskilt ofta men har det också som säkerhet om hon blir stående på någon farlig plats.

Är det epikondylit du har? Det har jag haft i snart tre år och det har även påverkat axlar, rygg och nacken. Tyvärr arbetsskador och går nu sjukskriven. Har emellanåt svår värk. Då brukar det hjälpa att snusa på pålle en stund.

För övrigt så gav vi oss iväg för ett pass i ridhuset men pålle kändes konstig och efter att ha synat pålle i alla fyra hörn så upptäcktes en lös sko. Hovis kommer imorgon 8.30. Hon är en helt underbar människa, inga problem att komma när som helst. Hästens hälsa går först, enligt henne.

Här regnar det så snart flyter väl huset iväg...Snorhalt värre. Snart är det väl barmark här.

S.

herr gubbe, alla myndigheter INCLUDING norska tullen har blivit forvarnade..(den svenska tullen kan ju inte fa pallen att resa..) raddningstjanster star pa high alert (code4) och skogsvaktaren har fatt order om att halla algar borta fran kalhygget...Jag ar radd om mina algar namligen.. haha..

Idavallen: du kommer val till Lobell innan du kommer till Orebro tror jag?? Ar inte helt saker pa var alla bor, jag bara maste skaffa mig en karta och satta nalar med flaggor med namn pa sa jag kan komma ihag.. Men spelar ingen roll nar ni kommer, vill bara veta VEM som kommer lol.. Voffie kommer ocksa men tror hon swishar upp fredag kvall.. eller sa aker hon med cho och tajger..

Och gissa vem som har skakisarna.. Nu ar jag glad jag inte har tagit mer of tralala har.. withdrawal ar fruktansvard, men har hellre lite ont an att ga runt som en 1967 hippe i San Francisco ..

Jag har fatt Madeiras stall rent och karran tomd, pojkera gjorde ju vag upp i skogen sa jag kan komma upp dar med karran, yep har lagat en karra, mer kommer.. Har ocksa lagt in mer halmpellets och spanpellets i hennes box.. nu ar det sa fint sa.. Bara 3 stall kvar med halm men har inga mer pellets forrann nasta vecka.. De far val komma tillbaka och skotta shit.. lol..

Och for de som kan se jag har postat pic pa FB, taget fran mitt koksfonster.. bullar och rabarber oversnoade atandes.. Det ar sa skont att kunna titta ut och dar ar pallarna, har tops 3 meter till stangsel.. och jag kan ligga i sangen och titta pa dem ocksa.. skont nar det ar daliga dagar..
SAAA om ngn kanner sig manad, for over och posta har?? Jag har forsokt men kan inte fa till det..

Dags for lite mat och sen en tupplur...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 478
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar