TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Åh fyyy va otäckt :eek: Guud vilken tur att det gick bra! Hoppas pojkarna fick sej en riktig tankeställare!

Usch vilka grejer ni har råkat utför och vad jobbigt att ha så ont hela tiden.
Får hoppas att det kommer att bli bättre med er och att ni inte behöver ha så ont.
Jämfört med er så är jag nog frisk som en nötkärna, lider nog bara av en viss lathet:D

Har äntligen kastat ut granen och plockat bort övriga julsaker, skönt att äntligen få det gjort.
Har även hunnit med att cykla med dottern till ridhuset en sväng, det var riktigt halt att ta sig hem då det började spöregna.

Nu ska jag försöka övertala min lata kropp att hoppa in i duschen så att jag blir som ny igen:laugh:

gör de du o låt skorna stå där länge länge :laugh: försök o hitta de guldkorn som funkar för dig.. de hjälper närman har en dålig dag...sen va de är är inte så noga o man får ta de man får ...

du har många många bra år än...med mycke skratt o en o annan tår :laugh:

Joho då tant Kat, jag läser visst det vad du skriver. Fast ibland läser jag lite för fort och då blir det liksom lite som teflon, det fastnar inte riktigt :grin:

Men det är väl underbart att lilla mamsen hittat något hon tycker hjälper o lindrar hennes värk:laugh:Tänk att få må hyfsat sina sista år iallafall!
Synd bara att hon inte hittat det tidigare,men bättre sent än aldrig:)

Dijej: Visst fan får man gnälla! Bättre det än att spöa barn,man o hund o bli ett pain in the as för resten av släkten o bekantskapskretsen:D Hjälper det aldrig så lite så fortsätt!
Ställ tillbaka skorna på direkten!

se där ja de hjälpte o gick fortare än jag trodde....grattis o bra jobbat ...

Ja någon nytta ska det väl vara när man fodrar en häst för 3000 i månaden :grin:

Men nu undrar jag om jag kan ta bort något? Jag ger henne både lucernpellets och lucernhack. Pelletsen hade jag eventuellt tänkt att ha kvar som "kraftfoder". Är det för tidigt att ta bort hacket?

Sen undrar jag om oljan som jag ger henne är nödvändig mer? Och kan den ge henne extra energi+ För är det nått damen inte behöver mer av så är det energi. Hon är ju stundvis uppe bland trädtopparna när vi är i skogen.

Till alla som svarat om hästarnas rymning. Ja, jag hoppas att de här filurerna nu vet lite mer om vad som är lämpligt uppförande :angel: Och tack för att ni finns, att skriva av sig ilskan till ...

Grejen är ju att när man vet i förväg att det kommer att bli smälla av så kan man ju förbereda för det. Hästar in, lite extra att tugga på, radio på, kanske lampan tänd och man har extra uppsikt osv. Nu kom det som en blixt från klar himmel :grin: och då kan det gå illa. Hästarna är ordentligt kollade, inga sår och ingen som haltar. Skönt. De kommer att få en grundlig översyn i morgon också. Innan de får gå ut så måste vi gå igenom staketet, någonstans har de antagligen rivit ner tråden, om de inte hoppade över förstås men det tvivlar jag på.

Senast ändrad:

Lathet kan vara nog så jobbigt, särskilt som den sjukdomen har en förmåga att visa sig ofta...:rofl:

Julen har åkt ut här med, gud så skönt! Bara gardinerna kvar, de får vara kvar en stund till.

S.

Gode gud att det gick så bra för er och hästarna trots allt. Huu...ryser när jag tänker på hur illa det kunnat gå.

På nyårafton rymde en ytlig bekants hästar här p.g.a raketer. De spran någon kilometer på väg 172 innan de fångades in. Det är 90 km/h där de joddlade runt i mörkret :(

Säger som Cho3: gnäll på bara, alla som behöver! Alltid hjälper det något och det brukar kännas skönt bara att få skriva av sig ordentligt.

Jobbig är den, men gör ju inte så ont som tur är:D

Här åkte hela julen ut, bäst att passa på när jag väll tagit mig upp ur soffan .

Skorna står fint på plats...

Gnälla kändes lite skönt, hihi!

S.

Äsch,för mej är det bara armbågen som kråglar,fö är jag fullt frisk, tror jag:D iallafall fysiskt:angel:
Jag är lite gnällig idag bara!
Finns de som har det mkt värre!

Gnälla kan vara riktigt skönt att göra ibland :)

Det är väll alltid någon som har det värre men det hjälper kanske inte alltid när man har ont. Man får tycka att det är jobbigt.

Min lathet gör ju inte ont och dom felen jag har med minnet och förståndet lider jag ju inte själv utav:grin:
Är ju mest jobbigt för omgivningen ;)

nu ska du ju bygga uoo henne så då behöver hon både energi o framför allt proteiner för de ,

tycker du hon blir för pigg så ta bort oljan.... energin

men så länge hon inte läägger på sig för mycket eller blir för pigg tycker jag du ska låta de vara som de är ..''bevisligen mår hon välfdigt bra psykiskt av att ha mycket grovfoder o tugga ...

koööa analysen på höet först innan du ändra så du vet vad du ska ändra...

tex innehåller höet tillräckligt med protein för hennes krav ..ja då kan du ta bort något men kolla först ..

tänk på att hon behöver förmodligen en högre kvot än 6 .. ja skulle lägga henn på 7 minst...

ta analysen o kolla o om du vill visa eller pm a den så kan vi hjälpa dig bättre o

de där är ett uttryck jag inte gillar :mad: finns alltid någon som har de värre ....ja gör de säkert men va fan hjälper de mig o just då när jag gnäller så gör ja ju dde för att jag är ynkligast o tycker mest synd om mig i hela världen ju.....

hjälper väl inte tandvärken ett dugg o veta att någon har brutit benet ...:confused:

Ska ringa Hö-Leif efter helgen och få analysen. Tror jag skippar oljan nu i alla fall för hon är verkligen pigg. till och med lite svår att hålla. sen kan hon ju inte skritta längre utan tacktar och travar fram så hon blir helt dysvett. Det är ursvårt att jobba henne på ett vettigt sätt när hon håller på såhär så lite behöver hon nog tagga ner ;)

låter som du kan ta bort oljan ja..den är ren enrgi...
men låt lusernen vara tills du vet höet --

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 478
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar