TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Men sånt får vi bjuda gubben på. Celluliter ingår i "mooningen".:D

Japp samma varuhus. Åker dit tre till fyra gånger om året för att bunkra upp, dock aldrig i juli.

Det tar knappt två timmar upp för mig.

I går var jag i en vanlig ridsportbutik och köpte en ny hjälm. Blev en blank lättviktshjälm som kostade tusen spänn men var nedsatt till halva priset, tack för det!

hehe, ja livet på landet är långt ifrån tråkigt :p

När man läser denna tråden skrattar man ibland så man får ont i magen, PA i kortkort och högklackat på en ridbana, PA som fölmorska (helt suveränt duktigt av henne), folk hängande på grenar, folk joggande efter hästen, avtrampade byxor, krondikesdykning, älgrace, ufon, hästar som tycker människan är för långsam, ja listan kan göras hur lång som helst:bump::bump:

Nästan som UFO men fullt synlig iallafall......:D
Jag såg minsann aldrig UFO:t.........:confused:

Ja,visst är det skitkul!!!:rofl: Man skrattar så tårarna rinner ibland.....

Fluffig: Väljer man att umgås med tanter får man ta celluliter:D

hmm är inte bara celull eller va de heter man får ta :o

kom osökt o tänka på han som att o drack whiskey o huskorset gnällde o sa att han måste sluta

vid tredje tillsägelsen säger hon att slutar du inte så blir de inget på en vecka

nåå hur ska du ha de ?? då säger gubben .. tror du jag byter en 12 årig whiskey mot en 45 årig hm hm

gammal man gör så gott han kan . dansar fan så illa ,,,,,hela kroppen rister han men ändan den står sstilla :eek:

Whiskey vet jag vad det är men inte hm hm....:confused:
Skulle oxå välja whiskey i det läget:angel:

Nähä,nu slipper ni mej ett tag,nu ska jag fodra kväll o tjata hål i huvudet på pållarna istället:D

Klart jag stannar för kaffe när jag kommer dit.
Klart du orkar fotosafari!
Man sitter på hästrygg hela vägen, det är bara att njuta turen och få massor av bra bilder med sig hem.:laugh:
Man måste inte ens kunna rida, hästarna är tränade att gå med.
Jag hojtar så snart jag vet när det blir.

KL

JA,jag säger då det....:D:D Inga UFO:sar här i Norrlandsskogarna så vitt jag vet, inga Betty Boop-assistenter heller, inga galopperade älgar, inga fölossningar heller men däremot en mkt kort Tant Cizma i stalljacka, sov-t-shirt, slarvigt påsatta stallkängor och bara ben som sladdrar runt i en halvmeter med snö, tjoandes om att det är kallt och en El Camelo som stänker snö upp till Cizma's skinkor när han snöplaskar...... allt medan sonen garvar sig harmynt bakom snöslungan som jobbar för fulltryck.....:eek:

Karin: Så underbart roligt att du fick napp.... förväntar att du fortsättningsvis också håller oss uppdaterade....:laugh:

Kramizar till er alla, ingen nämd och ingen glömd, tills vi skrives imorgon igen:love:

Yes Karin! Nu håller jag tummarna att allt går bra för dig. Ge det tid även om det är motigt i början, det tar alltid lite tid att starta upp något nytt. Men jag tror nog att din entusiasm så kommer det här att gå hur bra som helst! :banana:
Nu måste jag "bara" hitta ett sätt att skaffa kunder, då har jag arbete!:banana:

Klart jag håller er uppdaterade!
Detta blir ju bara en provtur! Om vi får tillräckligt med kunder och allt går bra, är det kanske något han vill göra i fortsättningen.
Det är kanske långsökt att det blir ett jobb man kan leva på, men någon gång måste man ju ha tur.
Jag tror på att det är en bra affärs idé, sen måste jag övertyga honom, sen måste vi jobba upp det.
På minus sidan är 700km till jobbet!:eek:

Här hålls tummarna för fullt!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

För övrigt upptäckte jag att staketet nära väg 331 i stort sett var översnöat. Så pass att en äventyrlig Raket mycket väl skulle kunna gå där utan att blinka. Den chansningen vågade jag inte ta så jag trussade runt i snö till höft/midja för att lyfta fram trådarna sen kom maken med snöslungan. Tog dryga timmen för en sträcka på ca 25 meter...men nu syns tråden och är på rätt höjd:cool:

Du,jag tycker inte det där är fy skam heller,faktiskt:D

Ajajaj!!!
Tur att den lille rackaren inte kommit på det då!!:bow:

Visst livet på landet är aldrig tråkigt.Ska be att få berätta att grillat ute i vintern var gott:d
Hmm men om assistenten hade haft lackskor vid fölningen så hade det ju varit lätt att torka rent dem:D

Sant,men vi hittade inga:confused:
Kan det bero på att varken hon eller jag äger några?

Om inte annat så lär man ju inte tröttna på det iallafall:p
Såvida du inte grillar varje dag,året runt?:D

Kanske nått att skaffa ,tänk dej svassande runt i stallet i högklackade lackskor o därtill en kortkort kjol i lack:eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 488
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 872
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 583
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka