Ta betalt för provridning, okej?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ta betalt för provridning, okej?

*lånar knapp*

Jag hade en köpare som erbjöd sej att betala omkostnader för att få provrida i ridhus.

Notorius skrev:
Du borde inte vara så snabb i käften med att slänga ur dig saker då du inte vet vilken sits jag hamnat i och hur jag mår för tillfället. :mad:
Hittar jag ingen bra köpare så har vi funderat på att ev avliva, men det vill jag inte göra.
Men hur dåligt du än mår, borde du väl kunna se till att din häst kommer till ett bra hem? :confused:
Annars är det väl bättre att avliva den? :idea:

Diabolical_Kitten skrev:
Det är väl tur att du säljer honom. :mad: Har du köpt hästen tycker jag du har ett ansvar att han får det bra hos nästa. Låter väldigt omoget tycker jag att ens säga så. :mad:

:bow: Tänkte jag också på!

Till trådskaparen: Nej, jag skulle nog aldrig betala för att få provrida. Om det inte vore en extremt (och då menar jag verkligen extremt) bra häst som jag var intresserad av!

Notorius skrev:
Det kommer ju verkligen från rätt person :smirk: Som hellre vill slakta sin häst än att sälja om det skulle behövas.
DET om något är väl "avskyvärt".
Jag slaktar hellre mina än säljer till folk som har samma inställning som du... Spelar ingen roll om den far från ägare till ägare..
Du kanske ska ta o skicka han till italien direkt istället? :mad:

Ja det kan jag, jag har inte sagt att jag tänker ge bort till första bästa heller.
Men jag vill bli av med honom innan denna månads slut. Annars är avlivning ett sista alternativ.

Varför skulle jag skicka honom till Italien? Ser ingen anledning till det, gör du?

Notorius skrev:
Ja det kan jag, jag har inte sagt att jag tänker ge bort till första bästa heller.
Men jag vill bli av med honom innan denna månads slut. Annars är avlivning ett sista alternativ.
Då kanske du ska ta och uttrycka dig lite annorunda...

Notorius skrev:
Varför skulle jag skicka honom till Italien? Ser ingen anledning till det, gör du?
Du vill ju bli av med han snarast möjlig och du bryr dig ju inte om vart han hamnar eller om han far från ägare till ägare...
De med de förutsättningarna brukar hamna i italien eller shv om de har tur...
Du förkortar ju bara lidandet för din stackars häst!

Känns onödigt att skicka en frisk ung häst till Italien. Du kanske skulle gjort det med jag gör det inte iaf.

Notorius skrev:
Jasså. På vilket sätt?
Ja du gumman, här kommer ett litet tips-
Just nu sitter jag i en situation som gör att jag inte kan ha han kvar, utan försöker hitta bästa möjliga lösning för han så fort som möjligt...
Inte- Jag skiter i vart han hamnar, bara jag blir av med han..

Notorius skrev:
Känns onödigt att skicka en frisk ung häst till Italien. Du kanske skulle gjort det med jag gör det inte iaf.
Oh ja, hellre än att sälja den till folk som du! :mad:
Fast jag skulle ju slakta dem hemma sverige så klart...

Senast ändrad:

Jaja, det är din åsikt (som jag fö inte bryr mig om).

Notorius skrev:
Jaja, det är din åsikt (som jag fö inte bryr mig om).
Ja, synd att inte fler inom travet har den åsikten, utan tror de gör hästen en välgärning när de säljer till en liten snorunge som inte klarar av hästen och sen skiter i den!

hur kan du sitta och säga så blir ledsen av att läsa det,min häst är jätte sjuk just i denna stund och jag vet inte vad jag ska göra om jag förlorar han,han är min allra bästa vän och tar alltid hand om mig.
veterinären vet inte vad som är fel med han,och du bryr dig inte om vad som händer??
herregud jag gör allt för min älskling skulle ta han smärta om jag kunde!!

Jag klarar av min häst ska du se. Men nu har det hänt en massa jävla saker i mitt liv som gör att jag inte kan ha kvar honom.

Btw har jag inte köpt honom från travet.

Notorius skrev:
Jag klarar av min häst ska du se. Men nu har det hänt en massa jävla saker i mitt liv som gör att jag inte kan ha kvar honom.
Jaha det tror jag vad jag vill om... :smirk:
Och varför ska din häst få lida för att det hänt massa otrevligheter i ditt liv? Du har ju hänt i hans liv, något som måste upplevas som en fruktansvärd tragedi ur hans synvinkel...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 382
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 562
Senast: AlmostEasy
·
Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 565

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar