sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahapp jag har blivit övertygad, det blir Petfun :angel: Stadigt och bra och jag vet att alla pålarna passar. Nu ska jag bara få tag på Petfun och klargöra exakt vilka skruvar och annat jag behöver :D

Det blev lite jobbigt på väg till jobbet idag...

28157080_591370614541567_1532849118995546112_n.jpg

28428103_768425880017804_7633705637314035712_n.jpg

:D Silverpilen klarade dock det hela galant, bara lite snö i motorrummet :up: #volvo #svensktstål :rofl:
Det händer även den bäste :angel:

Dagens goda gärning gjord.

Var nerbackad på ett företag med lastbil och släp, lossade från släpet. När jag åkte på trucken därinne reflekterade jag över ett annat bil och släp ekipage som skulle backa ner, stod i en väldigt konstig vinkel.
Hade lite koll medan jag lossade och när jag skulle skifta (hade pallar på bilen också), kom den andre chauffören ut och skulle öppna dörrarna. Jag frågade hur det gick och han sa att det var isens fel att han inte kom rätt.
Han hade hållt på och trixat och krånglat.
Jag körde upp och han försökte lite till, men var på väg in i räcket. Lyckades stoppa honom innan något hände. Han såg helt utmattad ut efter allt trixande.
Jag kunde inte backa ner min bil förrän han hade kommit ner. Jag frågade honom om han ville ha hjälp, det tog han glatt emot.
Så jag hoppade in i bilen, la märke att han inte hade spänt boggien, men hade diffen i. La ur diffen och spände boggien, bilen tog sig fram på isen.
Backade ner och satte det på första försöket, när det är is är det inte säkert du får en andra chans.

Väl intillbackad, var han väldigt tacksam och han hade insett vad han gjort för fel när han såg mig backa. Han hade gjort för stora rattutslag.

Fick även tumme upp av en annan chaufför som stod på kö för att backa ner.

Förhoppningsvis tar han lärdom av detta och nästa gång gör rätt. Kändes bra att kunna hjälpa och fick ett bra kvitto på att jag kan backa med bil och släp.
1f44a_1f3fb.png

Han kunde lasta och jag kunde backa ner och lossa, i längden vann vi båda på det.
1f601.png
1f44d_1f3fb.png

Nu är gården renskottad så börjar det ramla ner något vitt skit igen lagom tills jag var klar .Skulle inte bli mer men tydligen hade dom fel som vanligt .Nu är vedförrådet påfyllt igen .Blev en händelserik dag på jobbet först snökörning sedan hjälpa kollegan då ett lager skurit i fläkten och hela skiten lossnat på lastbilen och slagit den i molekyler .En smäll på 30000:- bara för fläkten .Sedan blev det att dra på huggarbyxorna och ge sig ut och ta ner träd som böjt sig över en väg så det blev en del övertid men har långt kvar innan jag kommer upp till kollegans övertidstimmar

Nu är gården renskottad så börjar det ramla ner något vitt skit igen lagom tills jag var klar .Skulle inte bli mer men tydligen hade dom fel som vanligt .Nu är vedförrådet påfyllt igen .Blev en händelserik dag på jobbet först snökörning sedan hjälpa kollegan då ett lager skurit i fläkten och hela skiten lossnat på lastbilen och slagit den i molekyler .En smäll på 30000:- bara för fläkten .Sedan blev det att dra på huggarbyxorna och ge sig ut och ta ner träd som böjt sig över en väg så det blev en del övertid men har långt kvar innan jag kommer upp till kollegans övertidstimmar

Öh, mest övertid när man dör vinner inte... :crazy: Jag ekar mig själv, var rädd om dig :heart

Tas upp lite sådant också. Framför allt så tas det upp hur hjärnan lagrar minnen och hur den hittar dom osv. Du som är så logisk lagd (tänker på hur du har beskrivit hur du har lyckats besegra panikångesten) kanske kan du hitta något i programmet som du kan utnyttja för att ”lura” hjärnan. Eller bara kunskapen om hur det fungerar kanske kan göra det lättare i sig.

Jag rekommenderar dig att lyssna på programmet (du kanske får dela upp det i omgångar för att orka lyssna på hela, har för mig att du skrivit någon gång att du kan ha svårt för att lyssna på typ ljudböcker). Men jag tror att det kan vara värt att ”plåga sig igenom det” :)
Jag har även litteratir kring ämnet minnet och hjärnans kognitiva funktioner sen psykologin
Tungläst men lånar gärna ut ändå

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
711
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II