Svanstedt åtalad

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Rammstein
  • Startdatum Startdatum
Sv: Svanstedt åtalad

:bow::bow::bow:
Vad vi diskuterar här har då inte du något med att göra.
Vill vi snacka barrering kontra spödrivning och det inte passar dig så kan du väl ta och läsa någon annan stans?
Här kommer det in ridfolk som har åsikter om det mesta och vi lär oss över gränserna.
Helena och övriga är klart mer ödmjuka och skall INTE styras om vad du tycker eller anser att dom skall tycke/skriva på forumet Trav.
DU skall inte göra så att dom försvinner från tråden bara för att dom ej är insatta utan drar paralleller.

Och vad i hela fridens har våra uppfödningar med Å.S. grisfösning att göra??
Å.S: har aldrig styrt vår uppfödning.
Vi har ägare som styr detta.

Tycker du vi skall lägga ner stuteriet?
Och vad skall vi då göra med halvblodsmärras föl?
Den kan ju råka ut för saker den med

Ta och försök se skillnaden på Å.S. eventuella träningsmetoder och oss övriga är du snäll. :grin:

AM

Som vanligt oavsett var på forumet, mycket bra skrivet. Skulle man följa Coaris resonemang så är ju även allas C:s inlägg i den denna tråden OT. För tråden handlade ju från början om vad som skulle hända med hästarna om SÅ blev fälld och inte om några träningsmetoder, hästhållning, uppfödning eller något annat.
Men det är ju klart en diskussion oavsett startämne alltid utvecklas och åt olika hålla. Så bara för att det startar med en sak så kan slutet bli ett helt annat.

Mig veterligen så är han fortfarande inte dömd...

Likaväl som att jag "anklagar" vittnena så anklagar ni Åke.. för en så länge så är han fortfarande inte dömd

Likaväl som att jag "anklagar" vittnena så anklagar ni Åke.. för en så länge så är han fortfarande inte dömd

Du ska veta att när det går så långt som till åtal,så bedömer man att vittnet/vittnena är tro värdiga!Och jag tycker att det är starkt att våga ställa upp som vittne!

Du ska veta att när det går så långt som till åtal,så bedömer man att vittnet/vittnena är tro värdiga!Och jag tycker att det är starkt att våga ställa upp som vittne!

Absolut, med tanke på den smutskastning, skitsnack och hot som vittnena fått utstå så är det verkligen starkt att våga vittna om vad de sett! :bow:

Absolut, med tanke på den smutskastning, skitsnack och hot som vittnena fått utstå så är det verkligen starkt att våga vittna om vad de sett! :bow:

Ja,personligen vete fan om jag skulle palla med det,det är ju i alla fall en utav Sveriges största travtränare vi talar om här.Med topp advokater!
Så lätt är det inte att sitta i en rätts sal och ljuga ihop en historia om hur det gick till.

:confused:
Åke Svanstedt, hyffsat stor travtränare i sverige som är åtalad för att ha strömmat hästar i träning? ;)

Ja, men det fanns ingen länk till att han varit anmäld läste på aftonbladet nu. Pratade dessutom med en i personalen som bara är förbannad över som personen uttryckte det "lögner och förtal". Men det får vi ta efter dommen har fallit. Jag tycker mest synd om personalen de e som som får ta smällen oavsätt vad som händer. Svanen skall ju tydligen flytta till USA inom några år så han får väl se fram emot det.

Ja, men det fanns ingen länk till att han varit anmäld läste på aftonbladet nu. Pratade dessutom med en i personalen som bara är förbannad över som personen uttryckte det "lögner och förtal". Men det får vi ta efter dommen har fallit. Jag tycker mest synd om personalen de e som som får ta smällen oavsätt vad som händer. Svanen skall ju tydligen flytta till USA inom några år så han får väl se fram emot det.

Men,om ÅS blir dömd här i Sverige,så får han ingen licens i USA.
I USA får du inte gjort något brottsligt om du ska få licens!

Mmm en åklagare väcker inte åtal ifall de inte tror på en fällande dom. En åklagare väcker inte heller åtal för skojs skull utan endast då bevisen och vittnena är så trovärdiga som det bara går. En åklagare väcker alltså inte åtal på indicier och rykten utan det är då polisen gör sina förundersökningar och har man hittat nog klara bevis som tros leda till en fällande dom i rättegång väcks det till åtal av åklagaren.

Jag är helt övertygad om att ÅS är skyldig och jag hoppas att han får ett hårt men rättvist straff för det han håller på med :( Jag har också en ganska stark feeling för att han inte är den enda som pysslar med detta och ifall han blir dömd är det inte helt omöjligt att nån annan törs träda fram och berätta om liknande händelser i andra stall...

knapprån

Man FÅR INTE kasta ur sig anklagelser mot folk hur som helst på detta forum.
(ej heller sprida "snaskigt skvaller" som gjordes i den tidigare, nu borttagna tråden)

Däremot FÅR man dra paralleller till andra hästsportgrenar och man ska ej heller behöva bli lynchad för att man gör det.

//moderatorn

knapprån

Man FÅR INTE kasta ur sig anklagelser mot folk hur som helst på detta forum.
(ej heller sprida "snaskigt skvaller" som gjordes i den tidigare, nu borttagna tråden)

Däremot FÅR man dra paralleller till andra hästsportgrenar och man ska ej heller behöva bli lynchad för att man gör det.

//moderatorn

:bow: :bow: :bow: :bow:

Har ni som dömt honom läst förundersökningen, en liten oviktig fråga bara.:laugh:

Har ni som dömt honom läst förundersökningen, en liten oviktig fråga bara.:laugh:

Ingen rök utan eld!! Har ni läst Travnet idag ??
Där finns det 2 vittnes mål, varför skulle en proffstränare/kollega
gå ut med dessa uppgifter om det inte vore sant??:confused:
Dom skulle förstöra hela sina karriärer om det inte vore sant....

Jag hoppas att han får det straff han förtjänar!!!

Då förmodar jag att du inte heller har läst den.
Jag måste säga att förundersökningen är otroligt tunn och de som vittnar 3 stycken för att vara exakt, alla har dröjt för länge med att anmäla, för att jag skall tro att de gör det för hästarnas välbefinnande.
Trovärdigheten är väl naggad i kanten, så det skall bli spännande att se vad rätten kommer fram till.

Då förmodar jag att du inte heller har läst den.
Jag måste säga att förundersökningen är otroligt tunn och de som vittnar 3 stycken för att vara exakt, alla har dröjt för länge med att anmäla, för att jag skall tro att de gör det för hästarnas välbefinnande.
Trovärdigheten är väl naggad i kanten, så det skall bli spännande att se vad rätten kommer fram till.

Vad jag vet så är det 9 vittnen varav en travtränare..

Vad menar du med att trovärdigheten är naggad, vems trovärdighet?

Alltså, alla förstår väl ändå att man aldrig skulle driva en sån här sak utan en stark grund att basera den på?? Det vore ju rättsligt självmord att göra ngt annat.

Grundläggande i all juridisk utbildning.

Det är inga lallande privat personer som har hand om den här frågan precis.

Bara att man anser sig ha en god grund till att väcka åtal, är mkt allvarligt som jag ser det.

Sen att vi sitter här på ett forum och låter våra personliga känslor spegla våra inlägg är ju en annan sak.

Sen bör man nog även komma ihåg att även om man bara sitter på ett forum, så vet vi inte vilka som vet mer, vad andra egentligen vet och vilka som egentligen bara tror sig veta...

Med tanke på att fler väljer tala med media och vi väl nu är uppe i minst 5 vittnen som vågar gå ut i media om vad de sett, är det inte längre så lätt att peka på alla dessa och kalla dem olika saker och tro de allihopa säger saker för att jävlas.
Sen finns det väl en bunt som faktiskt inte vågar/vill/kan vara delaktiga av olika orsaker men som pratar inbördes o inofficiellt, deras trovärdighet får man väl ta lite som man känner dock kan man tycka och dem bör man kanske inte helt basera sina åsikter på.

Ett åtal är som du säger allvarligt i sig, då finns en större grund och inte bara "lite skitsnack" utan det är bedömt vara tillräckligt starkt att våga testas i en rättegång.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 019
Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
13 384
Utrustning Och så ännu en bett-tråd :angel: Har en äldre häst (23) i vårt stall som har varit före detta fälttävlanshäst. Hon har det problemet att...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: Suskiv
·
Ridning Jag har ett ticks som gör att jag öppnar upp händerna och då tappar jag tyglarna vid minsta motstånd (om hästen letar sig neråt eller...
Svar
13
· Visningar
4 279
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka