Svanstedt åtalad

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Rammstein
  • Startdatum Startdatum
Sv: Svanstedt åtalad

Jo visst är det tråkigt, men sådan är verkligheten. Säger absolut inte att alla på elitnivå håller på med dessa saker, men det förekommer mer än folk vill erkänna och glorifieras lite iom att de yngre ser sina idoler göra det!

Jo visst är det tråkigt, men sådan är verkligheten. Säger absolut inte att alla på elitnivå håller på med dessa saker, men det förekommer mer än folk vill erkänna och glorifieras lite iom att de yngre ser sina idoler göra det!

Hinner tyvärr inte svara ,ska åka och jobba!
Ha det bra!

Jag tycker det är bra att du "nämner" det. Men snälla,, det har inte ett dugg i denna tråd eller på underforumet trav att göra.

Ta gärna och lägg upp en tråd i ämnet i rätt underkategori, typ Dressyr,Hoppning, Islänningar, körning,tävling,, ex ex.

Kan inte tråden få handla om vad den igentligen är ämnad att handla om???

Varför ska alla hela tiden vända focus åt annat håll??? Har man synpunkter på annan hästspport så är det väl inte svårare än att starta en tråd i ämnet..

Vad tycker du Helena ska ta upp på ett annat forum, att hon inte tycker det är konstigt, utan snarare vanligt att folk inte tror att fula metoder förekommer på högre nivåer?
Hon ger sin kunskap och sina erfarenheter, hon har inte helstängt o skyller på att det är värre/lika illa i andra dicepliner..

Vart har någon annan vänt fokus i denna tråden förutom du som babblar om varför den förra tråden blev raderad och dina synpunkter på vad man ska få skriva i vilken tråd o vår moderators jobb?

Håll dig till ämnet är du snäll eller skapa dig en ny tråd under Bukefaloshjälp.. :angel::idea:

Jag hålleer på med Dressyr. Om nu ngn undrar.

Men...till ämnet, det som gör mig så j-a stört förbannad är ens tanken på att profesionella tränare skulle använda GRISFÖSARE på sin hästar ( för övrigt tycker jag att detta är LIKA vidrigt vid användande på grisar) som en del i sin träningsmetod!!!
Jag hoppas i mitt innersta att detta aldrig skett, men vet med hjärnan att det troligtvis har det, PENGAR kan få människor att göra dom mest sjuka saker oavsett inom vilken gren det handlar om.

Bli han bevisad skyldig skall han dömas HÅRT!

Jag blir minst lika arg när jag tänker på Kroon fallet, hur kan man som profesionell ryttare på den nivån INTE vara insatt i regler kring det vetrinära???? Jag köper det inte för fem öre.

/ Roofy

Jag tycker det är bra att du "nämner" det. Men snälla,, det har inte ett dugg i denna tråd eller på underforumet trav att göra.

Det har tydligen gått dig helt förbi att vi diskuterar ATT saker händer.
ATT en människa har kanske gjort något fel.

ATT Helena funderade på hur jag bl.a kunde tro att saker inte händer.

Vi diskuterar vad som rör sig i kulisserna.

Om sedan tråden får sidospår behöver du inte bry dig om.
Hoppa över dom inläggen och läs vidare någon annan stans.

AM (som tycker att Ameo är klart bättre på moderera här)

kl

Helena.

Det var alltså bl.a jag som funderade på hur i hela fridens man kan grisfösa nästan på allmän plats.

ALLA vet ju att det ej är tillåtet.
Och Å.S. vet det ju också. Så därför undrade jag bara, om man tänker på hur mycket folk som borde då ha sett, på hans träningskamp, otillåtna träningsmetoder.

Han måste ju då veta att andra har sett, eller hur?

Då kan man ju inte låta bli att fundera vidare.
Kan man verkligen offra hela sin träningsanläggning, kunder, good will, hästarna, ryktet och mycket mer för sådana metoder?

Å.S. är ju inte dum i huvudet. Därför undrade jag om hela denna historia stämmer.

(coari! hoppa över nedanstående text!! ) :devil:

Inom ridsporten har det funnits svarta får också av stort märke.
Minns när Paul S åkte dit för barrering.
En chock för hela ahästvärlden. Han var ju ockå jättestor i sin branch och det är kanske så det blir. Kan Paul S barrera så kanske Å.S. strömmar.

Det är ju bara så bedrövligt ledsamt när sådant skit kommer fram.
Man blir besviken.

AM

Självklart blir man besviken, det är inte det minsta konstigt. Man vill ju helt enkelt inte tro att det ska behöva vara på det viset! Man vill ju inte se att de man sett upp till, som tillhör toppen och faktiskt får många hästägares förtroende ska hålla på med sådant som på något sätt skadar hästarna.

Det verkar absolut urbota korkat att göra en sådan sak där man är medveten om att "utomstående" kan se en.(Som jag nämnde tidigare så kan jag inte mkt om trav och är heller inte jätteinsatt i själva händelsen så jag vet inte hur pass mycket utomstående människor som kan vart runt omkring)
Tror dock att det kan vara en kombination av faktorer som gör att han ändå (hypotetiskt) vågar göra det. Tyvärr tror jag att en hel del av hästägarna "blundar" lite för tuffare metoder och gärna håller tränare om ryggen då dessa används. Dels vill man att ens häst skall prestera och dels vill man hålla sig på god kant med den allmänt omtyckta och "kända" tränaren.

Tråkigt är det men tror inte alls att det är ovanligt att anställda hos toppkuskar, toppryttare osv får dölja både det ena och det andra och ibland titta åt ett annat håll.

Vill förtydliga bara: Självklart menar jag inte att alla hästägare tycker att det är ok att använda fula metoder på deras hästar, tvärtom hoppas jag!

Senast ändrad:

Du är en trevlig prick att diskutera med :laugh:

Till Å.S. saken hör ju också att en av dom stora i stuteribranschen backar upp Å.S. med hästar.
Denne är väl lika stor i takpannetillverkning som Ikea...typ

Om jag inte minns helt fel så skrevs det ju om att denna duo skulle starta nån träningskamp i USA.

Alltså så mycket som står på spel för en jävla idiotisk träningsmetod.. :mad:

AM

Det har tydligen gått dig helt förbi att vi diskuterar ATT saker händer.
ATT en människa har kanske gjort något fel.

ATT Helena funderade på hur jag bl.a kunde tro att saker inte händer.

Vi diskuterar vad som rör sig i kulisserna.

Det är helt ok men varje sak har sin plats. Barrering har inget på Trav att göra utan ska diskutteras på ett helt annan under forum.

Här på TRAV och i denna tråd börjar tydligen verkligheten "poppa upp" även för dig som uppfödare. Trist att du inte tidigare förstått verkligheten om vad som styr din uppfödning.

Att saker "händer" inom alla disipliner inom hästsport är ingen hemlighet,, pengar styr all tävlingsverksamhet och resultat går före djurens välbefinnande. Så är tyvärr dagens sanning och ingen kan göra ngt åt det så länge ingen klart tar avstånd från dagens verklighet..

Trav för dagen är ett "stömförande" ämne och den som satt focus på just travsporten för dagen är ingen mindre än Svanen som är helt unik för att på så kort tid i mer än ett fall lyckats få massmedias focusering på just travsporten!!

Trav e trav (som ngn fyndig lyckats säga) och trav ska diskuteras travsporten,, är du Nafayette intresserad av att ventilera hoppsporten,dressyren,galoppen,körningen,islanshästar mm mm, kort sagt andra hästsporter så öppna då en tråd i rätt underforum.

Här diskuterars travsporten och inget annat.

Jag förstår att detta kommer som en chock för dig att sanningen börjar uppdagas.

Om jag inte minns helt fel så skrevs det ju om att denna duo skulle starta nån träningskamp i USA.
AM

Åtalet mot Åke Svanstedt väcker oro hos huvudägaren Karl-Erik Bender.
Nu kan planerna på en flytt utomlands spolieras.
- Blir det en fällande dom får han det jobbigt att bedriva verksamheten. Men jag vill inte tro att han blir fälld, säger Karl-Erik Bender tillTravExpressen.se.

Länk:http://www.expressen.se/sport/trav/Travnyheter/1.1583754/usa-flytt-kan-stoppas-svart-att-fa-licens

Det är helt ok men varje sak har sin plats. Barrering har inget på Trav att göra utan ska diskutteras på ett helt annan under forum.

Här på TRAV och i denna tråd börjar tydligen verkligheten "poppa upp" även för dig som uppfödare. Trist att du inte tidigare förstått verkligheten om vad som styr din uppfödning.

Att saker "händer" inom alla disipliner inom hästsport är ingen hemlighet,, pengar styr all tävlingsverksamhet och resultat går före djurens välbefinnande. Så är tyvärr dagens sanning och ingen kan göra ngt åt det så länge ingen klart tar avstånd från dagens verklighet..

Trav för dagen är ett "stömförande" ämne och den som satt focus på just travsporten för dagen är ingen mindre än Svanen som är helt unik för att på så kort tid i mer än ett fall lyckats få massmedias focusering på just travsporten!!

Trav e trav (som ngn fyndig lyckats säga) och trav ska diskuteras travsporten,, är du Nafayette intresserad av att ventilera hoppsporten,dressyren,galoppen,körningen,islanshästar mm mm, kort sagt andra hästsporter så öppna då en tråd i rätt underforum.

Här diskuterars travsporten och inget annat.

Jag förstår att detta kommer som en chock för dig att sanningen börjar uppdagas.

Men ska du ta o sätta fart o bärja snacka trav o inte sitta och berätta för alla andra vad de ska och inte ska istället... det är ju du som är mest OT av allihopa tillsammans :rofl:

När man läser alla inlägg kan man få uppfattningen av att ÅS har beordrat ström på samtliga hästar i sin träning! Vad jag vet är det väl två hastar som nämnts sen häxjakten drogs igång.
Jag tycker personligen att han är en mycket duktig tränare som når resultat som få klarar av att nå upp till.

Tror även att SHJ har sett saker som inte tål dagsljus under sina år inom travet.

När man läser alla inlägg kan man få uppfattningen av att ÅS har beordrat ström på samtliga hästar i sin träning! Vad jag vet är det väl två hastar som nämnts sen häxjakten drogs igång.
Jag tycker personligen att han är en mycket duktig tränare som når resultat som få klarar av att nå upp till.

Tror även att SHJ har sett saker som inte tål dagsljus under sina år inom travet.

Handlar om betydligt fler än 2 hästar...

Spelar det någon roll HUR många hästar det är???? En häst som blivit utsatt för detta är illa nog...

Kl

Det handlar inte ens om trav...det handlar om djurhållning och hur man ser på sina djur!

Förövaren råkade bara vara inom travsporten denna gång.

Jag avskyr minst lika hjärtligt en viss Fru Grunsvens metoder i sin träning, och äcklas av att hon hålls upp som en av dom skickligaste.

Fy f-n vad trött jag blir....:cry:

*kl*

Jag tycker det är tråkigt när en i tråden envisas med att leka polis och hävda att man ska skapa trådar på andra forum i stället för att dra paralleller med andra hästsporter där DJURSKYDDET fått ge vika för RESULTATEN.

OM det är så att det blir en fällande dom hoppas jag verkligen att uppfödaren i fråga ändrar sina planer att starta filial i USA i denna konstellation. Skulle han göra det tycker jag även att hela hans trovärdighet som seriös hästmänniska faller.

Vad vi diskuterar här har då inte du något med att göra.
Vill vi snacka barrering kontra spödrivning och det inte passar dig så kan du väl ta och läsa någon annan stans?
Här kommer det in ridfolk som har åsikter om det mesta och vi lär oss över gränserna.
Helena och övriga är klart mer ödmjuka och skall INTE styras om vad du tycker eller anser att dom skall tycke/skriva på forumet Trav.
DU skall inte göra så att dom försvinner från tråden bara för att dom ej är insatta utan drar paralleller.

Och vad i hela fridens har våra uppfödningar med Å.S. grisfösning att göra??
Å.S: har aldrig styrt vår uppfödning.
Vi har ägare som styr detta.

Tycker du vi skall lägga ner stuteriet?
Och vad skall vi då göra med halvblodsmärras föl?
Den kan ju råka ut för saker den med

Ta och försök se skillnaden på Å.S. eventuella träningsmetoder och oss övriga är du snäll. :grin:

AM

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 019
Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
13 384
Utrustning Och så ännu en bett-tråd :angel: Har en äldre häst (23) i vårt stall som har varit före detta fälttävlanshäst. Hon har det problemet att...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: Suskiv
·
Ridning Jag har ett ticks som gör att jag öppnar upp händerna och då tappar jag tyglarna vid minsta motstånd (om hästen letar sig neråt eller...
Svar
13
· Visningar
4 279
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka