De provade 15 olika modeller!
Men jag kan inte hitta babytravel...
Det var synd, köpte faktiskt hem testet för att sen konstatera att ingen av dom testade vagnarna var aktuella för oss, typiskt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De provade 15 olika modeller!
Men jag kan inte hitta babytravel...
Oj, jag känner mig som en oansvarig mamma ibland när jag läser era inlägg ang att lämna barnen. Nu kommer väl jag mest ha bilen när jag lämnar Theo hos DM så då är det ju rätt enkelt att ta med babyskyddet in, men framåt våren då det börjar bli varmare så ser jag inga som helst problem med att ev lämna lillebror utanför DM i vagnen om vi går dit, ja om han inte är ledsen eller så.
Samma sak när T sover ute (sover alltid lunch ute) hade babyvakten i vagnen första månaderna men nu kollar jag bara till honom med jämna mellanrum. När han sover för natten så är det väldigt vanligt att han ligger inne med bara babyvakten då sambon är i garaget och jag i stallet
Jag hänger med dig som oansvarig då. Jag lämnar alltid E i bilen vid hämtning/lämning på dagis. Förutom de fåtal ggr hon har varit vaken då förstås. A vill inte alltid gå på rätt håll och jaga honom över skolgården samtidigt bärande babyskydd och sen bära A plus E i babyskydd, nä det klarar inte min rygg. förra gången fick jag ändå bära E till bilen och sen springa och hämta A.
Nu beror det ju på hur parkeringen är placerad till själva dagisete/dagmma med såklart. När jag hämtar och lämnar finns det alltid barn och vuxen personal vid skolan. Bilen låser jag, det är ett lockmedel för att få A att skynda sig till bilen, Han får öppna med fjärrkontrollen
Jag menade att om du hämtar, så får förmodligen åka i ottan för att få ihop tiden, men om undervisningen börjar redan vid halv sju på morgonen (måste det ju bli, om ni är färdiga med åtta timmars undervisning framåt halv fyra) förstår jag ju att du inte gärna kan jobba undan lite innan lektionerna börjar. Men med så mycket lärarledd undervisning så förstår jag att ni kroknar, det låter otroligt mycket. Hur era stackars lärare både hinner med så mycket undervisning och att rätta allt vad ni producerar begriper jag inte, de måste ju jobba 60-timmarsveckor. Alternativt ha tillgång till enorma lärarlag.
Är all undervisning obligatorisk? Annars skulle jag nog fundera på att kanske skippa en del av föreläsningarna, åtminstone om ni har några som inte ger så mycket.
Sen, även om ni har mycket grupparbeten låter det väldigt mycket att sitta en hel dag i veckan i grupparbetesmöten, går det inte att korta ner den tiden och dela upp arbetet lite mer? Det är ofta otroligt mycket mer tidseffektivt än att sitta alla tillsammans. Det måste ju vara fler än du som har svårt att få tiden att räcka till?
Det finns ett utmärkt alternativ
På ex bauhaus finns plastfilm som man limmar på. Hur enkelt som helst, billigt, fäster bra och finns i många varianter.
Så gjorde vi i våra fönsterbrädor i köket vid renoveringen förra året.