Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Intressant artikel, men tycker det är synd att det hela tiden bara fokuseras på dom stora barngrupperna. (får väl säker sig för det jag skriver nu med detta är min åsikt) Det är sällan som någon ifrågasätter hur bra det egentligen är med allt för långa dagar på förskola/dagmamma. Många barn har ju längre "arbetsdagar" än sina föräldrar....

Ture kanske helt enkelt inte är redo för förskola än, förstår att det ställer till det för er men jag tycker att ni gör helt rätt mot honom som låter han vara hemma istället :laugh:

Jag har en babytravel.

minus - Ganska tung,bred, Är lite pill att fästa insatsen
plus - väldigt lättkörd, blir liten när den är ihopfälld, hyfsat stor liggdel för E.
Kommer in i alla hissar och dörrar,

Dagen dyra läxa a 1200 kr. Bara för att din privatimporterde bil är reg. besiktigad, vanlig bestiktigad och försäkrat så är den INTE påställd. (ilsken hoppande figur)
Missade att detta inte gjordes när vi reg. besiktigade den. (det var precis i samma veva som E föddes. Att inte skatten kommit har jag inte tänkt på, sambon har massa andra bilar och skatten på mercan kommer flera ggr om året så jag her inte reflekterat över det....)

Neeeej drygt :mad:

*kl*
Jippie, det snöar igen :banana: och snart kommer spolbilen och öppnar upp vårt brunn igen som är tät. Typiskt att han skulle komma idag. Hade lite annat på agendan än att vänta på den, men vad göra?!

Sorry! :D

Åk och testa olika vagnar om du orkar ;)
Tyvärr är inte utbudet något vidare här i stan tycker jag, mest de klassiska vagnarna som finns att se.

ang syskonvagn så var det en test i råd och rön nu.

Experternas favorit blev bugaboo donkey duo och föräldrarnas favorit blev med ett poäng mindre baby jogger mini twin. Två poäng under den blev Carena double Swing som även var billgast av dessa tre.

Varning blev det på brio twin sitty där hjulet tydligen hade lossnat. Den fick även sämst poäng totalt. Endast 10p och vinnaren fick 69p Emmaljungan var näst sämst men hade då 48p

Senast ändrad:
Jo det är surt men ändå tur att det upptäcktes på detta sätt än efter att något hänt. Tydligen gäller inte försäkringen (även om den finns och är betald) när fordonet är avställt. Lagom kul om man varit orsaken till något som skadat någons svindyra bil :crazy: . dessutom har jag kört runt med tre barn i bilen som inte heller varit föräkrade om något hänt :crazy:

Nu är bilen iaf påställd.

Här har det med snöat fast det är mest blask i nuläget.

Vilken himla tur att inget hann hända! Förstår att man blir alldeles kallsvettig när man tänker på vilka konsekvenser som kunde ha blivit.

Det vräker ner blötsnö här. På de 150 metrarna vi gick hem från dagis så hann vi alla tre bli helt dyngsura.

Dagishämtningar och lämningar är ofta en mardröm faktiskt. Det kanske är enklast att lämna Albin kvar i vagnen ute, men jag vill samtidigt ha kontroll på honom. Kanske skulle ta med babyvakten? Dagis är som sagt en vanlig villa med en normalstor vanlig hall. Där samsas 30 (?) barn med kläder. Ibland är det verkligen kaos där med massor av barn och föräldrar/syskon/pedagoger som ska lämnas/hämtas eller ska in/ut för att leka. Är så himla rädd för att nåt ska hända, att nån snubblar/ramlar över Albin eller att han får en stövel i huvudet eller vad som helst. :eek: Har hittat en liten hörna där jag ställer liften, men jag måste skydda honom hela tiden... Hur jag ska göra sen när han blir halvstor och inte ligger i lift och sover vet jag inte... :crazy:

Jag hade Vera i bärsele, lite krångligare att klä på syskonet men man har koll på den lilla. Sitta på huk med rak rygg tränar muskler :idea:

Jag har några fåtal gånger lämnat Vera ute i vagnen på dagis, men jag är livrädd att något ska hända.

kl
Trött, trött, trött… Sitter på föreläsning. O jag får inte upp energin. Miljörätt följt av politirätt. Försöker spärra upp ögonen och koncentrera mig men det sitter långt inne.

Hoppas att min kopp te skall rädda mig.

Jag har spanat in donkeyn och tycker den verkar bra. Fast den är dyr har jag för mig plus att det är luftdäck va? Va ett tag sen jag satt och läste om den. Jag gillar verkligen Inte luftdäck, vilket såklart får mig att avsky våran P&ts ännu mera.
Jag har spanat in teutonias syskonvagn. Va den med i testet? Svägerskan har den och är supernöjd.

Oj, jag känner mig som en oansvarig mamma ibland när jag läser era inlägg ang att lämna barnen. Nu kommer väl jag mest ha bilen när jag lämnar Theo hos DM så då är det ju rätt enkelt att ta med babyskyddet in, men framåt våren då det börjar bli varmare så ser jag inga som helst problem med att ev lämna lillebror utanför DM i vagnen om vi går dit, ja om han inte är ledsen eller så.

Samma sak när T sover ute (sover alltid lunch ute) hade babyvakten i vagnen första månaderna men nu kollar jag bara till honom med jämna mellanrum. När han sover för natten så är det väldigt vanligt att han ligger inne med bara babyvakten då sambon är i garaget och jag i stallet :o

Tur att det upptäcktes innan nått hände! Läskigt att barnens försäkringar inte heller gäller för att bilen är avställd.
Vi har helt vitt ute och snart 1dm på backen. Milton har fått gjort sina två första snöänglar idag :love: plus att dom hade åkt pulka på dagis. Imorgon får nog Milton åka pulka till och från dagis :)

*kl*
Nu tycker jag allt att bebis kan ta och komma ut för nu är det trångt där inne. Fort jag böjer mig eller vrider mig så tar ett ben eller en arm i någonstans och sticker ut. Inge vidare behagligt.

Jag hänger med dig som oansvarig då. Jag lämnar alltid E i bilen vid hämtning/lämning på dagis. Förutom de fåtal ggr hon har varit vaken då förstås. A vill inte alltid gå på rätt håll och jaga honom över skolgården samtidigt bärande babyskydd och sen bära A plus E i babyskydd, nä det klarar inte min rygg. förra gången fick jag ändå bära E till bilen och sen springa och hämta A.

Nu beror det ju på hur parkeringen är placerad till själva dagisete/dagmma med såklart. När jag hämtar och lämnar finns det alltid barn och vuxen personal vid skolan. Bilen låser jag, det är ett lockmedel för att få A att skynda sig till bilen, Han får öppna med fjärrkontrollen :D

de privata barnförsäkringarna hade nog gällt men när det är fordon inblandat så går den försäkringen alltid in först, så jag vet faktiskt inte vad som hänt ifall något av barnen ( gud förbjude) blivit skadade.

Alltid lär man sig något, och tur att inget hänt under tiden :)

Här ligger A och sover ännu, E sprattlar på soffan bredvid mig, H gör sin favoritläxa - engelska. Ingen som har kontakter i Enngland så att jag kan skicka dit honom ett par veckor på sommarlovet? Han hatar engelska och vi bråkar om den läxan i stort sett varje dag :(

Engelsklärare är jag ju men har svårt att göra nytta via Buke! :D

Dagens ungdomär lättast att peppa med film och dataspel på engelska, de lär sig mkt!! Hur gammal är han? Ture kör jualla appar på iphone på engelsks redan nu!

Teutonia team cosmo var med, fick 60p. plats 10 kom den på. Men det är tätt på dessa platser. Skillnaden kan vara att den tappar ett/två poäng på tex rengöring, rygglutning, att bära vagnen, terrängkörning, snäva svängar, hanterbarhet och att använda vagnen. Men den hade bättre poäng på t ex förvaringsfack.

Sitter och skriver på min essä. Känner mig helt tom. Har skrivit ca 1500 ord och det ska vara mellan 3000 o 4000. Känns som om jag skrivit det viktigaste som jag vill ha med, men jag måste skriva dubbelt så mycket. Föröker hitta några intressanta citat som jag kan använda mig utav och argumentera lite med, men det känns som om jag bara håller med alla författare... Har aldrig skrivit i essä-form tidigare. Har valt frågeställningen vad kan barn lära sig av den fria leken i förskolan.
Jaja,det är väl bara att fördjupa sig lite...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 102
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 184
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar