Jag fattar inte riktigt, vad gör du medan Milton är på dagis då, om du inte sätter dig med böckerna förrän klockan 20? Jobbar du med grupparbeten så gör du ju saker för skolan, då borde du ju inte också behöva sätta dig kvällstid? Jag missförstår nog. Hur mycket schemalagd undervisning har du per vecka? Grupparbetena borde inte behöva schemaläggas, där brukar det vara mest tidseffektivt att ha planeringsmöten, bestämma vad var och en ska göra, och sen gå hem i lugn och ro och göra det som ska göras. Har ni flera mindre gruppuppgifter med samma arbetsgrupp kan ni ju t ex också göra så att ni delar upp uppgifter mellan er, så att inte alla är med på alla uppgifter.
Vad menar du här?:
Sen vet jag inte om du är morgonmänniska, men om du hämtar klockan fyra och har lite restid så skulle det innebära att du behöver åka till jobbet vid sexsnåret senast, hinner du det?
Alltså, jag tänker att dina studier låter helt rimliga för heltidsstudier, när du beskrev vad ni hade att göra lät det som något man borde hinna utan problem på tre veckor om man jobbar heltid. Men det bygger ju på att a) du verkligen har 40 timmar i veckan att lägga på studierna och b) du är så tidseffektiv som möjligt i studerandet. Om en massa timmar går bort i evighetslånga gruppmöten, och sen ännu fler i vab och annat, då går ekvationen inte ihop.
Du missförstod mig kanske lite? Alltså vi är i skolan och har "lärarledd" undervisning tre dagar i veckan = Jag är tillbaks i byn vid 16 och hämtar då hem dagis, dessa dagarna kan jag inte plugga hemma förrän när han har somnat, om jag skulle behöva det (vilket jag alltid behöver).
Har jag däremot hemstudier (De resterande två dagarna i veckan) á 8 timmar/dag så är jag ju antingen hemma och kan plugga (vilket underlättar massor) eller så träffar jag ju gruppen om vi har grupparbete och då jobbar vi ju med grupparbetet etc. och de flesta hemstudiedagarna går åt till grupparbete helt enkelt = tentaplugg och individuella arbeten får göras som nu, på kvällarna. För mellan 16 och fram tills Milton ska sova så blir det inget pluggande för mig, då vill jag ju få spendera lite tid med honom.
Det första jag fet-stilade får du gärna förklara en gång till, för jag förstod inte?
Det andra jag fet-stilade: Vi har som sagt 24 timmar lärarledd undervisning varje vecka. De resterande 16 timmarna är till för det jag berättade om att vi har att göra, på knappt tre veckor. Vi har alltså inte heltid till att arbeta med grupparbetet, individuella arbetet eller inför tentan.
Hänger du med på vad jag menar?