Fråga rakt ut. Vet att de har någon idé om att "när man skaffat barn ska man ta hand om dem" men det är ju det du gör. Genom att skaffa dig en utbildning så att du kan få ett bra jobb och ge M de bästa förutsättningarna.
Ja så resonerar mina föräldrar definitivt och jag är ju egentligen medveten om det, såklart är det så och vi lastar aldrig över Milton på någon i onödan. Så egentligen borde jag kanske fråga dem oftare rakt ut, men tro mig jag har försökt även det och de har inte tid etc. Igår frågade jag min syrra hur hon jobbade som idag, då visste hon inte det. Okej sa jag, för har du tid kanske du skulle vilja passa Milton lite på förmiddagen? Läste idag i hennes blogg att hon började jobba 12,30. Hon kunde ju kanske erbjudit sig att passa honom ett par timmar under förmiddagen, ta en av alla hennes powerwalks med honom i vagnen etc. Men icke och det gör mig så ledsen
Jag brukar fråga min mamma också, men "det får vi se" etc. brukar jag få till svar. De har funderat på att flytta ifrån byn närmare jobben (jobbar två och fem mil härifrån, mamma och pappa), men det vill inte mamma då hon vill bo nära sitt barnbarn, ja men till vilken nytta då?! Missförstå mig rätt, de är bra och så på många vis, men jag tror inte de gillar småbarn helt enkelt, snarare när Milton blir lite äldre.
Men det är ju nu jag verkligen behöver deras hjälp, verkligen nu och inte sen Och nu är inte min svärmor heller så pigg på att passa Milton, då det är mycket roligare med spädbarn än toddlers, typ.