Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Jag är lite som du, hittar jag någonting jag verkligen vill ha, men tycker är på tok för dyrt, så är det alltid slut när jag kommer på att det kanske är värt det ändå...
Precis så är jag när det gäller mina teknikprylar. :o Har varit snål en gång i tiden där med, men det har alltid slutat med att jag kasserat den billiga prylen och ändå köpt den jag vill ha. Det är en skön känsla när man köpt den pryl man vill ha, den mest avancerade med flest funktioner och en riktigt fet instruktionsbok! :banana: :love: ;)

Jag såg att du med varit på kappahl och handlat till A. Jag köpte samma overall till E i fredags :)
Det är jättepraktiskt med stickade grejer, de töjer sig fär de behöver men blir inte klumpiga. Jag stickade en overall när jag var gravid men den börjar bli för liten nu. Lagom tjock att ha i bilstolen om man bara ska åka bil eller vara i affären.
Just nu stickar jag en klänning till E. Det är skitkul att sticka har jag kommit på, tyvärr så är det svårt att hinna med.

Vi har fått SNÖ inatt. Säkert två cm :D H var helt vild på morgonen, A såg väldigt skeptiskt ut... De har sagt att det kommer mera under em/kvällen plus att det ska vara minus. Äntligen!!!

Dagen planer, inga särskilda städa upp här hemma medan A är på dagis. tvätta och sådana trevliga saker.

AKB, jag såg inte heller blåsorna i munnen. Vi var säkra på att det var tänderna som gjorde att han matvägrade. Det var först när han var pigg igen som vi såg blåsorna på händer/fötter. Det var ok för vårt dagis att han kom dit så fort han var pigg även om blåsorna var kvar. De smittar tydligen som mest innan de blir sjuka iaf.

Nu kommer ni tycka att jag är knäpp, och särskilt du Oregano.

Jag måste börja sortera barnkläder. Skänka/slänga/sälja och det ger mig ångest. Innan har jag kunnat spara det "om det blir mera barn" nu kan jag inte skylla på det längre. Samtidigt som jag har händerna fulla hela dagarna och förnuftet säger att det räcker nu så känner jag saknad över att aldrig vara gravid mer. (behöver nog läsa mina gnällinlägg från graviditeterna )
Det blir så definitivt när jag ska sätta mig och sortera babyskläderna som E växt ifrån. Vad ska man spara, ska man spara något. Aahhhhhhhhhhhhhhhh

Jag har sparat alla kläder än så länge som är Isabellas. Vad jag ska göra med allt vet jag inte men en del plagg kommer ju sparas eftersom det har ett affektionsvärde. Tror det dessutom kan vara roligt för Bellan att få se lite av sina kläder som äldre/vuxen, jag har iaf tyckte att det varit roligt att se mina gamla kläder mer än på bild.

*kl*

Åh, ett snabbt gnällinlägg från mig.

Men ibland undrar jag hur sambon tänker när han klär Theo.

"JA vi tar den ljusturkosa windstopperfleecejackan från PoP nu när vi ska vara i garaget :idea::grin:"

Behöver jag skriva att den INTE blev ren i tvätten....Mao så gott som förstörd nu. Har visserligen köpt den begad men ändå. Han har ju en brun också som kanske rent färgmässigt lämpar sig bättre än en ljusturkos i garaget *suck*

Hoppas verkligen jag törs använda Vanish på den, har mejlat kundtjänst på PoP....

Haha! :rofl: Jag har faktiskt lite separationsångest när det gäller att göra mig av med kläder och grejer, men samtidigt avskyr jag när det samlas på hög och det blir trångt. Och nu vet jag ju att jag är klar, så jag kommer att ge bort alla bebiskläder. Känns fantastiskt bra att göra en god gärning för någon som uppskattar det. Sälja på Blocket/Tradera är inte min grej, bara om det är mer värdefulla grejer.

Kommer att spara något enstaka plagg från båda två som jag gillat extra mycket, men annars får allt åka iväg. :laugh:

Nä, vad tråkigt... Tänk att de inte tänker längre ibland... :mad: Jag hade nog utan tvekan sprayat Vanish. Vad kan hända? Jag använder det på fläckar och har aldrig fått några oönskade effekter.

Jag hade med provat, det kan väl inte bli värre än vad det är? När jag lagt plagg för länge i blöt med vanish har det hänt att de blivit flammiga, men då har de legat för länge eftersom jag glämt bort dom :o

+ Mikan

Får prova med Vanish. Vet inte om det räknas som optisktblekmedel??!!

Kläder & skor
Får ryck ibland och handlar en massa kläder med oftast är jag för snål. De gånger jag handlar är det främst typ Gina, BikBok eller H&M. Men under mina 2 graviditeter har jag inte köpt ett mamaplagg. Kör på kjol å leggins istället. Hemma är det mest mjukisbrallor som gäller! Har faktiskt fått ett par mamajeans av syrran och några tröjor.

När det kommer till skor så har jag samma problem som Armani, Hallux Valgus :( har inte fått operera nån av fötterna än men ska ta tag i saken när bebis är större, kanske i höst. Ena foten är inom gränsen för operation och andra just utanför. Så det är mest breda bekväma skor. Har ett par typ stövlar som fungerar bra så dom används flitigt, går t om användas under grav.!

Converse är precis som Modett skrev, inte min kopp te :)

Äääntligen sover Vilgot! :eek: Det tog nog nära trekvart att söva honom och det var bara tur att lillemannen inte började gnälla/skrika under tiden. Vi var ute med vagnen på fm och naturligtvis somnade V i den. Han är helt hopplös när han åker bil eller vagn och det räcker med att han sover i 5-10 min så blir han så här svårsomnad efter lunch.

Nu är den eviga frågan, ska jag slappa bort den här timmen eller ska jag städa järnet? :crazy: Får besök av mina jobbarkompisar imorgon, så jag borde faktiskt städa upp lite...

*kl*

Usch, blev väldigt ledsen av samtalet jag precis fick från min hovslagare. Trodde först det handlade om att han hade funnit något på hästarna men sedan så meddelar han att han inte kan fortsätta sko för att han har flyttat :cry: Usch vilken ångest, har haft så svårt att hitta bra hovslagare och haft det jätte struligt att hitta någon som kan ta sig tid mina hästar öht.
Mitt hopp står till att ringa Strömsholm :crazy: Strömsholm är vansinnigt dyra och jag har redan haft två av deras hovslagare och en av dem har jag stått med i samma stall och han har ganska hetsigt humör....

Fan fan fan...

Vad betalar du för din Hovslagare idag? Jag har en superhovis, den bästa jag någonsin haft faktiskt, men han är även den dyraste , tror han tar 1200 för en helskoning.

Vilket område tillhör du? Kan höra mig för om han vet någon annan bra i närheten av dig.

Flyttat bara så där? Har man ingen framförhållning? Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, det var alltför länge sen jag hade häst.

A somnar med i bilen, vilket gör det hopplöst att åka någonstans på fm. Sover han då rubbas hela dagen och kvällsnattningen med. Eftersom vi bor utanför stan så är det alltid minst 20 min i bilen om vi ska någonstans och det räcker med 5 för att han ska somna. När han sedan blir väckt och inte har sovit klart ja då visar han sitt mest underbara humör :D

nu har jag precis fått hemleverans av dricka så nu är julen räddad. ( Ang festandet) Just nu dricks det knappt någonting här men det kan ju vara bra att ha om det skulle bli aktuellt.

Jag har inte heller bestämt mig om jag ska vara duktig och städa vidare eller slappa på soffan med buke. ...

Jag fick ett mail om rea på H&M och satte mig vid datorn och klickade hem kläder! :o Nu är jag drygt 800 kr fattigare för 8 st plagg till mig och småkillarna.

V måste väckas nu och A sover fortfarande och skulle behöva byta blöja. Undra vem jag ska väcka först... :confused: (Känns inte så lockande att väcka nån av dom, måste jag erkänna! :angel:)

*kl*

Usch, blev väldigt ledsen av samtalet jag precis fick från min hovslagare. Trodde först det handlade om att han hade funnit något på hästarna men sedan så meddelar han att han inte kan fortsätta sko för att han har flyttat :cry: Usch vilken ångest, har haft så svårt att hitta bra hovslagare och haft det jätte struligt att hitta någon som kan ta sig tid mina hästar öht.
Mitt hopp står till att ringa Strömsholm :crazy: Strömsholm är vansinnigt dyra och jag har redan haft två av deras hovslagare och en av dem har jag stått med i samma stall och han har ganska hetsigt humör....

Fan fan fan...

Pm:ar dig om min hovslagare, han är privat men skor bl a Stömsholms hästar...

Usch en till med hallux vallgus, stackare! Jag opererade min första fot när jag var 16 år för då hade jag så ont att jag gick och haltade alltid. Min andra fot är påväg i samma riktning, men än så länge gör den bara ont i fel skor och/eller för mycket gående under en hel dag..

Vad betalar du för din Hovslagare idag? Jag har en superhovis, den bästa jag någonsin haft faktiskt, men han är även den dyraste , tror han tar 1200 för en helskoning.

Vilket område tillhör du? Kan höra mig för om han vet någon annan bra i närheten av dig.

Idag betalar jag 1050 för Michelle och 400 för Devlin samt resekostnad. Räkningen brukar hamna runt 16-1700. Tror Strömsholm tar 1400 för en helskoning men jag kan minnas fel (fick en prislista därifrån för några år sedan).
Vilket område?! Ja du... Vad kallar man det här? Kolbäck, 5-7km från Strömsholm det är väl det enda positiva om de skulle ta sig an mina hästar, liten milersättning ;)

Flyttat bara så där? Har man ingen framförhållning? Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, det var alltför länge sen jag hade häst.

Ja det är ju 9v (han har vabbat så tiden blev fram flyttad) sedan jag träffade honom sist och det är 7-8v till nästa gång så det hinner väl hända mycket under tiden. Han hade tydligen köpt hus med sin tjej.
Fast han lovade att komma och hjälpa mig om jag inte hunnit hittat eller fått tag på någon till nästa gång.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 096
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 161
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar