Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Haha nej faktiskt inte men det kunde ha varit.
Hennes dotter är smal och lång men inte extremt smal, jobbarkompisen är kort och ganska bred över rumpan så hon var väl bara bitter för att jag är så förbannat snygg ;) Jag vet inte vad jag har för size på mina ben men de är väl normala?! Varken eller skulle jag säga men åt det smala hållet om något.

Hon har ganska många åsikter om hur folk ska klä sig och vad som är snyggt och inte snyggt men jag lyssnar bara med halvt öra men det känns lite tråkigt när hon påverkar så pass mycket ändå.

Vilken skön filosofi du har :bow:

Jag håller verkligen med dig! Jag köpte mina första Converse i somras och förutom att de är platta och hårda så blir man ju äckligt svettig i dom också! :o De liksom gnisslade inuti när jag gick med dom på jobbet. :eek: Sen tycker jag att de är sjukt dyra just pga det.

Ha ha ha men va? :rofl: Jag tycker precis tvärtom, finns inga svalare skor på sommaren förutom flip-flop då :p och hårda? Mjukare och skönare skor finns ju inte om man inte vill gå i såna där (gräsliga :o) fotriktiga skor.

Jag är så sjukt avis på alla som kan ha stövlar, vill så gärna ha men det går verkligen inte med mina vader och ofta passar de heller inte mina stora breda fötter... Ballerina kan jag heller inte ha, utan jag lever typ i mina walkingskor bara för min dumma benhinnor, dock har jag ett par "gladiatorsandaler" som fungerar med mina ben, dock är de i tajtaste laget och funkar därför bäst med nylonstrumpor som minskar friktionen när det blir varmt ;)
Jag måste alltid tänka på att skorna ska vara "sviktande" och helst lätt höjda i hälen annars får jag ont på nolltid :(
Det begränsar ju ganska rejält...
har jag leggins och typ kjol så brukar det bli benvärmare just för att inte se allt för skumt ut med mina skor :)

Ballerinor är grejer det ;) fast helst av allt vill jag ha mina "gladiatorsandaler" på sommaren. Grymt sköna är de, kostade gratis dessutom eftersom mamma inte kunde ha dem när hon använt dem en dag. Klämde på någon knöl eller tå eller vad det var :D

Oregano: Jag köpte ett par andra tygskor för ett par hundra, blev också jätte svettig dem. Kommer aldrig mer köpa tygskor.

Modett: Min dröm är ju klackar men knän och höfter pallar det inte. Sååå snyggt och blir så avis när jag ser folk trä på sig sina snygga stövlar m.m. med klack.

Där är vi överrens :D Har också ett par såna och älskar dem!

Usch, jag är verkligen orolig för vår Temlan. Hon har varit varm och trött hela dagen, men inte haft feber, förrän nu, när det gått från 36,9 till 38,1. :( hon har inte riktigt varit sig själv, inte velat äta, annat än sött osv. :( hatar verkligen när de är sjuka och inte kan berätta vad som är fel.

Det verkar vara någon febersjuka som går nu. Hoppas hon repar sig snabbt.

Vad jobbigt för dig att ha sånt bekymmer med skor :( Jag tycker jag har svårt att hitta skor men det beror enbart på att jag är ganska (väldigt) platt under fötterna. Jämfört med dig så har jag ju hur enkelt som helst att hitta skor.

Benvärmare är ju faktiskt riktigt snyggt, måste nog ta och hitta några snygga någonstans. Ska vi gissa på Gina? ;)

Har vi lika fötter? :D Jag kan inte heller med Converse skor även fast jag tycker att dom är sjuk snygga! Ballerina är grejer det. Jag bor i mina hela sommrarna och sörjer när det börjar bli så pass kallt att man Måste ha strumpor och dra på sig tjockare skor. Visst mina benhinnor hatar det vissa dagar, men det får dom stå ut med :p

Jag tycker det verkar som att benvärmare börjar bli modern igen för det verkar finnas hur mkt som helst att välja på i affärerna. Så jag tror du får det lätt att hitta ett par snygga!

jo, lite jobbigt är det, varför både stora och breda fötter liksom och så benhinnorna på det... min räddning brukar vara lösa iläggsulor som ger lite extra dämpning för då kan jag ha flera skor, bara de inte är helt platta :)

Jag har faktiskt hittat en del benvärmare på Cubus, mysiga och långa som passar min långa ben :)

Jag blev så himla besviken när jag provade conversen att det finns inte ord att beskriva med! Mina ballerinor däremot, jag har ägt dem nog i 4 säsonger, de var inte bra förra sommaren och var definitivt inte bra denna sommar. De är så fina men ack så välanvända och lite trasiga och slitna men framförallt så är de inte lika sköna längre :( Hittar inga som är likvärdiga och jag är så himla bitter över det.

Jag måste köpa nya ballerina varje år för jag sliter sönder dom så mkt. :o Men det är en lång jakt i börjar på varje säsong innan jag hittar det perfekta paret!

kl

Vad tror ni om denhär sandlådan?

getPic

http://www.cheapy.se/Produkt___SANDLAADA_39100__14584_19151_19151_

Jag tyckte den såg riktigt bra ut och va billig den va dessutom!
En sån skulle jag vilja ha hemma!

En fördel med att ha gladiatorsandaler att varva med ;)

Svartfot: Vi har en sån modell köpt på Coop, ganska kass kvalitet (har redan gått sönder i skruvarna till locket) men den fyller sin funktion.

Glömde svara dig angående sandlådor tidigare. Vi har en sådan modell fast annat fabrikat och är nöjda med den :) Köptes i obehandlat trä så vi kunde välja vilken färg vi ville om än det också innebar lite arbete för maken..

En sån hade sambons moster när vi var där i somras, jättebra :) perfekt med liten sittbänk och lock om det finns katter i närheten.

*kl*
Skor:
Hatar att köpa skor, då jag har platta och breda fötter :D
Men när jag väl hittar högklackade stövletter som passar köper jag dem direkt. Har massor hemma. För jäklar vad jag (trots min kroppshydda) kan gå snyggt i högklackat. Men det är sällan det blir tillfälle för dem härute i buschen.
Bor annars i mina älskade cowboyboots, blivit ingågna och goa.
Nån som har koll på om man kan ha boots, leggins och nån form av tunika ihop utan att skämma ut mig?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar