Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Håller helt med klänningar e fan svårt att hålla sig ifrån. Hade kunnat belamra hela garderoben med klänningar.

Hittade en kappa för ett par veckor sedan. Enligt mig var den svindyr. Men efter veckors velande så hade jag nästan bestämt mig och köpa den ändå. För har i så många år gått och dragit i fallfärdiga jackor för att jag inte hittat nått jag trivts i. Men när jag äntligen bestämt mig så var den givetvis utsåld i mun storlek. Hittar inte heller det märket någon annan stans.

*kl*
Skor:
Hatar att köpa skor, då jag har platta och breda fötter :D
Men när jag väl hittar högklackade stövletter som passar köper jag dem direkt. Har massor hemma. För jäklar vad jag (trots min kroppshydda) kan gå snyggt i högklackat. Men det är sällan det blir tillfälle för dem härute i buschen.
Bor annars i mina älskade cowboyboots, blivit ingågna och goa.
Nån som har koll på om man kan ha boots, leggins och nån form av tunika ihop utan att skämma ut mig?
Ahhh cowboyboots :love: ;)
Har med ett par men har inte använt de på typ ett år... Undrar samma som du, funkar de med leggings och kjol/klänning/tunika?
Älskar mina boots men lär väl få skavsår när jag nu inte använt de på länge :(

Ang jeans
Jag har slutat att använda alla mina andra jeans sedan jag köpte ett par Lee Scarlett i somras. Så sjukt sköna! Känns som ett par tights men är tillräckligt höga och fasta för att hålla inne babymagen. Har försökt att ha på mig mina andra jeans men det går bara inte.

Jag ångrar att jag inte skaffade en sån sandlåda. Ville vara orginell, så vi byggde en bautastor 8-kantig. Så nu står vi här, utan lock och massa katter rännandes. Har iofs inte hittat nån skit i lådan än, men det är en tidsfråga.
Började i somras på ett byggprojekt att snickra ihop en träram med hönsnät. Men med utan hjälp, bara massa stjälp ifrån Oscar och ingen som helst tålamod i kroppen så gav jag upp.
Nu är ju lådan iofs lite skyddad då jag hivade ner alla brädor och nät i den och pös.
Fast man kan ju inte leka i den nu istället :D

Vi har en sådan fast från bauhaus. Håller inte för en vuxen att luta sej mot ryggstödet men annars helt ok. Kanske lite liten men den funkar nog något år till kanske.

Haha, så går det när man försöker tänka utanför (sand)lådan ;)

Vad gäller klädfrågan så är jag inte riktigt hemma på boots och har alltså lite svårt att se det framför mig. Men, som nog framgått av mina tidigare inlägg, så tycker jag att var och en ska klä sig som de tycker är snyggt. Känner du dig snygg så utstrålar du en massa härlig snygghet och självsäkerhet ;)

(telefonen ville skriva "vad gäller klädfrågan så är jag gud" :D)

Tror du har helt rätt! Men jag har så lågt självförtroende när det gäller utseende, så det slutar oftast med att jag vänder vid bilen och går in igen och byter till "trygga" kläder (jeans och collegetröja/t-shirt) främst i svart eller mörkt grönt.

*kl*
Verkar som Oscar fått vattkoppor. Såg nu ikväll några vita blåsor med lite rodnad runt. Han har varit förkyld nu i några dagar, men även mycket kinkigare än han brukar vid förkylning och ingen vidare matlust. Även feber fick han nu under eftermiddagen. Stackars skrutten :(

---
Eller om det kan vara höstblåsor?? Får kolla närmre i morgon..

Senast ändrad:
OJ vad ni skriver ikväll! Det bara rasslade ju till!!

Håller med dig, viv, om Lindex och tycker de har snygga kläder ofta nu för tiden =)

Angående skor så har jag också svåra problem med skor, även om jag ibland tvingar mina fötter i både de ena och de andra paren :D Har ju hallux vallgus (osäker på stavningen där), så svåra dagar går jag mest och haltar omkring.. Min vänsterfot är opererad, men inte helt bra. Högerfoten är inget vidare den heller, men jag vill vänta med operation till barnet (barnen) är större etc.
Jag går ju runt i snygga lågskor mest, möjligen sneakers av olika slag. Annars just nu är det ju skinnstövlar som gäller :love: Och för ett par år sedan så köpte jag ett par klackaskor ;) på Coop för en hundring :love: dom hänger med mig vid varje fest-tillfälle (det har ju som sagt blivit några gånger sista tiden ;) och de är HELT underbara!!

Svartfot: Sådan sandlåda måste ju vara optimal. När vi köpte huset så var här redan sandlåda, så den får hänga på trots katt. Hoppas han håller sig ifrån den..

Ja jäklar vad ni har skrivit idag!!

Vet inte riktigt vad jag ska börja men Oregano, om vi ses någon dag utan barn så kan vi ju sitta i baren medan resten av oss dansar. jag dansar sällan, möjligtvis efter en hel del dricka.

Kläder: Jag har en massa kläder som ligger "i väntan på att jag gått ner lite till" framförallt jeans. Jag är med bredaxlad och och stora bröst vilket gör det svårt med blusar och otöjbara tröjor. Jag hatar skor. Mina fötter är jättekonstiga plus att jag ofta har ont i fötterna. Tacka vet jag mina fodrade gummistövlar :angel:

E sov från kl 23 igår till 05. det gjorde jag med :D Vi låg ensamma i vår säng, sambon och A låg i hans rum. Någon gång på morgonen hör jag att A vaknat men tänker inte mera på det. När jag stiger upp och går ner med barnen har förmdligen H varirt nere och kissat i natt och inte stängt grinden. På köksgolvet låg nämligen min godisskål från igår och A pekade glatt och sa MMMM. Skitungen har alltså traskat ner och hämtat den från bänken och sen haft sin egna lilla frukost :cool:

var sitter blåsorna? A fick feber först och blåsor i munnen först, när febern var borta kom blåsorna på händer och fötter.

Jag önskar nästan att A kunde få vattkoppor snart, eller är det bättre att vänta till E är lite större så de kan få det samtidigt. Men vi kommer säkert få det eller kräksjukan över jul.
H som aldrig är sjuk brukar bli det över jul/nyår :(

Förstår hur du menar. Börja med små steg, kanske en svart tunika ;)

Kl
Nu ska jag släppa ut hästarna och dra till jobbet. Kommer sakna min tiny.

Jag har en extra dag hemma idag för magens skull. Fick inte i mig någon mat igår och blev illamående av doften från mitt nytvättade hår :grin:
Hästarna ska vara inne för hovis kommer så jag ser inte direkt fram emot mockningen ikväll.

Har hört att Isabella har varit vaken sedan 6.30 men hon verkar inte ha bråttom upp direkt. Ligger i sin säng och fixar och donar :)

AKB jag tror det är helt stilmässigt rätt med boots och klänning/tunika. Inte ett dugg mer fel än mina sneakers iaf :idea:

Har för mej att du skev att du diskade napparna till flaskan i maskin... Kan man det? Trodde inte det gick, att de skulle bli förstörda då. Ingen skulle bli gladare än jag om det gick :D Hatar att diska!!!

Jag diskar alltid flaskorna i maskinen. Har Mam-flaskor och skruvar bara av korken, sköljer ur och in i maskinen. När jag plockar ur den skruvar jag upp botten och tar ur gummiringen och sköljer av det och sen får det ligga och torka. Brukar lätta lite på själva nappen också så det torkar snabbare.

Man ska aldrig diska för hand i onödan! :D

Här har vi också mams flaskor och kör allt i maskinen. Jag trycker loss sugnappen från ringen men låter den sitta kvar runt fast då löst ist. Upptäckte att det vart diskmedel imellan ringen och nappen iaf när man handdiskade så för att allt ska kunna sköljas så gör jag så. Jag tar i sär botten delarna också men ställer den hårda delen lite över den gummigrejen. Har inga problem att sakerna flyger runt i maskinen.

Våga Vägra Handdisk. :devil:

Nu har ju inte vi mam utan tommie tippie men vi blandar lite, ibland maskin och ibland handdisk. Det beror på men man ser på våra flaskor och nappar att de mår lite bättre av handdisk än maskin :)

*kl*

Blåsorna sitter på benen och armarna. Kan mycket väl hända att han hade några i munnen, för han har hela förra veckan varit svår att få att äta, men han gillar inte när man kollar i munnen. Har mest känt efter ifall det varit nån tand på gång.
Idag (än så länge) är han feberfri iaf. Får se vad detta tar vägen, han blir hemma ifrån dagis några dagar nu iaf.

--
Fram tills han va ett så handdiskade jag flaskorna och steriliserade dem.
Sen släppte jag på det där och slängde in dem i maskinen istället. Flaskorna har klarat sig bra, men napparna blir vita efter ett tag. Vet inte vad det beror på, om det är maskinen eller för att vi har extremt mycket kalk i vattnet. Så de byter jag ut en gång varje/varannan månad.
När jag diskat klart dem i maskinen sköljer jag napparna lite snabbt under kranen och pressar vatten genom hålet ifall det sitter kvar lite maskindiskmedel.

Nån mer som har snö? Vi har nästan en decimeter som föll nu under natten! I stan, 2,5 mil härifrån är det tydligen barmark.

Vad är det för märke på kappan? :)

Jag är lite som du, hittar jag någonting jag verkligen vill ha, men tycker är på tok för dyrt, så är det alltid slut när jag kommer på att det kanske är värt det ändå... Men jag har haft sån tur att jag hittat det mesta jag velat ha på superrea. Ibland får jag nypa mig i armen, för jag brukar aldrig ha tur med sånt.

Skriver upp lee scarlett på min prova jeanslista, har verkligen inte hittat ett enda par som sitter bra efter grav... :( det är det som är så bra med klänningar och lösa blusar, de döljer. ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 095
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 160
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar