Det låter som ni har väldigt mycket småplotter? Det kan ni kanske framföra, att det vore bättre att få färre, större uppgifter än en massa små?
Undervisningsmässigt låter det extremtungt för era lärare som ska rätta allt det där, är samtliga uppgifter du räknat upp betygsgrundande?
Som jämförelse, den kursen jag undervisade i senast så hade studenterna för 7,5 hp en tenta (två böcker+kompendium), sex litteraturtest, ett större grupparbete (30 sidor + presentation 15 min + opponering på annan grupp) och sex mindre grupparbeten (praktisk uppgift + rapport på 2-3 sidor+presentation).
Med så många små projekt i utbildningen tror jag dock att det kommer bli betydligt lättare framöver, när du fått upp farten med att skriva rapporter och annat snabbt, det är verkligen nåt man blir snabbare på med övning!
Vet inte riktigt om jag missuppfattat, men Milton går väl heltid på dagis? Och ni delar på hämtning och lämning så att bägge får åttatimmars arbetsdag om han är frisk?
Egentligen är det inte alls småplotter, utan en hel del väldigt omfattande uppgifter och en del mindre som vi kan kalla småplotter. Och om det nu är tungt för lärarna att rätta (vilket jag mycket väl kan tänka mig), så kan du kanske tänka dig hur det ändå är för oss elever som ska göra allt
Jag undrar dessutom, av ren nyfikenhet, hur lång tid dina elever hade på sig på allt det du precis räknade upp? 7,5 hp är väl en halv termin, om jag minns rätt? Och hur många veckor är det? Vi räknar ju inte riktigt på samma sätt här..
Ja tack och lov går Milton heltid på dagis, eller ja han är ju ledig med sin pappa varje tisdag. Men oftast är det sambon som lämnar eftersom jag åker hemifrån först, men jag hämtar klockan 16 varje dag och min sambo är som sagt inte hemma förrän 18,40.. Så innan dess får jag verkligen ingenting gjort och knappt inte innan Milton ska sova runt 20 = hästar ska in, kvällsmat för oss alla etc. så runt 20 kan jag, en vanlig skoldag sätta mig med böckerna. Har jag hemstudier = kan plugga hemifrån (inte grupparbeten etc.) så har jag ju hela dagen på mig, så att säga, eller fram till 16. Det är skönt, men det har jag knappt haft de senaste 12 veckorna, utan då har hemstudiedagarna gått åt grupparbeten etc.