Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Mest synd om dig tycker jag nog för att ni har så mycket grupparbeten. Urk, det har aldrig varit min grej. Alltid någon som inte gör sin grej som den borde (har visserligen rätt hög nivå på vad jag tycker är godtagbart), alltid en massa onödigt snack. Äsch, lite väl hård är jag förstås för visst finns det väl fungerande grupper och får man välja sin grupp själv kan det bli bra.

Fick faktiskt frågan om huruvida jag trivdes bäst med att jobba i grupp eller själv på intervjun för mitt jobb. "Hellre ensam än i dåligt sällskap" sa jag, tur att mina kollegor visat sig vara riktigt bra sällskap :D

Håller med dig där - hellre själv än i dåligt sällskap :D Och ofta (som i detta grupparbete) när man inte får bestämma grupp själv, så blir det inte fullt lika bra. Jag har allra helst individuella arbeten, men måste jag ha grupparbeten så vill jag bestämma själv vilka jag ska arbeta med. Och jaja, man ska kunna arbeta med alla. Men ärligt, har man så pass begränsad tid på sig, så är jag inte intresserad av att arbeta med människor som inte tilltalar mig, rent arbetsmässigt, och som jag måste lägga energi och tid på att lösa konflikter etc. med dessa.
Usch vad trist jag låter :o Jag är egentligen inte svår att arbeta med och ser mig själv som socialt kompetent, men jaja, jag vill ändå välja gruppmedlem själv :D

Oj! Den vagnen hade verkligen många valmöjligheter!

Ja, den har verkligen det, vilket jag tycker är kanon! Vi har dessutom svärmors syskonvagn här hemma allt som ofta, med stora hjul och allmänt klumpig. Men hade vi fått ett barn till typ snart, så hade jag köpt en sådan här och lånat svärmors vid behov.

Den har jag också tittat på men den är mkt längre irl än på bild. Det är det den föll på för min del.

Jaså, den är det? Jag har faktiskt aldrig sett en sådan irl. Hur lång är den? Om jag jämför med UJ´n vi har också, så undrar jag om den kan vara mycket längre än den? Fast jag har absolut ingen aning =)

Jag kikade faktiskt på en sådan innan jag bestämde mig för babytravlen. Orsaken till att jag valde bort denna var de små framhjulen. Eftersom jag är omringad av dåliga grusvägar funkar det inte med små plasthjul.

En blogg jag följer (gud vad löjligt det låter...), mamman där har denna till sina två små barn och de bor på landet. Och om jag har förstått det rätt (?) så tycker hon att det fungerar bra, trots grusvägar och snö etc. Men jag vet som sagt inte själv =)

Det fungerar kanske utmärkt i praktiken med en sådan vagn på landet, men jag tyckte de såg för klena ut när jag var i affären och vågade inte chansa :D

Ja, den har verkligen det, vilket jag tycker är kanon! Vi har dessutom svärmors syskonvagn här hemma allt som ofta, med stora hjul och allmänt klumpig. Men hade vi fått ett barn till typ snart, så hade jag köpt en sådan här och lånat svärmors vid behov.

Jaså, den är det? Jag har faktiskt aldrig sett en sådan irl. Hur lång är den? Om jag jämför med UJ´n vi har också, så undrar jag om den kan vara mycket längre än den? Fast jag har absolut ingen aning =)

En blogg jag följer (gud vad löjligt det låter...), mamman där har denna till sina två små barn och de bor på landet. Och om jag har förstått det rätt (?) så tycker hon att det fungerar bra, trots grusvägar och snö etc. Men jag vet som sagt inte själv =)

SHIT vad jag älskar det här ni har lärt mig om hur man citerar flera på en gång, woohoooo så smidigt :D

kl
Vet ni, efter allt mitt gnäll igår så känns denna dag lättare. Min svärmor ä bra snäll ibland. Och svägerskan som jag fick lite obefogat påhopp på facebook för ett halvår sedan, om någon minns det? Är också himla snäll..
Idag har de passat Milton från 08,30 till 15, när jag kom hem. under tiden hade svägerskan gjort klart stallet åt mig och svärmor hade putsat alla mina fönster på nedanvåningen, hur snällt är inte det :love: :bow:

*kl*
Jag, som inte ens är gravid än är kluven hur jag ska göra med vagn sen. Har provkört en kompis babytravel syskonvagn och tyckte den va kanon! Skulle vilja ha en sån just för att jag vill ha en sån:D Men jag vet inte huruvida den skulle bli använd. Kommer nog bli rätt sällan jag är iväg med båda. Handla och så fixar jag nog när Oscar är på dagis.
Har nyligen köpt en ny sulky till Oscar. En Graco, just för att jag egentligen ville ha en sån från början. Men det blev en Brio spin. Men när de reade ut 2011 års färger så slog jag till. Denna sulkyn kan man klicka på Akta Gracos babyskydd. Vilket tilltalar mig då jag allt för ofta kånkade runt en sovandes, tung Oscar i babyskyddet.
Det va även med en babylift som man lägger i den, fäller över sufletten till andra sidan så har man en liggvagn.
Ingen långpromenadsvagn, men en bra shoppingvagn.

Härligt!!! Underbart, hoppas du han få lite skolarbete gjort då!!!! När de är klara hos dig kan de få komma över hit och putsa fönster ;)

Jag är inte iväg ofta ensam med båda barnen men de gånger jag är det så är den super. Sen är den ju bra när vi går promenader hemma, A går själv bitvis men inte hela vägen.
Jag försöker handla så mycket som möjligt när A är på dagis med ;)

Hade nästa barn kommit snart så hade jag köpt kompisens babytravel som är till salu utan att tveka. Men om det nu har sig så kommer ju Oscar vara bortåt 2 år och 4-5 månader. Då kanske han inte är intresserad?
Men de verkar inte vara supersvåra att få tag på nya som begagnade, så jag får se hur det är då :)

*kl*
Idag körde jag och en granne in i varann. Våra backspeglar smällde ihop på en smal, men inte jättesmal väg (två lastbilar har svårt för att mötas, men personbil-lastbil går bra) med förvisso lite snövallar på kanterna.
Vet med mig mycket väl att jag saktade ner ordentligt och höll mig åt sidan.
Så det va nog hon som inte höll ut ordentligt. Men bådas speglar gick att rätta till på plats, glaset hade hoppat ur, men det tryckte jag dit igen.
Dock märkte jag att den inte gick att ändra med knappen innifrån, fick dra ner rutan och ändra. Förhoppningsvis lättfixat. Vill inte vara på grannen om skadan heller, just för den goda grannsämjans skull. Får dessutom låna deras hästtransport när jag vill :D

Men vad är det här??
Inte ett enda inlägg sedan jag gick och lade mig igår, och nu har jag hunnit med hästar, frukost, barnen, jobbat, kaffe (te) paus och så är det tomt :confused:

AKB hoppas att det bara är att sätta i kontakten igen, så att den inte gått av bara, tur i oturen att det "bara" var det som hände. Det är ju hemskt hur vissa kör nu när snön kommit, som om den inte fanns där :(

Idag skall jag gå igenom kassarna från Ullared och se vad som behöver kompletteras så att alla julklappar är klara. :angel:

Jag kikade faktiskt på en sådan innan jag bestämde mig för babytravlen. Orsaken till att jag valde bort denna var de små framhjulen. Eftersom jag är omringad av dåliga grusvägar funkar det inte med små plasthjul.

För vår del faller den också bort pga dom små framhjulen.

Nä, känns som jag bestämt mig, blir det någon så blir det en Babytravel!

*kl*
Åhhhh satt uppe i natt och tittade på snön som föll :love: T vaknade runt 2 så jag satt i hans rum tittade ut och bara njöt. Höll nästan inte på att ta mig i säng.

Jag satt och letade julklappar till killarna på internet igår. Orkar verkligen inte springa i affärer. :crazy: Men snart ska jag ändå försöka ta med mig Albin till Ikea och köpa ett minikök med tillbehör till Vilgot. Han plockar fram min stekpanna och slevar när jag ska laga mat, så jag tänkte att han kunde få egna grejer. :laugh:

Vad glad jag är nu att jag fixade ett julklapp/födelsedagskonto åt killarna i somras, även om maken tyckte jag var knäpp. ;) Sätter in 500 kr/mån via automatisk överföring och nu kan jag köpa julklappar till dom utan att behöva ta något av lönen! :bow:

Sen måste jag verkligen försöka hitta ett skydd till bilsätet under bilbarnstolen idag. Har bett min man göra det minst 10 ggr, men som vanligt är det jag som måste verkställa. :mad: Vill inte ha skinnklädseln förstörd av slaskiga skor. :grin:

jag tror att jollyroom har ett sånt skydd, vet att jag har sett ett smart någonstans... Skydd till bilen alltså. :)

*kl*
är hemma med en S som har kräkts hela natten, utan att vi märkt något, för ungen har varit helt tyst och somnat om igen. Gissa om jag och sambon har ångest över att hon sovit i kräk hela natten... Hon har inte velat äta någonting, det enda hon fått i sig är cola, som hon kräks upp igen. Har försökt med skorpor, digestive, vatten, välling, men hon vägrar allt. :( usch, vet inte vad jag ska göra. Har verkligen panik. Håller på att sanera sängen nu, misstänker att jag kommer att få göra det flera gånger idag... Sambon gjorde snilledraget att lyfta upp henne i våra vita soffor, som endast går att tvätta hos kemtvätt, så hon kräkte ned halva soffan... Så nu blev det julstädning några veckor tidigare än planerat. ;)

Beställer också klapparna på nätet, så smidigt :bow: Smart med ett enkom konto för julklappar och födelsedagar. Vi har än så länge bara sparkonto till Theo där vi tar ifrån om det ska köpas något extra dyrt typ overall å sånt, men undviker det så gott det går, vill att han ska ha en slant sen när han blir äldre också.
Nu går dessvärre de mesta överskottet till reningsverkskontot. Måste sätta in ett sånt innan november nästa år pga att vi bor bredvid hela Umeås vattentäkt. Inte någon vidare billig historia, prislappen lär väl landa på runt 120 000:- minst :grin: vi har fått knappt ett år på oss att fixa skiten också...*suck*

Skydd till sätet
Vi köpte ett på B**tema, det är skitfult men fyller sin funktion och har även fickor där man kan stoppa saker, inte för att jag begriper hur ungen ska nå dom när han sitter fast i stolen men....

Senast ändrad:
Nej, jobbigt. Syrrans pojk hade visst också fått magsjuka så jag är livrädd att Theo också blivit smittad, dom träffades i går. Han hade haft diarré på dagis i tisdags men igår kväll började han visst kräkas också :crazy: Finns f*n inget värre än magsjuka, ffa inte hos barn. Minns när T hade det förra vintern...inte kul men han kräktes mest på natten.

Vi kollade Biltema förut, men de hade inget. Många är ju gjorda för framsätet också och de passar ju inte baksätet. Ska ha BeSafes skydd för de har hål för isofixfästena också. Fast jag vet inte om Albin vill åka till en extra affär, så jag kanske får tvinga maken att stanna på mekonomen på vägen hem.

Suck... Har precis bytt blöja på A och gjort klart mig själv för avfärd. Skulle bara ge A lite extra mat och nu hör jag hur det tokbrakar i rumpen på honom. Bara att börja om med blöjbyte... :crazy:

Å fy vad jobbigt. Stackars S som sovit i det också. Men inte kunde väl ni veta heller? Inte skall ni ha dåligt samvete för det, ni kunde ju inte göra nått åt det.

Sjäv torkade jag också en massa kräk nyss, I går natt så vaknade min stora kille med kramper, och sen kom kräket. Usch, fy fan vad det luktade. Men efter att han kräkts ner hela rummet (hann iaf få ner honom från sängen) med div legobitar (läs, flera 1000 bitar) så fick han ju duscha. Och efter duschen så var han så pigg och glad och mådde bra. Han fick avslagen cola och sen i säng igen. Somnade direkt och var pigg och "som vanligt" igår. Även idag då, duracellkaninen ;)

Hoppas att S kryar på sig snabbt.

Jag vill bara göra ett inlägg och säga att jag förstår dig ang plugget. Har också pluggat både KY-utbildning och på högskola. Högskolan var grym semester om man jämförde. Jag har visserligen aldrig haft ambition att vara kursetta.. Men på högskolan kunde man lalla runt mycket mer mellan tentorna (som man dessutom fick ha böcker med sig på !!!) än på KY-utbildningen. Där var det full fokus hela tiden! Jag kan också tillägga att i mitt arbetsliv har jag mycket mer nytta av KY-utbildningen än flummet från högskolan ;) Men så är marknadsföring ganska flummigt också, handlar ju mkt om tycke och smak och chansningar. Även om man kan mäta det mesta..

Ringde dagis för att sjukanmäla strumpan och då sa de att det varit en hemma igår också som spytt hela natten. Nu kanske jag resonerar fel, men jag blev lite trött, jag tycker att man borde få reda på om det går någon magsjuka på dagis, inte för att man kan göra så mycket utom att peta i vitpepparkorn, men då hade man kunnat vara lite mer på alerten och inte försökt komma på vad vi gett henne som kunnat orsaka det här...

Frågade henne nyss om hon ville ha välling och, peppar peppar, hon sa ja och drack upp nästan en hel flaska. :banana: Nu ligger hon i sin rengjorda säng och håller på att somna. Har tvättat allt, skyddet, innerkudden och täcket. Nu ligger sista tvätten i maskinen med lakanen. Det är nästan så att jag funderar på att installera två tvättmaskiner i vår nya tvättstuga, det kommer ju inte precis att bli mindre tvätt här hemma, skönt att kunna få det överstökat fort. Fick ju igenom att vi skulle ha två diskmaskiner i köket. :D Att diska är det värsta jag vet, har dansat hulahula sen jag fick igenom det i princip. :D

Usch, stackars K! Skönt att det gick över så fort för honom. S har kräkts 3 gånger till idag, men jag har iaf sluppit torka 1000 legobitar, en liten tröst i det hela... ;)

Min hund kräktes ned (det här var på den gamla goda tiden då man hade en stationär dator med tusen sladdar, ljudsystem dit osv) alla datorsladdar och datorbordet en natt. Det var inte heller det roligaste att torka upp.

Har fått S att sova nu, men hon är väldigt orolig och vaknar varannan minut med ett ryck och piper till. :( känns som om det kommer att bli en lång dag.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 109
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• MyDog 2025
  • Uppdateringstråd 30