Ringde dagis för att sjukanmäla strumpan och då sa de att det varit en hemma igår också som spytt hela natten. Nu kanske jag resonerar fel, men jag blev lite trött, jag tycker att man borde få reda på om det går någon magsjuka på dagis, inte för att man kan göra så mycket utom att peta i vitpepparkorn, men då hade man kunnat vara lite mer på alerten och inte försökt komma på vad vi gett henne som kunnat orsaka det här...
Frågade henne nyss om hon ville ha välling och, peppar peppar, hon sa ja och drack upp nästan en hel flaska. Nu ligger hon i sin rengjorda säng och håller på att somna. Har tvättat allt, skyddet, innerkudden och täcket. Nu ligger sista tvätten i maskinen med lakanen. Det är nästan så att jag funderar på att installera två tvättmaskiner i vår nya tvättstuga, det kommer ju inte precis att bli mindre tvätt här hemma, skönt att kunna få det överstökat fort. Fick ju igenom att vi skulle ha två diskmaskiner i köket. Att diska är det värsta jag vet, har dansat hulahula sen jag fick igenom det i princip.
Min man tycker som dig. Dubbelt av allt. Jag är mer tveksam för då blir det ju mer jobb. Disk att plocka in i skåpen och tvätt att vika och stoppa i skåpen. Fylla maskinerna har jag inget problem med....
Stackars S som är sjuk....