Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Ringde dagis för att sjukanmäla strumpan och då sa de att det varit en hemma igår också som spytt hela natten. Nu kanske jag resonerar fel, men jag blev lite trött, jag tycker att man borde få reda på om det går någon magsjuka på dagis, inte för att man kan göra så mycket utom att peta i vitpepparkorn, men då hade man kunnat vara lite mer på alerten och inte försökt komma på vad vi gett henne som kunnat orsaka det här...

Frågade henne nyss om hon ville ha välling och, peppar peppar, hon sa ja och drack upp nästan en hel flaska. :banana: Nu ligger hon i sin rengjorda säng och håller på att somna. Har tvättat allt, skyddet, innerkudden och täcket. Nu ligger sista tvätten i maskinen med lakanen. Det är nästan så att jag funderar på att installera två tvättmaskiner i vår nya tvättstuga, det kommer ju inte precis att bli mindre tvätt här hemma, skönt att kunna få det överstökat fort. Fick ju igenom att vi skulle ha två diskmaskiner i köket. :D Att diska är det värsta jag vet, har dansat hulahula sen jag fick igenom det i princip. :D

Min man tycker som dig. Dubbelt av allt. Jag är mer tveksam för då blir det ju mer jobb. Disk att plocka in i skåpen och tvätt att vika och stoppa i skåpen. Fylla maskinerna har jag inget problem med.... :angel:

Stackars S som är sjuk....

Haha, min sambo är för två tvättmaskiner, han skulle vilja ha två kombimaskiner, men diskmaskiner tyckte han var onödigt. Mina kusiner bodde i ett hus i New York förut där en judisk familj bott och där hade de två gigantiska diskmaskiner, där de förra ägarna hade diskat kochermat i ena maskinen och "vanlig"mat i den andra, det är därifrån jag fått inspiration. De tyckte det var fantastiskt att man kunde bli av med all disk på en gång efter en middag och att det inte var någon stress att tömma den ena maskinen när man ändå kunde använda den andra... ;) Inser att det är så maskinerna kommer användas hos oss, som förvaring av ren disk. :D

Håller tummarna för att min gris mår bättre, hon har inte kräkts på nästan 2 h, nu håller hon på att vakna efter middagsslummern, så vi får se hur det går då...

Hoppas S mår bättre nu!

Du kan ju prova att slanga i lite fil och bakjäst ;) Min S mår toppen sen jag gjorde det ;) ;) Nej då, det skulle jag aldrig våga göra.

Vi hade en hund förrut som lyckades diarrea ner en stationär dator.
Gubben hade tagit hem en som han skulle fixa. Sen på morgonen tyckte vi att det luktade hundskit men kunde inte komma på vart. Men efter ett par dagar när han skulle fixa datorn insåg han varitfrån det luktade... Bar ner den till soprummet direkt....

Haha, slanga skulle jag inte heller göra, men nog "tvingade" jag i henne a-fil genom att hälla lite fruktsocker på müslin, då slank den ned på ett kick. Kände att det var bättre att vara onyttig än att hon skulle gå med tom mage. Hon har inte velat ha någon fast mat, men hon trugade i sig 3/4 vällingflaska till middag. Hon har även fått i sig lite varm, avslagen (blä) cola.

Ingen feber och nu sover hon, så jag håller tummarna för att hon får sova utan att kräkas. :)

Alltså, nu när du skrev diarré som kom jag på att det faktiskt var det min hund gjorde också, men det var spykonsistens på det, så det var nog därför jag minns det som spya. Samma natt sket han ned min vita, långhåriga matta också. Den kastade jag faktiskt ut sen, skitstanken gick aldrig ur den och på sommaren var det obeskrivbart när det blev varmt. Det dröjde två år ( :D ) innan min pappa vågade erkänna att han gett hundfan en pepparbiff på kvällen som stackaren inte hade klarat av.

Här är en till sjukling. H hade lite rinnig näsa igårkväll och vaknade flera gånger i natt och vrålade för att han hade ont i halsen. Vilket inte direkt gör halsont bättre. Fast han har varit väldigt pigg ändå här på kvällen. Så 2 av 3 familjemedlemmar har dukat under för förkylningen, det ska nog ett under till om jag ska klara mig. Hoppas faktiskt att jag blir sjuk i helgen i sådana fall, vill varken sjukskriva mig eller vara förkyld på jobbet just nu.

Stackars S, aldrig kul med magsjuka :(

Det har varit nått fall på dagis där en praktikant haft det men jag HOPPAS verkligen att det håller sig borta. Dock går jag och inväntar vattkoppor till helgen/nästa vecka. Vi va på barnkalas förrförra helgen och födelsedagsbarnet plus syskon fick det någon dag efter :( Visst jag ville att Milton ska få ha vattkoppor men inte NU. Lite taskig tajming eftersom jag faktiskt tänkt att föda snart :p Tur att svärmor haft vattkoppor.

Jag hade också hoppats på att T skulle hinna ha vattkoppor innan bebis kommer, annars får han fint vänta då åtminstonde ½ år :D Men när jag börjar tänka tillbaka så var det läääänge sedan jag hörde något barn i vår närhet ha just vattkoppor. Kanske T's kusin som går på dagis i stan kommer dragandes med nåt.

*kl*
Projekt "Theo-får-bara-sova lunch-1½timme" är påbörjat. Det ser ut att gå bra, fast man vet ju inte hur det ser ut om 1 vecka, men jag tycker att 13,5 timmars sömn per dygn borde räcka?!

Pratade även med DM idag om det som komma skall, Theos 15timmar. Kändes rätt skönt när hon sa att det var helt upp till oss vilka dagar och tider så länge han inte är först eller sist. Vill man får man ha bara 2 dagar i veckan också. :bow:

Va lyxigt att kunna få välja tider själv fast det är dessa 15h. :)

*kl*
Jag sitter och funderar på hur tusan jag ska veta när det är på riktigt när jag har så mkt förvärkar. Inatt vaknade jag av att jag låg och vred mig för att magen gjorde ont. Förvärkar plus livlig bebis plus gasig mage som hoppade hur mkt som helst. Vred och vände mig en bra stund(en timme kanske? Kollade aldrig klockan) Tillslut så lugnade det sig så jag kunde somna om men ja hur tusan ska jag veta att det inte är falsklarm? Man tycker ju att man borde kunna det här nu men känner mig ännu mer osäker den här gången. Förra gången hade jag inte en enda förvärk.
Jag som varit bombsäker på att gå över går och hoppas hela dagarna att det ska ta fart på riktigt nu ist för att bara luras. Komsi Mini, koooomsi!!!!

Nu vet jag inte vad de sagt om vädret hos er, men här ska det storma och snöa för fullt inatt.
Vi vill inte ha er på vägarna i snökaos så mini får skynda på eller vänta en dag!

*kl*

Två av tre barn sover. Sambon jobbar och det är lite krångligt vid läggdags när barnen är osynkade. Det resulterade i att A fick vara uppe längre än vanligt och när jag stoppat om honom då vaknade E på nedervåningen (igen) A somnade själv idag med :laugh:

A har börjat prata mer och mer, allra sötast är han när han försöker säga sitt namn. Några pratade om matvägrare tidigare i tråden. Det har inte hänt här. Han fortsätter att äta allt med god aptit. Enda gången han inte velat äta var när han hade höstblåsorna.

På dagis har de suddat bort maginfluensa på tavlan där de skriver aktuella sjukdomar :banana:

Delvis kl
H har förvisso pratat rätt mycket redan innan men jag tror att han och Papi har språkskola här om dagarna för jädrar vilket skutt framåt han tagit senaste veckan :eek:

Nu försöker han härma vad än man ber honom om och trots att det ofta blir hellre än bra är han himla duktig på att fånga melodierna. En favorit är köttbullar som blir ungefär schlöblubla :D

Nu ligger han här i spjälsängen bredvid och rosslar. Hoppas hoppas att han får sova bättre i natt för allas våran skull.

På tal om att äta eller inte.. H är en extrem periodare och har varvat stunder där han nästan bara ätit korv och strips med perioder där han bara åt köpesmat eller kanske pyttipanna osv. Fast över lag verkar han föredra kryddstark mat, han mumsar glatt i sig samma kryddning som vi äter fast minus saltet då. Idag tex åt vi alla en någorlunda spicy gryta med bla choritzo och igår köttfärs med både chili och sambal oelek. Dippa är en stor favorit, gjorde tzatziki i helgen och då dippades det friskt :D (fast han åt den med sked också)

Jo jag har hört något om snöoväder men inte tittar upp det direkt. Kanske borde det.
Men det skulle vara min vanliga tur att hamna mitt i snöstormet. När jag skulle köra upp så kom årets första snöstorm med en 4dm snö på natten så det va 4dm slask på alla vägar.

Men än blir det nog inga barn på några dagar...

Här hemma är det också superviktigt att dippa! Dippar vi så ska han Aboslut dippa annars äter han inte. Spelar inte så stor roll vad det är det dippas i. Svag sås till pizzan eller pommes och remouladsås va tydligen en hitt. (jag åt fiskburgare och sambon korv med pommes därav den konstiga matchningen.)

..för att inte tala om ketchup och senap ;) Han blir så söt och koncentrerad!

Annars har maken överraskat och gjort pepparkakor. Fick hjälpa honom lite med smeten igår och så bakade de idag. Tror att Pappas Pepparkaksbak ska få bli tradition :)

Milton tycker inte om ketchup :o Har inte provat med senap nå vidare men tror inte att det är någon hitt det heller. Jo jag vet han är lite knasig :p

H såg oss ta ketchup och sen var det kört - givetvis ska han också ha! Antingen att dippa i eller "duttar" på matbitarna. Inte så att han frågar efter det om den inte står framme, men ser han flaskan vill han ha.

Senap trodde jag inte att han skulle gilla men som sagt, kryddor går hem.

S gillar att dippa pommes i ketchup, såg hur jag gjorde mär vi var på gyllene måsen. Sen har hon velat göra det varje gång vi är där. Haha, låter som om vi är där jämt... Men de gånger vi varit där.

Hmm i går när jag var ute i stallet på kvällen hade gubben S. När hon ska läggas sen är hon inte trött utan vi får ta upp henne igen. Då kommer det fram att S hade fått en HEL!!!! piggelin på kvällen. Hon har inte fått smacka det tidigare och eftersom han tog en så fick hon en hel, istället för att bara ge en liten bit av sig. Så det stackars barnet var ju sockerstinn :(

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 109
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023