Struntar i att svara?

Menar du att det är jätteviktiga saker som folk ignorerar? Eller är det helt enkelt bara att "du vill kolla läget"(=helt oviktigt egentligen)

Det är väl snarare frågor/viktiga saker som folk ignorerar. Klart jag inte bryr mig på samma sätt om jag "bara" kollar läget och personen inte svarar.

Det är väl väldigt individuellt, men jag skulle inte känna mig speciellt glad om jag försökte prata/få tag i en person som inte vill svara. Men det kanske bara är jag...
Har du provat att ringa då?
Jag Har mina vänner och familj på Messenger. Jag vet ju att ingen av de medvetet vill undvika mig eller ignorera mig.
Men om de inte svarar så antar jag att de inte orkar, inte hinner eller har fullt upp med jobb och barn etc.

Däremot så vet jag ju att om jag skulle skriva att "snälla ring mig, måste ha hjälp då jag mår dåligt ikväll" så skulle ett gäng höra av sig.
Men ett meddelande om "hur mår du. Ska vi ta en middag snart? Det kan en ju svara på idag eller om ett par dar då det inte gör skillnad.
Jag tror på att vara lite generös mot människor.

Just nu är det faktiskt en som öppnat min snap men inte svarat på en timme!
Jag hade förväntat mig ett svar därifrån så det stör mig :meh::p

Oj vad glad jag är att jag inte har snap och allt vad det heter :p
Jag har instagram (men pm:ar bara med en jag spelar med där :D ) och fb.
Fb är jag glad om någon skriver alls. Faktiskt.
Och då är det klart tråkigt om konversationen får ett abrupt slut. Jag är en extremt social människa, så att inte ha någon att prata med är skitjobbigt :o
Därför brukar jag skriva till folk (ibland) och liksom glömmer att de har ett liv, bara för att jag inte råkar ha det riktigt. Så där förstår jag ju att folk inte har tid med mig även om jag är ensam och uttråkad liksom:D

Jag har instagram (men pm:ar bara med en jag spelar med där :D ) och fb.
Fb är jag glad om någon skriver alls. Faktiskt.
Och då är det klart tråkigt om konversationen får ett abrupt slut. Jag är en extremt social människa, så att inte ha någon att prata med är skitjobbigt :o
Därför brukar jag skriva till folk (ibland) och liksom glömmer att de har ett liv, bara för att jag inte råkar ha det riktigt. Så där förstår jag ju att folk inte har tid med mig även om jag är ensam och uttråkad liksom:D
Har också instagram men är inte speciellt aktiv där. Mest där för att en del vänner ofta lägger ut bilder där och så. Sen har jag nyligen börjat följa lite olika politiker, med en förhoppning om att bli lite mer insatt kanske :cautious:
Facebook har jag nästan enbart numer pga annonserna. Eftersom så många läser i facebook måste man nästan ha det.

Har också instagram men är inte speciellt aktiv där. Mest där för att en del vänner ofta lägger ut bilder där och så. Sen har jag nyligen börjat följa lite olika politiker, med en förhoppning om att bli lite mer insatt kanske :cautious:
Facebook har jag nästan enbart numer pga annonserna. Eftersom så många läser i facebook måste man nästan ha det.
Jag bor på FB (och glömmer såklart bort att de absolut flesta inte gör det) :rofl:
Mest i förhoppning att någon kanske skriver någon gång.
Det är nog rätt tragiskt när jag tänker efter :o

Jag bor på FB (och glömmer såklart bort att de absolut flesta inte gör det) :rofl:
Mest i förhoppning att någon kanske skriver någon gång.
Det är nog rätt tragiskt när jag tänker efter :o
För mig har facebook blivit så mycket jobbrelaterat de senaste åren så är enbart där pga det :).

Men det verkar vara väääldigt olika från person till person hur de förhåller sig till sociala medier.

Flertalet gånger när jag skriver till kompisar på facebook så struntar de i att svara? Varför gör man så?

Antingen ser jag att de läst och de struntar i att svara redan på första eller så kan de svara en eller två gånger och sedan strunta i det. Varför?

Jag skriver mest för att kolla läget om man inte setts på länge eller om man ska fråga något.

Det här med att folk slutar svara efter några meddelanden upplever jag helt enkelt som ett naturligt avslut på konversationen. På messenger eller sms skriver man ju sällan "hejdå". Om jag då skrivit typ "haha" eller "japp" eller en emoji så förväntar jag mig inte riktigt ett svar, vad ska man ens svara på det? Det är liksom inget oartigt, det finns bara inte så mycket mer att säga och man har andra saker att göra.

Men sen tror jag, precis som många redan sagt, att man läser och glömmer sedan bort att svara och/eller inte orkar vara kontaktbar/social hela tiden.

Jag tycker snarare det är läskigt att man förväntas vara så tillgänglig idag. Jag tror det blir problem när dessa unga ska jobba eller vara i skolan.
Det är redan ett problem :crazy: , ser en del i klassen sitter med mobilen i näven hela skoldagen, även när det är lektion och så frågar de läraren vad hen sa :arghh:
Då är det en utbildning man valt av frivilja av nån anledning, ibland undrar om är enbart för csn-pengar O_o
Då undrar man ju hur yrkeslivet ska gå, det funkar inte kolla sin mobil stup i kvarten. Inte fullt så lämpligt kolla i den hela tiden eller ev. lämna kollega sticket med underhåll på fordon med väldans massa ton :crazy: // Pluggar till Tågtekniker på yh.

Just nu är det faktiskt en som öppnat min snap men inte svarat på en timme!
Jag hade förväntat mig ett svar därifrån så det stör mig :meh::p
Jag svarar aldrig på snapchat :D
Bara tittar på andras bilder (mest en vän som skickar flera gånger om dagen) och så tycker jag filtren är roliga :idea:

Det är redan ett problem :crazy: , ser en del i klassen sitter med mobilen i näven hela skoldagen, även när det är lektion och så frågar de läraren vad hen sa :arghh:
Då är det en utbildning man valt av frivilja av nån anledning, ibland undrar om är enbart för csn-pengar O_o
Då undrar man ju hur yrkeslivet ska gå, det funkar inte kolla sin mobil stup i kvarten. Inte fullt så lämpligt kolla i den hela tiden eller ev. lämna kollega sticket med underhåll på fordon med väldans massa ton :crazy: // Pluggar till Tågtekniker på yh.
Jag tycker det vore en självklarhet att man vid lektionens början stänger av/lämnar ifrån sig sin mobiltelefon. Det finns inga anledningar att sitta med mobilen under lektionerna. Eleverna numera har dator/laptop att använda i skolarbetet, nån mobil behövs inte. Punkt. Som det är nu är det helt bisarrt. Jag fattar inte att lärarna inte reagerar - eller har de ingen auktoritet att faktiskt kräva en sån sak av sina elever?

Jag tänker ju att folk faktiskt har ett liv och de vet att jag med har ett och ibland kan man behöva klura lite innan man svarar, så om jag inte får svar direkt är ingen direkt katastrof och vice versa såklart.

För övrigt stänger jag av ljudet på tfn när jag hoppar ner under täcket och svarar på ev mess när jag klivit upp och druckit te. Däremot kan jag läsa dem ganska direkt när jag vaknat.

Liknande trådar

Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 453
Senast: Görel
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 219
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
26
· Visningar
2 296
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010