Det viktiga är ju att komma ihåg att alla kommunicerar olika och att som vissa jag har mött tro att det är ens eget sätt som är det rätta.
Jag utgår från att folk ringer om det är något viktigt.
Om folk skickar meddelanden eller mail tänker jag att det inte är så viktigt och svarar därför inte alltid direkt.
Jag orkar helt enkelt inte vara kontaktbar hela tiden. Jag har behov av att också koppla av ibland. Jag tycker det är skönt att lägga ifrån sig mobilen. Någon annan tycker det är stressande.
Det har jag förvisso inte sagt något om. Det är väl klart att en inte kan vara tillgänglig 24/7. Är det superviktigt så ringer en väl. Men jag tror inte att själva diskussionen handlar om det. Jag tänker lite att om en har tid att gå in på messenger (eller liknande, främst där det syns att en har läst) så borde en också ha tid att skriva ett kort svar att en är upptagen. Alltså, det är ju inte direkt något som tar flera minuter. Jag har folk som jag vet inte alltid har tid att svara även fast dom läser. Men där vet jag ju om att det inte är riktat mot mig. Och dessa personer har jag såklart överseende med.