Struntar i att svara?

När någon inte svarar då jag skriver så bryr jag mig inte om det alls .Det är bara att skriva någon annan dag och då kanske dom orkar svara

En person i min närhet slutar svara när som helst. Och då är det liksom inte idé att skriva mer...
Sen är det lite läskigt för svaren är ofta korta och avslutas med "." Eller "!" Eller "Haha!"
Sen kan det vara tyst ett par dagar, och så plötsligt. Från ingenstans. Kommer ett alldeles random meddelande från människan.
Man pratar om det en stund, svaren kanske blir något längre (alt. långa om personen vill något speciellt/behöver råd eller vad so helst) och sen "poff borta".
Sååå sjukt jävla irriterande.
Att försöka hålla igång/starta en konversation är hopplöst för det mesta.
Och ja, det är drygt. Men den människan "bara är sån".
Och jag är förmodligen dum som köper det, för det är lika irriterande varje gång :p
Man vet liksom aldrig när svarandet upphör.

Har vi samma vän? Det där låter på pricken som en i min närhet också! :p

Till er andra: Såklart en inte alltid har tid att svara. Men det är ju ändå skillnad på att inte vilja svara och att inte ha tid/hinna. Men det där känner en väl från person till person. Alla är ju olika.

Har vi samma vän? Det där låter på pricken som en i min närhet också! :p

Till er andra: Såklart en inte alltid har tid att svara. Men det är ju ändå skillnad på att inte vilja svara och att inte ha tid/hinna. Men det där känner en väl från person till person. Alla är ju olika.

Jag kanske är trög, men jag fattar inte. Är det inte precis samma för mottagaren? Inget meddelande tillbaka? Eller om man inte VILL svara har man en plikt att meddela VARFÖR?

Nej, jag fattar inte.

Jag hade inte brytt mig, jag svarar inte för det mesta. För att jag inte vill svara. Och det har väldigt lite med andra parten att göra, men mer med mig och min aktuella situation.

Precis så funkar jag också. Är det inte en direkt fråga som rör framtida planer eller någon slags fakta är det lite 'på känn' om jag har lust att fortsätta på en spontan konversation eller inte.

Jag svarar väl för det mesta, men vill jag inte svara så inte fan förklarar jag för dom som försöker få tag i mej varför. Varför skulle jag? Jag kräver inte att folk ska redovisa varför dom inte svarar när jag försöker få tag på dom. förstår inte varför nån skulle bli sur för att man inte gör det? Det har inte dom med att göra

Det har jag förvisso inte sagt något om. Det är väl klart att en inte kan vara tillgänglig 24/7. Är det superviktigt så ringer en väl. Men jag tror inte att själva diskussionen handlar om det. Jag tänker lite att om en har tid att gå in på messenger (eller liknande, främst där det syns att en har läst) så borde en också ha tid att skriva ett kort svar att en är upptagen. Alltså, det är ju inte direkt något som tar flera minuter. Jag har folk som jag vet inte alltid har tid att svara även fast dom läser. Men där vet jag ju om att det inte är riktat mot mig. Och dessa personer har jag såklart överseende med.
Jag känner inte dig men blir ändå enormt stressad av din text. Jag upplever att omvärlden kräver ganska mycket av mig och vissa dagar är det en stor lyx att få gå på toa ifred. Då kanske jag passar på att läsa lite på mobilen. Men ska jag vara tvungen att svara på ett meddelande och sedan hålla det i huvudet att jag måste återkomma sä fort jag får tid över så räknas det väl nästan mer som plikt än som egentid...

Va? Menar du att de i min närheten alltid vet vad jag sysslar med? Nä, absolut inte. Men de har tillräckligt med respekt för mig för att inte tjata och sura för att jag inte är tillgänglig när DE vill.

Nej, jag har ingen aning om de i din närhet alltid vet vad du sysslar med. Men eftersom det här är ett ickeproblem för dig så förstår jag att du inte kan sätta dig in i det. Och det är ju jättebra att du och dina nära inte har dessa problem!

Nej, jag har ingen aning om de i din närhet alltid vet vad du sysslar med. Men eftersom det här är ett ickeproblem för dig så förstår jag att du inte kan sätta dig in i det. Och det är ju jättebra att du och dina nära inte har dessa problem!

Men jag förstår inte problemet. Vad får folk för tid på sig att svara i din bok? Vad är otrevligt och oacceptabelt? Vem bestämmer egentligen över hur mycket man får stressa sin omgivning över saker som egentligen inte spelar någon roll?

Jag förstår att folk dör i stressrelaterade sjukdomar....

Jag känner inte dig men blir ändå enormt stressad av din text. Jag upplever att omvärlden kräver ganska mycket av mig och vissa dagar är det en stor lyx att få gå på toa ifred. Då kanske jag passar på att läsa lite på mobilen. Men ska jag vara tvungen att svara på ett meddelande och sedan hålla det i huvudet att jag måste återkomma sä fort jag får tid över så räknas det väl nästan mer som plikt än som egentid...

Okej!

Men jag förstår inte problemet. Vad får folk för tid på sig att svara i din bok? Vad är otrevligt och oacceptabelt? Vem bestämmer egentligen över hur mycket man får stressa sin omgivning över saker som egentligen inte spelar någon roll?

Jag förstår att folk dör i stressrelaterade sjukdomar....

Du förstår inte problemet just för att det antagligen inte är ett problem för dig.
Vad är det som inte spelar någon roll?

Liknande trådar

Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 453
Senast: Görel
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 219
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
26
· Visningar
2 279
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010