Stringtrosor på 14-åring

:rofl: vilken skön stil på dottern! Jag har väldigt svårt att se mig själv iklädd kallingar :D

Sin mors dotter, även om jag personligen inte använder kalsonger :laugh: Vi har en rätt avslappnad relation, så när det började dyka upp pojkkalsonger titt som tätt i tvätten, så frågade jag rakt ut varför i hela fridens dagar jag tvättade pojkkalsonger var och varannan gång :confused: och då svarade hon att hon köpt dem för att de är bekväma.
Skulle tro att hon lånat pojkvännens nån gång när hon varit där och fått mens och då noterat att kalsonger passar henne likväl som trosor av allehanda utförande och för min del så får hon ha vad hon vill på sig under kläderna, så länge hon själv är nöjd och trivs med vad hon har på sig :up:

Finns viktigare saker än underkläder att tänka på i den åldern liksom och jodå, hon äter p-piller. Kom helt enkelt in en dag och meddelade att hon skulle till umo för att prata om att börja med p-piller, så uppenbarligen gör jag något rätt även med den yngsta eftersom hon helt klart tar ansvar för sin kropp.

Trollorna? Men nu får det väl ändå räcka :arghh:
Ot
Vet du, i helgen satt vi vid middagsbordet med min bror och hans sambo (som är bukefalist) och hon såg att han skrev ett sms där det stod något i stil med "hämtar du upp han?". Hans sambo blev väldigt upprörd och vände sig till mig och sa "det heter ju honom!!". Jag höll med och berättade att han hade fått storstryk av mandalaki om han hade skrivit så på buke :D

Och vem ser det?

Använder själv string ofta och det är ju ingen som ser om jag har string, hipsters, genomskinliga, mormorstrosor etc under mina kläder..

Man själv och alla andra som ser en i trosor? Frågan var varför det är laddat, och svaret skulle jag tro att det är för att det är en underbyxa som lämnar rumpan bar.

Ingen förutom pinsamma morsor tror att det där är att vara "en cool mamma" :p.

Jag tror ju att om man inte verkligen gillar stringtrosor och går i sådana själv, så kommer ens barn med lätthet se igenom en sån kommentar, som det försök till förment coolhet det är.

Man själv och alla andra som ser en i trosor? Frågan var varför det är laddat, och svaret skulle jag tro att det är för att det är en underbyxa som lämnar rumpan bar.

Min rumpa är inte ett dugg sexuellt laddad för mig själv oavsett den är iklädd string eller något annat och inte vet jag, jag kanske är konstig men jag har inte för vana att gå omkring iklädd trosor bland folk faktiskt...
Undantaget är när jag byter om på gymmet/badhuset och jag tvivlar på att min trosklädda rumpa är mer "sexuellt laddad" att titta än min helnakna rumpa och dito kropp.

Om andra tycker min stringklädda rumpa är sexuellt laddad att se på, så är det faktiskt inte mitt problem. Jag klär mig i det jag trivs i och vad andra tycker är rätt oväsentligt för min del eftersom jag inte lägger in någon sexuell värdering i valet av vanliga vardagsunderkläder.

Jag tror inte att jag förstår. Man går ju inte runt och visar häcken för folk bara för att man har string? Det är väl mest för sig själv, sexpartners och i omklädningsrummet i så fall? I omklädningsrummet visar man ju som regel vad som finns under trosorna i vilket fall.

Jag tror inte att jag förstår. Man går ju inte runt och visar häcken för folk bara för att man har string? Det är väl mest för sig själv, sexpartners och i omklädningsrummet i så fall? I omklädningsrummet visar man ju som regel vad som finns under trosorna i vilket fall.

Såhär då: att visa rumpan anses ofta laddat och privat. Kläder som visar rumpan är därför mer laddade, än kläder som inte gör det. Alldeles oavsett vem som ser dem.

Ser man t ex ett par långbyxor med hål för rumpan, så skulle många uppfatta dem som mer laddade än byxor utan hål för rumpan, även om de bara hängde på en galje i affären utan rumpa i. Den skillnaden i laddning försvinner ju inte bara för att man tar dem på sig.

Min rumpa är inte ett dugg sexuellt laddad för mig själv oavsett den är iklädd string eller något annat och inte vet jag, jag kanske är konstig men jag har inte för vana att gå omkring iklädd trosor bland folk faktiskt...
Undantaget är när jag byter om på gymmet/badhuset och jag tvivlar på att min trosklädda rumpa är mer "sexuellt laddad" att titta än min helnakna rumpa och dito kropp.

Om andra tycker min stringklädda rumpa är sexuellt laddad att se på, så är det faktiskt inte mitt problem. Jag klär mig i det jag trivs i och vad andra tycker är rätt oväsentligt för min del eftersom jag inte lägger in någon sexuell värdering i valet av vanliga vardagsunderkläder.

Jag har inte sagt att det är ett problem, jag har sagt att oavsett vad du tycker, så har rumpor dels en sexuell laddning, dels en privat laddning i vår kultur.

Även om inte du tycker det är någon skillnad, så måste du väl vara medveten om att för många är det en skillnad på en naken och tygklädd rumpa?

Sen om det är rätt eller fel är något annat, men det borde ju inte vara obegripligt varför folk tycker det är skillnad. Förklaringen är helt enkelt att många tycker att rumpor är privata och laddade, och det alldeles oavsett vad du tycker.

Såhär då: att visa rumpan anses ofta laddat och privat. Kläder som visar rumpan är därför mer laddade, än kläder som inte gör det. Alldeles oavsett vem som ser dem.

Ser man t ex ett par långbyxor med hål för rumpan, så skulle många uppfatta dem som mer laddade än byxor utan hål för rumpan, även om de bara hängde på en galje i affären utan rumpa i. Den skillnaden i laddning försvinner ju inte bara för att man tar dem på sig.
Ok, jag måste vara knäpp. Skulle någon gå runt med byxor med hål för rumpan offentligt och täcka rumpan med exempelvis shorts/kjol hade jag inte reagerat alls faktiskt. Hade personen kommit till mig och sagt att den hade det hade jag nog bara skrattat. jag hade förmodligen skrattat om personen inte täckt rumpan också. Jag har bevittnat män knalla omkring i boratdräkter och jag kan inte se någon laddning i det heller.

oavsett vad du tycker

Och helt oavsett vad andra tycker, så är är en trosklädd rumpa i sig inte ett dugg sexuellt laddad för mig och helt oavsett vad andra tycker så ikläder jag därmed min rumpa i det som jag trivs med att ha på den :up:

Sen om random män och kvinnor stirrar på min helt byxpåklädda rumpa och dregglar i tanken skiter jag fullständigt i. Det är inte för dem jag klär mig utan för mig själv och alltså påverkar andras tyckande inte mitt val av kläder!

Och helt oavsett vad andra tycker, så är är en trosklädd rumpa i sig inte ett dugg sexuellt laddad för mig och helt oavsett vad andra tycker så ikläder jag därmed min rumpa i det som jag trivs med att ha på den :up:

Sen om random män och kvinnor stirrar på min helt byxpåklädda rumpa och dregglar i tanken skiter jag fullständigt i. Det är inte för dem jag klär mig utan för mig själv och alltså påverkar andras tyckande inte mitt val av kläder!

Självklart kan du bortse från andras reaktioner, de behöver man inte rätta sig efter. Men det borde inte vara en gåta för dig varför de reagerar. Även om du inte delar deras reaktion.

Ok, jag måste vara knäpp. Skulle någon gå runt med byxor med hål för rumpan offentligt och täcka rumpan med exempelvis shorts/kjol hade jag inte reagerat alls faktiskt. Hade personen kommit till mig och sagt att den hade det hade jag nog bara skrattat. jag hade förmodligen skrattat om personen inte täckt rumpan också. Jag har bevittnat män knalla omkring i boratdräkter och jag kan inte se någon laddning i det heller.

Nej, varför skulle du vara knäpp?

Knäppt däremot är om det helt undgått dig att nakna rumpor av många anses som laddat och privat. Det verkar socialt lomhört, minst sagt.

Sen behöver man ju inte dela den uppfattningen, eller rätta sig efter den, men att inte ens känna till den? Det verkar udda. Eller så har man levt i en väldigt snäv social krets, där rumpor inte har den laddningen. Då kan det vara ett tecken på att det kan vara läge att vidga sina vyer kanske.

Ot
Vet du, i helgen satt vi vid middagsbordet med min bror och hans sambo (som är bukefalist) och hon såg att han skrev ett sms där det stod något i stil med "hämtar du upp han?". Hans sambo blev väldigt upprörd och vände sig till mig och sa "det heter ju honom!!". Jag höll med och berättade att han hade fått storstryk av mandalaki om han hade skrivit så på buke :D

@mandalaki - goes beyond Buke :cool:

Nej, varför skulle du vara knäpp?

Knäppt däremot är om det helt undgått dig att nakna rumpor av många anses som laddat och privat. Det verkar socialt lomhört, minst sagt.

Sen behöver man ju inte dela den uppfattningen, eller rätta sig efter den, men att inte ens känna till den? Det verkar udda. Eller så har man levt i en väldigt snäv social krets, där rumpor inte har den laddningen. Då kan det vara ett tecken på att det kan vara läge att vidga sina vyer kanske.
Mja. Alltså, nakna rumpor under kläder som laddat trodde jag vi hade lämnat bakom oss för närmare 10 år sedan.

det borde inte vara en gåta för dig varför de reagerar.

Jag har aldrig sagt att det är en gåta.

Om något är en gåta, så är det varför tjejers underkläder som inte syns till vardags ska sexualiseras, men killar i varierande åldrar som går med byxlinningen nere vid knäna och alltså visar hela kalsongändan för världen att beskåda sexualiseras inte.
Rumpa som rumpa kan jag tycka.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
7 019
Senast: Lazy Lady
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 134
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 186
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar