Då kan det vara ett tecken på att det kan vara läge att vidga sina vyer kanske.
Eller ett tecken på att inte alla lever efter samma snäva sexualiserande synsätt som många uppenbarligen gör än idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då kan det vara ett tecken på att det kan vara läge att vidga sina vyer kanske.
Exakt, den är ibland helt bar under kjolar och klänningar sommartid och det syns inte det hellerEller inte ha på den
Eller ett tecken på att inte alla lever efter samma snäva sexualiserande synsätt som många uppenbarligen gör än idag.
*driver iväg och funderar på om detta hade kunnat hända en son - en tråd om sonens val av kalsonger på öppet nätforum*
Kvinnokroppar är möjligen mer sexualiserade än manskroppar, ...
oavsett det så borde det inte vara en gåta varför en del reagerar på nakna rumpor.
Ja, både ATT det är så och att det är ett problem blir ju högaktuellt och understödjs av de här frågorna. Kvinnor får inte välja fritt bland underkläder, för det kan vara ett statement till resten av världen. Eller inte. Bara att det diskuteras visar ju på orimligheten.
Det kan också uppfattas som väldigt nonchalant och ignorant att inte läsa vad andra skriver. Jag har inte någonstans mig veterligen skrivit att det för mig är en gåta att vissa människor uppenbarligen sexualiserar kläder som inte syns för det är ju så det är, en trosbeklädd rumpa under vanliga kläder är 1) inte naken och 2) omöjligt att se hur den är klädd och 3) även om den därunder det yttre tyglagret är iklädd string så är den ju inte naken.
Varför är det orimligt att kläder betyder något?
Om man hårddrar den här diskussionen förstår jag varför våldtäktsoffer får höra "men du hade ju kort kjol och stringtrosor på dej" ...
Men du skrev ju att du "ser inget i det [stringtrosan] som kan vara laddat"?
Och det är alltså den nakna rumpan som är det som kan vara laddat. Av vad du skrev att döma verkade du inte känna till det.
.
Men att lägga på en 14-åring att "dina underkläder är sexualiserade" hade jag passat mig noga för.
Men är du på riktig?
En stringtrosa som är under kläder och därmed inte syns är inte samma sak som en naken rumpa och är som alla andra underkläder man har under kläderna till vardags inte ett skit sexuellt laddade om man inte gör dem till det, som du uppenbarligen gör.
Hade 14-åringen köpt sig ett genomskinligt set med trosor som är öppna i grenen, bh med öppning för bröstvårtorna samt matchande höfthållare och strumpor så hade det varit en något annan sak, men vanliga vardagstrosor?
Känns lite som den här diskussionen är en "modernare" variant av heltäckande baddräkt vs bikini...
Och då som många säger är det ju ett synligt plagg... Här pratar vi om ett plagg som på sin höjd syns (ibland mer eller mindre) när man böjer sej framåt..
Det finns många olika typer av trosor som får mej att känna mej "finare" eller om man så vill "sexig" det är inte enbart string utan mer faktorer spelar in på de...
Som någon skrev, snobben på ett par string är väl knappast inköpta för att va "sexiga" ?
Så ja TS och alla andra som skulle reagera på string oavsett orsak... Ni överdriver...
Smaken är som baken - delad. Vissa gillar string andra tycker det är obekvämt och opraktiskt mm men att ta illa upp över hur man klär sej ? Det hoppas jag vi hoppar över... Man ska kunna gå naken utan att det är för att det är "sexigt"... Det är naturligt...
Om man hårddrar den här diskussionen förstår jag varför våldtäktsoffer får höra "men du hade ju kort kjol och stringtrosor på dej" ...
Men är du på riktig?
En stringtrosa som är under kläder och därmed inte syns är inte samma sak som en naken rumpa och är som alla andra underkläder man har under kläderna till vardags inte ett skit sexuellt laddade om man inte gör dem till det, som du uppenbarligen gör.
Hade 14-åringen köpt sig ett genomskinligt set med trosor som är öppna i grenen, bh med öppning för bröstvårtorna samt matchande höfthållare och strumpor så hade det varit en något annan sak, men vanliga vardagstrosor?
Om det finns NÅGOT idag som är laddat, så är det just rumpor...! Finns knappt en tjej på bloggar, insta etc som inte intar den TYPISKA posen med svank och utstickande rumpa, snett bakifrån. Antingen med tajta byxor på, eller stringbikinitrosa. Rumpa, gärna stor och rund (oftast photoshoppat om du frågar mig...) is da thing.Min rumpa är inte ett dugg sexuellt laddad för mig själv oavsett den är iklädd string eller något annat och inte vet jag, jag kanske är konstig men jag har inte för vana att gå omkring iklädd trosor bland folk faktiskt...
Undantaget är när jag byter om på gymmet/badhuset och jag tvivlar på att min trosklädda rumpa är mer "sexuellt laddad" att titta än min helnakna rumpa och dito kropp.
Om andra tycker min stringklädda rumpa är sexuellt laddad att se på, så är det faktiskt inte mitt problem. Jag klär mig i det jag trivs i och vad andra tycker är rätt oväsentligt för min del eftersom jag inte lägger in någon sexuell värdering i valet av vanliga vardagsunderkläder.