Störiga saker vi stör oss på - del 9

Stör ihjäl mig på människor som blir otrevliga och förolämpade när de anser sig ha fått ett skambud från en bilhandlare när de bett om ett bud på sin bil. :arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:

Ja, vi ser att det finns likadana bilar som din ute på nätet för 120 tusen kronor.
Nej, det betyder inte att vi kan betala dig 120 tusen kronor. Vi kan snarare betala 100 tkr.
Nej, det betyder inte att det är ett skambud - utan att vi också måste tjäna pengar på bilen för att gå runt som verksamhet. Nästa person som köper bilen skall ha garantier, säljaren skall ha lön, lokalhyran skall betalas etc. etc. av de 20 tusen kronorna finns oftast bara 7000kr kvar i ren vinst.
Nej, det är inte girigt, eller oseriöst, eller klåpigt att begära en vinst på 7000kr när man säljer en begagnad bil.

Så djävla leds på (oftast) kränkta män som går bananas pga detta.

På att de två partiledarintervjuer jag verkligen ville/behövde höra inte kommer att hinna släppas innan jag ska rösta.

Att den här tråden inte kommer upp i listan med trådar. Jag hittar den bara genom att söka på en användare jag vet har skrivit i den.

Kaos :down:
Vi fick en väldigt blöt tvättstuga och blev en varmvattenberedare fattigare.
Förbannade fan.

Kom hem med ungarna från skolan, de skulle direkt iväg till varsin kompis så skulle bara få i dem något snabbt att äta. Sambon hörde att det lät konstigt från tvättstugan och upptäckte att varmvattenberedaren läckte som ett jäkla durkslag. Så han fick springa med hinkar och jag lämna barn och ringa hit styvfar. Går inte att fixa dock så är bara att byta hela skiten. :arghh:
Så nu har vi inget varmvatten, diskmaskinen visade sig vara felkopplad så den går på varmvattnet. Alltså funkar inte den heller nu.

Skulle betala en räkning med klarna, det ska ju vara så enkelt å bekvämt...
har betalat med klarna tidigare nu fick jag hålla på obekräftade email å skit med koder å skit.

Jag minns inte om jag redan skrivit detta men isåfall så stör jag mig fortfarande..... På deltagare i Idol som på frågan -Vad ska du sjunga? svarar t.ex. -Shape of you med Ed Sheeran.
Vaddå "med"?? Ska Ed Sheeran dyka upp och sjunga duett? Ska han sjunga med?

AV Ed Sheeran, AV!!!!! Inte med.

Detta stör jag mig gränslöst på. Ideligen. Nästan ingen säger rätt, alla säger "med". Grrr.....

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
94 95 96
Svar
1 911
· Visningar
87 674
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 675
Senast: Mineur
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
692
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 264
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar