Sjuk i den här värmen.Värmen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sjuk i den här värmen.Värmen?
Sjuk i den här värmen.
Det där är nånstans runt 8 på störighetsskalan...På att min sambo är så jäkla praktiskt lagd och ska komma med en massa lösningar på mina problem hela tiden. Fattar han inte att jag bara vill gnälla lite?!
Låter som min syster, hon har svar på alla problemPå att min sambo är så jäkla praktiskt lagd och ska komma med en massa lösningar på mina problem hela tiden. Fattar han inte att jag bara vill gnälla lite?!
Besvärliga människor!Låter som min syster, hon har svar på alla problem
Det där är ett jättevanligt sätt att uttrycka sig . Man kan vara från orten men man kan också vara orten. Så med den nya betydelsen blir det grammatiskt korrekt även om det låter konstigt.
Det är altså någon sorts uttryck för en krets människor/kultur som anses typisk för (eller präglad av?) förorten (antagligen mer snävt = vissa Stockhomsförorter med en gemensam karaktär)Jag vet, "mina" högstadiegrabbar är väldigt orten (tror/tycker de iallafall), och vissa gör ett och annat försök att förklara för sin kurator vad detta innebär och peka ut vad som är "riktiga" orten. Jag lyssnar snällt och försöker även lära mig vissa orten-hälsningar/handslag () som de försöker lära mig. Det är inte min starka sida kan jag säga
Orten är typ the hood. Om man är orten är man en person som är bor i en förortig förort, typ Rinkeby, Tensta eller så och känner att man lever den livsstilen. Om man bara säger att man bor i orten betyder det bara att man bor i ett sånt område.Det är altså någon sorts uttryck för en krets människor/kultur som anses typisk för (eller präglad av?) förorten
Orten är typ the hood. Om man är orten är man en person som är bor i en förortig förort, typ Rinkeby, Tensta eller så och känner att man lever den livsstilen. Om man bara säger att man bor i orten betyder det bara att man bor i ett sånt område.
Om det är bara är i Stockholm vet jag inte, jag har noll koll på orten-lingo i andra städer i Sverige.
Orten verkar finnas lite överallt. Vi har 2 st här i Borlänge såvitt jag hört. Är dock lite dåligt insatt trots boende i bägge orter hela mitt 31-åriga liv. Kan vara åldernDet är altså någon sorts uttryck för en krets människor/kultur som anses typisk för (eller präglad av?) förorten (antagligen mer snävt = vissa Stockhomsförorter med en gemensam karaktär)
Är jag i närheten av att ha fattat rätt?
Jag har en riktigt orimlig störning. Folk som på tunnelbanan tar av sig och hänger upp jackan på den lilla kroken ovanför fönstret. I tunnelbanan! I TUNNELBANAN! Det är inte en fyra timmar lång tågresa utan du skall åka typ 5 stationer. Visste inte ens att tunnelbanan hade såna krokar innan jag såg det idag. Fattar inte varför detta stör mig så oerhört.
Orten verkar finnas lite överallt. Vi har 2 st här i Borlänge såvitt jag hört. Är dock lite dåligt insatt trots boende i bägge orter hela mitt 31-åriga liv. Kan vara åldern
Haha whaaat Tjärna Ängar och Jax såklart!Haha va?! Nu har jag vart borta för länge vilka områden skulle det vara?
En vild chansning blir skräddarbacken och kvarnsveden
Haha whaaat Tjärna Ängar och Jax såklart!