Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu stör jag mig på att jag är vrålsugen på semla. Tack för den @Elementary!

Men det är ju ändå FÖR TIDIGT för sådant, så jag får väl behärska mig lite antar jag... Annars vet ju alla hur det går! Eller...? :cautious:
Ta en semla du, det har gått inflation i semlor och jag har sett dem sedan i somras i alla möjliga varianter så jag är redan less dem! :laugh:

Jag stör mig JÄTTEMYCKET på alla dessa annonser, instagraminlägg, facebookinlägg osv där hästar beskrivs som "utbildade 130", "hoppar LA-bana" osv. Och så är det en film som ska visa det, där ekipaget styr runt typ en jättebasic nybörjarbana i stilen långsida-diagonal-långsida på aktuell höjd :banghead: Liksom NEJ, att lyckas kravla sig över några hinder på en viss höjd betyder inte att hästen/ponnyn är utbildad eller hoppar bana motsvarande tävling på samma höjd :crazy:

Jag blir irriterad på folk som kallar sitt barn för lillfisen. Det verkar jättevanligt och jag fattar inte. Fult.

HAHA! :D:o
Jag kallar min onge för lillfisen, eller mest fisen. Inte för att det är gulligt utan för att ongen alltid fiser och stolt springer och berättar om det, skrattandes pekandes på sin rumpa. Hon ÄR en fis liksom :idea:

Men jag håller med dig, det är fult! Haha.

Att man får den här texten på Messenger av flera av den äldre generationen :laugh:.
Vem accepterar ens såna man inte har nån aning om vem det är? ;)
"Vänligen meddela alla kontakter i din kontaktlista (Messenger) att inte acceptera Fabrizio Brambilla. Han har ett foto med en hund. Han är en hacker och har systemet kopplat till ditt messanger-konto. Om en av dina kontakter accepterar det kommer du också att hackas, så se till att alla dina vänner vet det. Tack. Vidarebefordrad som mottagen.
Håll kvar fingret på meddelandet. I botten i mitten kommer det att stå "vidarebefordra". Tryck på den knappen och klicka sedan på alla namnen i din lista och detta meddelande skickas till dem. Tack och lycka till!"

Jag stör mig på att jag tyckte det var en bra ide att titta på schemat för engelskan som precis dykt upp istället för att köra på direkt med uppgiften :banghead: På schemat står det att vi ska gå igenom hur man undersöker en patient och ger instruktioner, det är ju inte en administratörs jobb :eek: Jag försöker intala mig själv att det säkert är nåt generellt schema läraren använder men har nu tappat fokus på uppgiften jag ska göra och oroar mig för engelskakursen istället :arghh:

Stör mig på att sambon började göra sig iordning för att träna för tre timmar sen, men kom iväg först nu. Jag hade ju hunnit ta stallet emellan och rida i dagsljus, istället blir det i mörker :arghh:

Den nya labyrinten på howrse. Jättesnurrig. Och visar helt åt fanders. Labyrint och överblick stämmer inte för 5öre och jag förlorade 8 steg och måste vänta till i morron. Straffet för att man inte vill köpa sig fördelar för pengar :meh:

Den nya labyrinten på howrse. Jättesnurrig. Och visar helt åt fanders. Labyrint och överblick stämmer inte för 5öre och jag förlorade 8 steg och måste vänta till i morron. Straffet för att man inte vill köpa sig fördelar för pengar :meh:

Håller med att det var riktigt rörigt, jag skäms dock inte för att använda informationen i "spoiler zone" i events forumet för att hitta rätt väg. Men pengar kan de se sig i månen efter :p

Håller med att det var riktigt rörigt, jag skäms dock inte för att använda informationen i "spoiler zone" i events forumet för att hitta rätt väg. Men pengar kan de se sig i månen efter :p
Har en uppritad men det hjälper inte mycke när labyrinten visar något helt annat än överblicken. Brukar tycka labyrinten är kul men nu är det inte alls kul. Hamna 8 steg bakåt :meh:

Mitt paketombud för DHL, lokal tokaksaffär.
Fick för ett par dagar sedan avisering från DHL att jag har ett paket att hämta. Går till utlämningsstället (Tobaksbutik i kvarteret) och ska hämta pakete nu. Då hittar de inte paketet eller sändningsnumret. Ringer DHL och får då veta att "jag" hämtat ut det IGÅR!?? Dessutom en tid då jag varit på jobbet. VEM har hämtat ut mitt paket är då frågan?? DHL påstår att jag "kanske glömt att jag hämtat ut det"... men nej jag är inte dement och vid den tidpunkten var jag dessutom på jobbet i en annan del av stan. Jag VET att Tobaksaffären slarvar med att ta leg och troligen är det just det de gjort. De påstår att de visst tar leg, men i nästa mening skyller de på att "någon kan ju ha tagit fel paket" och "alla måste ju kolla att adressen och namnet på paketet stämmer innan de tar med det hem". Mkt oklart resonemang om de nu är så noga med att ta leg :cautious::banghead:

Fick för ett par dagar sedan avisering från DHL att jag har ett paket att hämta. Går till utlämningsstället (Tobaksbutik i kvarteret) och ska hämta pakete nu. Då hittar de inte paketet eller sändningsnumret. Ringer DHL och får då veta att "jag" hämtat ut det IGÅR!?? Dessutom en tid då jag varit på jobbet. VEM har hämtat ut mitt paket är då frågan?? DHL påstår att jag "kanske glömt att jag hämtat ut det"... men nej jag är inte dement och vid den tidpunkten var jag dessutom på jobbet i en annan del av stan. Jag VET att Tobaksaffären slarvar med att ta leg och troligen är det just det de gjort. De påstår att de visst tar leg, men i nästa mening skyller de på att "någon kan ju ha tagit fel paket" och "alla måste ju kolla att adressen och namnet på paketet stämmer innan de tar med det hem". Mkt oklart resonemang om de nu är så noga med att ta leg :cautious::banghead:
Fy fan inte roligt :(

Hoppas det inte var nåt dyrt!

Det var ett paket från Zara för typ 1000 kr så det var det inte @Malin_L MEN jag väntar ett paket från PRADA på tisdag till samma ställe så är ett nervvrak i detta nu pga detta...

Jag tänkte också på din väska du beställde här för ett tag sen! Hoppas verkligen att dom skärper sig!

Ja det var ju helt kaos. Där kunde jag ju vandra in och peka på mitt paket och därefter gå ut utan att legitimera mig. Vilket nu gick bra eftersom jag faktiskt var- JAG. Men men...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
88 89 90
Svar
1 793
· Visningar
82 381
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 639
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 666
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008