F
Fruentimber
En av tallarna vid huset ser oroväckande instabil ut i stormen. Flyttade bilen för säkerhets skull men utedasset är fortfarande i farozonen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att det varje gång uruselt vinterunderhåll av vägar är på tapeten, ska finnas minst en handfull människor som påpekar att man ju bör anpassa hastigheten efter före och körförmåga, och ha bra däck...
Självklarheter i förhoppningsvis merparten av trafikanters värld, men nu handlade det ju liksom om att det finns en gräns för hur dåligt/obefintligt underhåll som folk tolererar
Ja, visserligen.
Och i morse störde det mig att jag hamnade efter en som gjorde en extrem anpassning till (det inte så dåliga tack vare bra plogning) underlaget och körde 50-60 km/h på 90-väg. 90 hade jag också tyckt var lite för fort men 75-80 hade nog varit mer lagom.
Jättelång bilkö (eller ja, men åtminstone tio bilar vilket är mycket på den sträckan) men tack och lov ingen som var dum nog att köra förbi.
Jag hamnade bakom plogen ikväll och till min stora förvåning så satte han faktiskt bladet i backet för det var ett vackert gnistregn efter plogen. Annars körd de ju med den ett par dm ovanför snön och bara saltar.Stör mig på att plogbilarna "snålplogar" och lämnar 0.5 till 1cm snö som strax blir rena rama isgatan om temperaturen stiger och bilarna packar den.
Ren jävla snålhet, för att spara stålbladet på plogen sätter dom inte ner den i backen.
Plus folk som klagar på vintern (har viss förståelse för klag på praktiska ting t ex väglag), ta vara på den istället .
//r
Men om man inte gillar vintern är det ju ingen vits att ta vara på den?Plus folk som klagar på vintern (har viss förståelse för klag på praktiska ting t ex väglag), ta vara på den istället .
Imponerande, det tror jag inte jag sett på många år. Grattis. Här händer det aldrig och salt slösas icke på småvägar på landsbygden.Jag hamnade bakom plogen ikväll och till min stora förvåning så satte han faktiskt bladet i backet för det var ett vackert gnistregn efter plogen. Annars körd de ju med den ett par dm ovanför snön och bara saltar.
Jag hamnade bakom plogen ikväll och till min stora förvåning så satte han faktiskt bladet i backet för det var ett vackert gnistregn efter plogen. Annars körd de ju med den ett par dm ovanför snön och bara saltar.
Här saltas det till förbannelse på landsvägarna, vilket gör att när det är mycket snö blir det aldrig de där riktigt fina vintervägarna pga allt salt. För att inte tala om idiotin att salt i inlandet i Norrland, vill de så gärna få trafikolyckor? Renarna står i klungor på vägen och slickar i sig direkt från asfalten. Aj, aj, aj vad de ska få ont i tungorna och man får nästan kliva ur bilen för att knuffa dem av vägen!Imponerande, det tror jag inte jag sett på många år. Grattis. Här händer det aldrig och salt slösas icke på småvägar på landsbygden.
Jag vet att Boden nåt år fick för sig att använda socker istället för salt, just för att komma undan från renproblemet. Det blev inte så bra med igenklibbat överalltHär saltas det till förbannelse på landsvägarna, vilket gör att när det är mycket snö blir det aldrig de där riktigt fina vintervägarna pga allt salt. För att inte tala om idiotin att salt i inlandet i Norrland, vill de så gärna få trafikolyckor? Renarna står i klungor på vägen och slickar i sig direkt från asfalten. Aj, aj, aj vad de ska få ont i tungorna och man får nästan kliva ur bilen för att knuffa dem av vägen!