Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
En av tallarna vid huset ser oroväckande instabil ut i stormen. Flyttade bilen för säkerhets skull men utedasset är fortfarande i farozonen... :cautious:

Att det varje gång uruselt vinterunderhåll av vägar är på tapeten, ska finnas minst en handfull människor som påpekar att man ju bör anpassa hastigheten efter före och körförmåga, och ha bra däck...
Självklarheter i förhoppningsvis merparten av trafikanters värld, men nu handlade det ju liksom om att det finns en gräns för hur dåligt/obefintligt underhåll som folk tolererar

Ja, visserligen.
Och i morse störde det mig att jag hamnade efter en som gjorde en extrem anpassning till (det inte så dåliga tack vare bra plogning) underlaget och körde 50-60 km/h på 90-väg. 90 hade jag också tyckt var lite för fort men 75-80 hade nog varit mer lagom.
Jättelång bilkö (eller ja, men åtminstone tio bilar vilket är mycket på den sträckan) men tack och lov ingen som var dum nog att köra förbi.

Ja, visserligen.
Och i morse störde det mig att jag hamnade efter en som gjorde en extrem anpassning till (det inte så dåliga tack vare bra plogning) underlaget och körde 50-60 km/h på 90-väg. 90 hade jag också tyckt var lite för fort men 75-80 hade nog varit mer lagom.
Jättelång bilkö (eller ja, men åtminstone tio bilar vilket är mycket på den sträckan) men tack och lov ingen som var dum nog att köra förbi.

Ja, det är ju inte alltid man har samma "lämplig hastighet", så då önskar man ju att de som önskar köra sakta kunde ta och titta i bakspegeln lite ibland också, och köra in på t.ex. en busshållplats och släppa förbi om det bildats lång kö :)

Vädret. Visst skulle jag kunna ta cykeln idag men jag är inte i skick för det (hej förkylning med hosta som vägrar ge sig och hals som inte tål ansträngning än utan bara förvärrar hostan) så det blir bil, men jag ser inte alls fram emot att köra i snöstorm även om det bara är en väldigt kort tur på drygt 2 km :meh:

Idag stör jag mig p så mycket att jag inte vet vart jag ska börja.....

1 stör mig på vädret... inte tillräckligt med snö för att kunna rida utan bara snorhalt och stenhårt
2 Åkte ifrån mina glasögon imorses vilket innebär att jag kisa
3Fryser trots extra lånad fleecetröja
4 - dunkar snart huvudet i väggen för att få ihop ett anbud. Har 1 000 frågor men finns ingen att fråga semester eller liknande.

Gaaaaaaahhhhhh!!!

Hungrid är jag också men har ingen matlåda så det blir flingor och fil....

att jag igår planerade att jobba hemma idag pga snön som skulle komma och vet vilken kaos i trafiken det brukar bli så snart det blir vitt på vägarna. Men så glömde dottern ta med sin gympapåse när hon åkte till sin pappa (14år) så jag fick åka imorse och lämna den så hon inte skulle få en frånvarotimme. Vad man gör för sina barn. hade tyvärr inte några lämpliga kläder - note to myself - skaffa dubbel uppsättning gympakläder

Stör mig på att plogbilarna "snålplogar" och lämnar 0.5 till 1cm snö som strax blir rena rama isgatan om temperaturen stiger och bilarna packar den.
Ren jävla snålhet, för att spara stålbladet på plogen sätter dom inte ner den i backen.

Stör mig på att plogbilarna "snålplogar" och lämnar 0.5 till 1cm snö som strax blir rena rama isgatan om temperaturen stiger och bilarna packar den.
Ren jävla snålhet, för att spara stålbladet på plogen sätter dom inte ner den i backen.
Jag hamnade bakom plogen ikväll och till min stora förvåning så satte han faktiskt bladet i backet för det var ett vackert gnistregn efter plogen. Annars körd de ju med den ett par dm ovanför snön och bara saltar. :crazy:

Jag stör mig på personer som efter att man frågat om de vill ses utanför jobbet och de bekräftat att ja, det vore jättekul sen bara ignorerar det.

Plus folk som klagar på vintern (har viss förståelse för klag på praktiska ting t ex väglag), ta vara på den istället :).

//r

Jättestörande med dåliga IT-system som inte fungerar. Hakar upp sig, kastar ut en.
Drabbar framför allt dem som inte kommer fram på telefon.

Jag hamnade bakom plogen ikväll och till min stora förvåning så satte han faktiskt bladet i backet för det var ett vackert gnistregn efter plogen. Annars körd de ju med den ett par dm ovanför snön och bara saltar. :crazy:
:eek: Imponerande, det tror jag inte jag sett på många år. Grattis. Här händer det aldrig och salt slösas icke på småvägar på landsbygden.
Vilket resulterar i skridskobana som VM skulle kunna spelas på.

... allt ovanstående och i 120 knyck :meh: Inte konstigt att vägen blir som en berg- och dalbana då när den fryser på :grin:

Jag är inte imponerad av snösvängen som kör förbi särbons hus, nej.

:eek: Imponerande, det tror jag inte jag sett på många år. Grattis. Här händer det aldrig och salt slösas icke på småvägar på landsbygden.
Här saltas det till förbannelse på landsvägarna, vilket gör att när det är mycket snö blir det aldrig de där riktigt fina vintervägarna pga allt salt. För att inte tala om idiotin att salt i inlandet i Norrland, vill de så gärna få trafikolyckor? Renarna står i klungor på vägen och slickar i sig direkt från asfalten. Aj, aj, aj vad de ska få ont i tungorna och man får nästan kliva ur bilen för att knuffa dem av vägen! :banghead:

Här saltas det till förbannelse på landsvägarna, vilket gör att när det är mycket snö blir det aldrig de där riktigt fina vintervägarna pga allt salt. För att inte tala om idiotin att salt i inlandet i Norrland, vill de så gärna få trafikolyckor? Renarna står i klungor på vägen och slickar i sig direkt från asfalten. Aj, aj, aj vad de ska få ont i tungorna och man får nästan kliva ur bilen för att knuffa dem av vägen! :banghead:
Jag vet att Boden nåt år fick för sig att använda socker istället för salt, just för att komma undan från renproblemet. Det blev inte så bra med igenklibbat överallt :angel: :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
89 90 91
Svar
1 815
· Visningar
83 190
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 668
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008