Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
När vi ändå är inne på folk som kommenterar mat..

Kan/Ska du verkligen äta det där? Standardfrasen när folk ser att man har diabetes och man ska äta. OAVSETT vad man äter

Åhh SÅ irriterande när folk kommenterar vad man äter, oavsett orsak!
Min värsta är min bror, "Oj ska du äta de där mackorna?"
NEJ jag gör dem såklart bara för att de är fina att se på, ska mata ponnyn med dem, hurså?! :devil:

Stör mig på att när jag hittar en begagnad transport som uppfyller mina krav så är totalvikten löjligt låg och min häst på ~550 kg blir för tung... :cautious: eller så är de så dyra att det skiljer typ 10' upp till en ny och då känns det inte lönt.

När vi ändå är inne på folk som kommenterar mat..

Kan/Ska du verkligen äta det där? Standardfrasen när folk ser att man har diabetes och man ska äta. OAVSETT vad man äter

Jag får oftast höra
"Oj ska du verkligen äta ALLT det?!" och när jag ätit upp "var gjorde du av maten?!"

Ja jag är pinnsmal och ja jag äter väldigt mycket mat för att inte gå ner i vikt. Problem med det eller?

En kund kommer in och ska sälja lite skrot.

Jag: Det var 30 kg och det är i dagsläget 3 kr per kilo. (Informerar alltid kunder om antal kilo och pris per kilo)

Kund: Ja det blir 90 kr, missade du den lektionen i skolan när de gick igenom multiplikationstabellen eller?! (notera, ej skämtsamt, har heller aldrig sett personen innan)

Jag: :confused::confused::confused: Vad menar du med det?

Kund: Vadå får man inte skämta lite eller? Ni tjejer tål ju ingenting nuförtiden!

Jag: Legitimation tack. Ger honom hans papper och sen går jag.
Gubbjävlar :rage: Han ville väl att min reaktion skulle bli TIHIII men så dum jag ääärr *hihihifnizz*

En kund kommer in och ska sälja lite skrot.

Jag: Det var 30 kg och det är i dagsläget 3 kr per kilo. (Informerar alltid kunder om antal kilo och pris per kilo)

Kund: Ja det blir 90 kr, missade du den lektionen i skolan när de gick igenom multiplikationstabellen eller?! (notera, ej skämtsamt, har heller aldrig sett personen innan)

Jag: :confused::confused::confused: Vad menar du med det?

Kund: Vadå får man inte skämta lite eller? Ni tjejer tål ju ingenting nuförtiden!

Jag: Legitimation tack. Ger honom hans papper och sen går jag.
Gubbjävlar :rage: Han ville väl att min reaktion skulle bli TIHIII men så dum jag ääärr *hihihifnizz*
:banghead::banghead::banghead:
För det var ju EXTREMT roligt :meh:

Att det varje gång uruselt vinterunderhåll av vägar är på tapeten, ska finnas minst en handfull människor som påpekar att man ju bör anpassa hastigheten efter före och körförmåga, och ha bra däck...
Självklarheter i förhoppningsvis merparten av trafikanters värld, men nu handlade det ju liksom om att det finns en gräns för hur dåligt/obefintligt underhåll som folk tolererar

Om du ska ockupera den här tråden med dagens mordrapportering som du gjorde i den andra så sabbar du tråden. Starta en egen med Oldies rapporter i stället.
Är du riktigt vettig? Ockupera :eek: Det var 1530 inlägg i den tråden och hur många skrev jag?
Ibland funderar man faktiskt över hur det står till med hjärnfunktionen hos människor. :meh:

Är du riktigt vettig? Ockupera :eek: Det var 1530 inlägg i den tråden och hur många skrev jag?
Ibland funderar man faktiskt över hur det står till med hjärnfunktionen hos människor. :meh:
1) Det varierar.
2) Det var 1248 inlägg och du låg tvåa på inläggstoppen.
3) Bättre om du funderar över vad ordet "diskussion" innebär. Det KAN innebära copy/pastea av nyhetsrubriker om mord men jag är inte helt säker på att det faktiskt är så.

Stör mig högst befogat på neuropsyk. Orkar inte förklara varför men något är uppenbarligen fel när man får mer självmordstankar pga dem. :(

Jag är på riktigt måndagshumör...
Fick ett sms ifrån ansvarig på annan avdelning, hon godkänner arbetade timmar och jag går igenom och skickar in alla avdelningar samtidigt. Smset löd "Oj jag hade glömt lägga in två pass på X kan du göra det?". Nej det kan jag tyvärr inte, jag har alldeles för mycket att göra idag och timmarna skickas in den femte varje månad. Är det så svårt att själv slå en signal till lönekontoret och påpeka felet och sedan skicka in de saknade timmarna?

Ett par timmar senare kommer ett mail ifrån lönekontoret "Hej jag får inget svar ifrån (ovanstående ansvarig) vad ska den nyanställde ha för lön?".
Hur sjutton ska jag kunna veta det? jag vet inte vad personen i fråga har för befattning, vilket avtal hen ska gå under och inte heller tidigare erfarenhet :banghead: (fortfarande den andre ansvarige som jag stör mig på att hon inte kan skicka in några uppgifter i tid...)

Blää, var såhäär nära på att vinna en budgivning på tradera om en sak jag verkligen ville ha, så typ nån minut innan sluttiden kommer det nån tjomme och lägger ett bud (obs ej sånt där automatiskt) som är typ 5 kr över vad jag fyllt i som maxbud :arghh:
Lesson learned 1: lägg maxbud verkligen på max och inte strax under
Lesson learned 2: folk suger

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
89 90 91
Svar
1 814
· Visningar
83 150
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 668
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008