Störiga saker vi stör oss på, del 39

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 232
  • Visningar Visningar 62 010
Fick en notis på telefonen om meddelande i messenger, öppnar appen -inget nytt :confused: inga marketplace, meddelandeförfrågningar eller liknande (sånt som kan gömma sig ibland).

Tror jag kanske har stört mig på det här förut, men jag stör mig på ordet städigt.
Jag kan förstå om man i vardagstal använder städig om någon som gillar att städa/ha det städat, men städigt?
"Jag har det städigt hemma hos mig"...
Det finns redan ett ord för det: städat :arghh:

Jag kan inte längre äta den mildaste chili utan att min näsa sätter igång att rinna som en jäkla kran. Creme fraiche med paprika och chili ingår i min basföda, men till och med det tycket näsan är för starkt :mad: har precis ätit en portion och det gick åt tre pappersnäsdukar för att fånga upp rinnandet.

Blir tokig. Först inser jag när jag hämtat ut fodralet till min nya Kobo Sage att skärmskyddet jag köpt är en plastfilm. Jag beställde separat att det jag läste som härdat glas men tydligen också var plastfilm, som ger bubblor. Jäkla 🤬 hittade härdat glas på amazon till slut. Funderar på att köpa det eftersom plastfilmen är full med bubblor jag inte får bort och det kommer jag inte ihåg att det blir med glas (jo några få man kan försiktigt få bort med ett visakort.

Bubblorna är så stora och måna att det inte går att läsa ordentligt. Har några fler så får sätta på en ny. En kompis tipsade om att det måste vara helt stilla - får stänga in katten sovrummet, ha på mig en t-shirt och inte andas så det inte kommer in ett enda dammkorn. Jag har två till så tar nog bort den här och försöker med en annan. Så fruktansvärt irriterande.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
99 056
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
97 842
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 427
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 269
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka