Störiga saker vi stör oss på, del 39

Då har man verkligen inte förstått hur det fungerar i verkligheten.

Jag använder en svindyr medicin mot mina problem av typen reumatism.

Varje gång mitt högkostnadsskydd "tagit slut", och jag ska hämta en ny omgång, så behöver jag betala "upp till toppen" av högkostnadsskyddet...

Det är inga jävla 75 kr i månaden.

Det är full pott direkt!

Jag har möjlighet att se till att jag har "några tusen" att köpa medicin för, men alla har ju inte sparpengar.
Halva problemet med att ha lite pengar att leva på är den dåliga likviditeten.
Det är många som inte fattar det och inte förstår hur mycket svårare det blir att leva billigt (typ fynda på mellandagsrea eller köpa storpack i mataffären för att få en låg totalkostnad) om man har likviditetsproblem.

Det finns företag som går i konkurs utan att egentligen ha skulder eller bristande lönsamhet, utan bara drabbas att tillfälliga likviditetsproblem. Tillgången på användbara pengar i handen precis den dag de behövs räcker inte till.

När jag skruvade av locket på min älskade och hyfsat dyrbara kryddblandning som är svår att få tag på missade jag att delen med små hål i som kontrollerar flödet hade fastnat i locket och följt med. Det innebar att det blev helt fritt flöde när jag tippade burken upp och ner och jag lyckades tömma ner nästan hälften av innehållet i marinaden istället för att skaka ur en tesked eller två vilket var tanken. Förstörd marinad och mycket bortslösad krydda :arghh:

Alla dumma inlägg och kommentarer på Facebook i dag:
"I dag har jag minsann handlat på ICA!" eller "Jag ska då rakt inte bojkotta, här ska handlas!" Det är så jävla skamligt så det finns inte. Visst, fine, strunta i att låta bli att handla denna veckan om du inte förstår grejen med det eller håller med om det, men sluta slå på de som väljer att inte handla! Är det så svårt?! Nej, bäst är att gnälla på att priser höjs, på allt och att inget görs ändå, åh vojne vojne vojne, men att på något vis agera- om så det handlar om detta, det går inte för sig. Då kan man ju inte GNÄLLA! eller göra sig ROLIG på andras bekostnad.

Att jag för första gången i mitt liv råkat ut för epa/a-traktorer som står ett kvarter bort och spelar så det dånar inne hos mig :mad::mad::mad:
Det varade inte länge.
Hörde dörren hos närmsta grannarna slå igen och hur tjejen stampade iväg och en kort stund senare blev det tyst.
Gissar på att hon talade med befälsröst och pekade med hela handen :D
Hon är inte stor men hon har pondus och är van att jobba med unga människor i armén.

Spelar wordfeud. Man märker direkt vilka som bara är där för att ragga
De börjar direkt skriva och gör inte ett enda drag

Ikväll tex
Han säger hej och jag svarar hej tillbaks. Han säger "Simon 39 år här. Jag säger hej Simon. Sen frågar han hur jag ser ut. Och han skriver att han är 188 lång, kort ljust hår, blå ögon.
Jag frågar varför han vill veta det. ( men det vet jag ju varför egentligen)
Men då försvinner han och det kommer ett meddelande att han avslutat matchen.

Denna var inte otrevlig i alla fall som vissa andra kan vara. Men tycker det är så lustigt att så många använder wordfeud enbart till att ragga

Trodde mitt öga blivit bra, måste ha varit nåt skit i det, hår tex, från spionen som fäller värre än en isbjörn just nu. men nej, tillbaka nu igen. Inte kan det väl, eller kan och kan, vara ett hår i samma öga igen? Irriterande i alla fall!

Alla dumma inlägg och kommentarer på Facebook i dag:
"I dag har jag minsann handlat på ICA!" eller "Jag ska då rakt inte bojkotta, här ska handlas!" Det är så jävla skamligt så det finns inte. Visst, fine, strunta i att låta bli att handla denna veckan om du inte förstår grejen med det eller håller med om det, men sluta slå på de som väljer att inte handla! Är det så svårt?! Nej, bäst är att gnälla på att priser höjs, på allt och att inget görs ändå, åh vojne vojne vojne, men att på något vis agera- om så det handlar om detta, det går inte för sig. Då kan man ju inte GNÄLLA! eller göra sig ROLIG på andras bekostnad.
Tänkte på det med det är dagisnivå som tyvärr så mycket annat också är i dom där grupperna :(
Men just gällande detta det är så lågt att göra sig rolig på bekostnad av andras dåliga ekonomi men tycker folk är hur äckliga som helst så är inte förvånad.

Tänkte på det med det är dagisnivå som tyvärr så mycket annat också är i dom där grupperna :(
Men just gällande detta det är så lågt att göra sig rolig på bekostnad av andras dåliga ekonomi men tycker folk är hur äckliga som helst så är inte förvånad.
Nej usch, verkligen dagisnivå! Vuxna människor ändå. Många visar sådan dumhet så det inte finns, liksom ser ner på de/vi som inte ska handla och tror att det handlar om att man tror att bara för att man inte handlar denna veckan så kommer handlarna eller regeringen att reagera ("hö hö hö så korkade de är"). Jag vill bara skrika och slå huvudet i väggen efter alla de inläggen. Jag får ont i huvudet av att folk på riktigt tror det samtidigt som de skriver spydigheter. Det handlar om att göra sin röst hörd, att inte handla denna veckan är som att demonstrera och påverkar lika mycket. Ingen frågar väl sig när de demonstrerar på gatorna hur många som bryr sig och hur långt de kan påverka? Handlar inte det om att visa sitt missnöje och göra sin röst hörd? Att gemensamt gå ihop och agera?Istället för att bara sitta inne och gnälla? KAN man inte låta bli så handla för all del, men kan man så varför inte stödja? Eller om man inte tror på det, varför måste man skriva inlägg om det och få någon slags reaktion som någon slags småtting?!

Jag tycker att det är deprimerande.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
94 402
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 382
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 356
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 539
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka