Glömde köpa mjölk vilket var huvudanledningen till att gå å handla idag... Ingen oboy för mig imorgon bitti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är den bakom som är en idiot. Folk har generellt sjukt bråttom i trafiken och utsätter både sig själv och andra för fara!Jag stör mig på mig själv och att jag får allt mer motstånd till att köra bil.
Och sen stör jag mig på bilar ska ligga i baken på en när man kör drygt 90 på 90 väg.
Och på folk som blir irriterade när man inte vet var man ska och kör lite saktare ngr hundra meter.
Detta gör att jag blir grymt osäker på om jag är en idioti eller om den bakom är en idiot.
Jag vet ju det egentligen men eftersom jag inte kör jätteofta blir jag alltid osäker på om jag gör fel om de tutar tex.Det är den bakom som är en idiot. Folk har generellt sjukt bråttom i trafiken och utsätter både sig själv och andra för fara!
Jag stör mig på mig själv och att jag får allt mer motstånd till att köra bil.
Och sen stör jag mig på bilar ska ligga i baken på en när man kör drygt 90 på 90 väg.
Och på folk som blir irriterade när man inte vet var man ska och kör lite saktare ngr hundra meter.
Detta gör att jag blir grymt osäker på om jag är en idioti eller om den bakom är en idiot.
Det innebär tex 60 istället för 70 kanske. Eller 40 i stället för 50. Och självklart kör jag av om det går men ibland gör det inte det utan att behöva köra en lång sträcka för att komma tillbaka.Om du kör lite saktare, vad det nu innebär, i några hundra meter hade jag definitivt blivit irriterad. Det är alldeles för lång sträcka och då får du isf parkera bilen och titta på en karta eller i gps:en.
Däremot behöver man ju inte köra alldeles för nära.
Jag håller med @LadyCovergirl . Jag blir också irriterad om folk kör under hastighetsbegränsningen. En epa får bara köra 30, dvs det är begränsningen på det fordonet.Det innebär tex 60 istället för 70 kanske. Eller 40 i stället för 50. Och självklart kör jag av om det går men ibland gör det inte det utan att behöva köra en lång sträcka för att komma tillbaka.
Jag tycker nog att man får öva sig på att inte stressa så sanslöst.
Vad händer om det är en EPA tex?
Eller någon som alltid kör under hastighetsgränsen?
Ok. Jag skulle aldrig klaga på ngn som kör sakta. Gör man det under längre tid kan man köra åt sidan.Jag håller med @LadyCovergirl . Jag blir också irriterad om folk kör under hastighetsbegränsningen. En epa får bara köra 30, dvs det är begränsningen på det fordonet.
90 på 90-väg är att köra enligt hastighet och inte störande för andra. 80 på 90-väg tycker jag att är det.Ok. Jag skulle aldrig klaga på ngn som kör sakta. Gör man det under längre tid kan man köra åt sidan.
Men kör jag 90 på 90-väg så ska jag banne mig inte behöva ha ngn i arslet.
Och man får störa sig så mycket man vill men jag ber inte om ursäkt för att jag ibland kör ngt saktare. Ibland kör jag lite fortare.
Nu åker jag tåg och det är skönt.
Hoppas att vi som kör med släpkärra (hästsläp) och alltså aldrig får köra fortare än 80 inte ses som "störande" i den bemärkelsen?90 på 90-väg är att köra enligt hastighet och inte störande för andra. 80 på 90-väg tycker jag att är det.
Självklart. Lastbilar har även de egna begränsningar. Samma sak med traktorer osv. Vanliga personbilar som kör för långsamt är det som stör mig.Hoppas att vi som kör med släpkärra (hästsläp) och alltså aldrig får köra fortare än 80 inte ses som "störande" i den bemärkelsen?
Hoppas att vi som kör med släpkärra (hästsläp) och alltså aldrig får köra fortare än 80 inte ses som "störande" i den bemärkelsen?
Jag hör till dem som stör sigDet innebär tex 60 istället för 70 kanske. Eller 40 i stället för 50. Och självklart kör jag av om det går men ibland gör det inte det utan att behöva köra en lång sträcka för att komma tillbaka.
Jag tycker nog att man får öva sig på att inte stressa så sanslöst.
Vad händer om det är en EPA tex?
Eller någon som alltid kör under hastighetsgränsen?
Ja men det håller jag med om.Jag hör till dem som stör sig
Kör man 60-70 på en 100-sträcka muttrar jag.
Men skulle aldrig lägga mig i baken på den andra bilen eller tuta åt den.
Tutar gör jag om nån beter sig trafikfarligt,
Tillägger att ibland stöter jag på bilförare som kör sakta och lite osäkert och är man så osäker kanske en oväntad händelse kan bli trafikfarlig? Då håller jag avstånd.
Dessutom vet man aldrig varför någon gör det. Kan ju finnas rimliga anledningar som jag inte vet om.Jag hör till dem som stör sig
Kör man 60-70 på en 100-sträcka muttrar jag.
Men skulle aldrig lägga mig i baken på den andra bilen eller tuta åt den.
Tutar gör jag om nån beter sig trafikfarligt,
Tillägger att ibland stöter jag på bilförare som kör sakta och lite osäkert och är man så osäker kanske en oväntad händelse kan bli trafikfarlig? Då håller jag avstånd.
Eller hur!Dessutom vet man aldrig varför någon gör det. Kan ju finnas rimliga anledningar som jag inte vet om.
Det är alltid mer rätt att anpassa körningen genom att sänka farten än att inte göra det om det behovet uppkommer.
Hela mentaliteten att se andra trafikanter som obstruerande marodörer, för att de inte kör på ett sätt som i mitt tycke är perfekt, är främmande för vad jag fick lära mig som grundregler för trafiksäkerhet på den tiden som jag tog körkort.
Ja, jag håller med (för det mesta).Naturligtvis inte, det är ju begränsningen för hur ekipaget får framföras (precis som med en EPA).
Men att i en vanlig bil utan släp i bra vägförhållanden ligga 10 under tillåten hastighet är galet irriterande.