Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag börjar höra sämre. Är på en större invigning och folk fnissar åt saker jag inte hör.
Redan nu? Sååå gammal är jag väl inte.:meh:
Jag började höra sämre för ett par år sen. Inte fått det undersökt på något sätt, bara egen upptäckt.
Är det mycket ljud runt om hör jag inte om någon pratar med mig, om jag inte tittar på personen i fråga. Kan inte prata med folk i bilen, sitter jag bak hör jag inte de i framsätet..

Det är sjukt jobbigt! Jag är ju bara 36 dessutom..
 
Till alla som upplever dålig hörsel här i tråden, kontakta vården och få hjälp! I nästan alla regioner är det lååååånga väntetider. Hörappapterna idag är jättebra hjälp. Det finns ingen anledning att dra på det och ju tidigare mna börjar desto lättare är det att vänja sig!

Mvh audionomen
 
Träsmak i baken. :wtf:

Först suttit i bilen medan jag pendlat till jobbet. Sen suttit på jobbet i 12 timmar, bara för att sitta i bilen hem och sen köra till akuten och nu sitta på en trästol i undersökningsrummet medan mamma sover på en brits i väntan på att bli ihopsydd.

Sen ska jag köra hem och fixa till hästarna för att kliva upp igen kl 04:45 i morgon bitti. :meh:
 
Stör mig på att en kompis vi ev ska träffa imorgon (eller tisdag) men som skulle ”kolla vilken dag som passar bäst.” Och återkomma - inte har återkommit.
Sånt gör mig vrång och jag har god lust att göra upp andra helt random planer och bara ”Ah nej men du hörde inte av dig så jag antog att du var upptagen.”🙈

Vi vår väl se. :cautious:
 
Stör mig på vår tvättmaskin.
Den har en error-kod att locket inte är stängt. Det är en liten switch som pressas av en billig plast-stav när locket stängs. Den staven har gått av.
Så först limmade jag tillbaka den. Höll några tvättar men den har brutits av igen. Och igen. Senast så bara silvertejpade jag switchen. Men tejpen lossnar nu efter varje tvätt och man behöver vara 2 för att fixa för hela toppdelen på maskinen behöver skruvas av och hållas upp, sedan skruva av ett skydd för alla kablar innuti. Sen tejpa. Skruva tillbak allt, koppla in vattnet igen osv... Irriterande!
Måste hitta ett bättre sätt att hålla nere switchen!
 
Stör mig på vår tvättmaskin.
Den har en error-kod att locket inte är stängt. Det är en liten switch som pressas av en billig plast-stav när locket stängs. Den staven har gått av.
Så först limmade jag tillbaka den. Höll några tvättar men den har brutits av igen. Och igen. Senast så bara silvertejpade jag switchen. Men tejpen lossnar nu efter varje tvätt och man behöver vara 2 för att fixa för hela toppdelen på maskinen behöver skruvas av och hållas upp, sedan skruva av ett skydd för alla kablar innuti. Sen tejpa. Skruva tillbak allt, koppla in vattnet igen osv... Irriterande!
Måste hitta ett bättre sätt att hålla nere switchen!
Det finns inte reservdel att få tag på och helt enkelt byta ut den trasiga delen? :)
 
Jag stör mig på att jag tydligen uppnått den ålder då jag antas behöva hjälpmedel, fått flera brev med erbjudanden att kolla min hörsel från företag som kränger hörselundersökningar och säljer hörapparater. :mad:
Haha. Jag översvämmas av reklam om fotriktiga skor och stödstrumpor. Eller möbler som hjälper till att resa sig upp. :D

Hörselgrejor bara väntar jag på. De lär komma...
 
Jag stör mig på sådana där elljusstakar till advent eftersom de inte får plats i en bananlåda stående, inte får de vettig plats liggande heller, tar SÅ onödigt stor plats!
Man kan spara originalkartongen. Gör jag nästan alltid, t.ex. så har jag TV-kartongen kvar ifall jag flyttar och behöver skydd till TV:n.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 204
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
25 26 27
Svar
531
· Visningar
26 753
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 321
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp