Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Drar upp störningsmomentet jag hade i förra tråden, då jag vid TVÅ tillfällen idag (redan!) blivit utsatt för folk som inte pratar ordentligt i telefon eller använder hörlurar.
Först på bussen på väg till kontoret: person pratar högljutt med en än mer högljudd person på Facetime så att hela bussen hörde deras samtal...
Väl på kontoret så är det en på kontoret bredvid som sitter i samtal via datorn, då även utan headset. Denna person har jag dessutom sagt till TVÅ GÅNGER att han måste stänga dörren eller använda headset och vart han kan hämta ett...
Lägg dig i samtalet så ska du se att det antingen snabbt avslutas eller att högtalaren stängs av. :sneaky:
 
Bevisfrågan är knepig.Jag fick inte tömt alls ett år, Kundtjänst hävdade att bilen tömt. Chauffören intygade.
Ord mot ord. Bara att bita ihop och betala.
Vi är faktiskt överrens om att bara första kammaren blev tömd på 2 av brunnarna.
Och slambilsföraren var här på backjobbet för det.
Det är lätt att bevisa.
En överfull första kammare syns på bild.
Samma sak med skit i kammare 2 och 3.

Inga ord mot ord här inte.
Ord mot starka bevis.
Bara att tugga i sig
 
Vi är faktiskt överrens om att bara första kammaren blev tömd på 2 av brunnarna.
Och slambilsföraren var här på backjobbet för det.
Det är lätt att bevisa.
En överfull första kammare syns på bild.
Samma sak med skit i kammare 2 och 3.

Inga ord mot ord här inte.
Ord mot starka bevis.
Bara att tugga i sig
Inte för att vara den som är sån, men egentligen är det bara i första kammaren det ska vara slam. Kan vara lite i andra, men tredje ska vara klar i princip. Det ska inte behövas tömmas i en fungerande slamavskiljare.

/Myndighetsperson som jobbar med avlopp
 
Dottern sa att hon skulle komma för det är Mantorp i helgen. Sedan skulle hon inte komma för husvagnen gick inte igenom besiktningen. Sedan skulle hon komma för den gick igenom ombesiktningen. Nu ska hon inte komma för kompisen som ska med får inte ledigt på måndag så de kan ändå inte åka till mig. "nä men vi kommer på vår semester om tre veckor". Det är så mycket snack och så lite verkstad med den tösen.

Hon har min ena vandrarryggsäck med sovsäck och tält, som är nya och jag har de gamla här så såg fram emot att få tillbaka det i på söndag. Nu blir det inte så så jag bad henne helt enkelt att skicka det till mig. Så förhoppningsvis får jag dem nästa vecka med posten. Det är nu jag har semester, inte om tre veckor.

Trodde alltså jag skickade med henne, för ett år sedan nu, sakerna jag har här, och inte mina nya saker ;) Och att de skulle komma tillbaka tidigare än ett år senare förstås.
 
Jag har tidigare letat och letat som en tok efter min gamla klocka utan att hitta den, för jag hade en störning i en tidigare tråd om mitt epilepsiarmband där brickan ständigt vänder sig-fortfarande en störning. Fick ett erbjudande från en bukefalist som jag tyvärr inte helt kommer ihåg, kan det ha varit @MiaMia kanske? om att hon kunde sy på brickan på klockarmbandet.

IDAG hittade jag klockan, och insåg att jag vid något tillfälle har bytt armband så det är inte ett läderarmband tror jag ens :( Och klockremmen har jag ju sparat, den i läder och med titanspänne men den har jag ju inte hittat ännu. Sorgligt. Försökte lämna in klockan för reparation men när de bytte batteri gick den inte igång igen så de "kunde" inte reparera den. Det är synd att det finns så få människor som har kunskaper om att reparera saker, så att slit och släng är så modernt.

En störning som blev "Oh vad kul!" som blev en störning igen ;)

448068027_10160470678938877_2225350100709502058_n.jpg
 
Inte för att vara den som är sån, men egentligen är det bara i första kammaren det ska vara slam. Kan vara lite i andra, men tredje ska vara klar i princip. Det ska inte behövas tömmas i en fungerande slamavskiljare.

/Myndighetsperson som jobbar med avlopp
Jag vet, men de skall i ändå tömmas i alla tre.
I alla fall enligt vår kommun och de tidigare entreprenörerna sedan 30 år.
Tyvärr så har jag en hyresgäst som missbrukar sitt avlopp som soptunna, det blir knökfullt med diverse skräp på en "pisskvart", så där simmade allsköns bråte även i andra kammaren. Jag har redan varit tvungen att gräva om infiltrationen en gång till det avloppet p.g.a. bomull och annat som inte hör dit. Och jag vill slippa att göra om det igen. Det var dyrt.
I det andra avloppet var det bara litet "slem" i andra kammaren och klart i tredje.

Det finns en fördelningsbrunn också som sista nöden och ett fungerande T-rör.

Så - trött - på - folk - som - ljuger.
 
Ingen på avloppsenheten var tillgänglig för samtal.
De ringer tillbaka.
Så jag måste fortsätta att vara sur ett tag till.
Jag vill ju bara lägga det här till handlingarna och fortsätta med annat.
Nu har de ringt tillbaka.
Jag skall prova med buntband som de orkar klippa av på andra ställen.
En schackel orkar de tydligen inte öppna.
Vi får se om de orkar ha med sig en tång eller sax att klippa med.

Kommunen var inte helt nöjd med entreprenörens prestation.
Och jag kan sluta vara sur och ägna mig åt annat.
Buntband fungerar fint för mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 039
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
428
· Visningar
21 803
Senast: dobbis
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 565
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 223
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp