Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte nya glasögon igår. Tänkte att nu tusan ska jag inte vela för mycket och tog det första paret bågar som verkade bra.
På det stället finns det enligt dem själva minst 5000 bågar att välja på. Helt galet mycket har de (glasögonfabriken i Ullared...), så för att inte spendera halva kvällen där bara tog jag ett par.

Hatar att köpa glasögon!
Det är nog typ så jag måste göra. Eller be personalen hämta liknande de jag har så jag slipper tänka alls.
 
Försöker fylla in lönerapport. Normalt har jag den på macbooken och sen redigerar jag den med open Office, men då internet krånglar på den försöker jag på paddan istället. Det vill inte alls fylla i som jag vill pga olika macron. Och open Office verkar inte funka på iPad…
Lär försök komma ihåg och köpa hem lite ethernetkablar och se om MacBook-dator fungerar bättre på kabel eller så får jag starta upp stationära PCn istället. Men hade det funkat på paddan direkt hade det varit bäst. I-landsproblem.. :angel:
 
Jag stör mig på att jag är så trött som om luften gått ur mig nu när jag äntligen fått semester.
Jag stör mig på regnet som fördröjer mina tältningsplaner.
Jag stör mig på att jag i dag kom på att jag snart ska ha mens, så typ lagom till vädret nog kanske stabiliserar sig mer än 30 minuter åt gången så ska den månatliga f***ng syndafloden ur kroppen förstöra planerna! Varför är jag inte 50 och mensfri ännu?!!?!?!
Jag stör mig på att jag börjar bli så gammal att min tidigare SÅ regelbundna mens numera plötsligt dyker upp som gubben i lådan när helst den känner för det, nästan, med ett "Hej, nu ska jag plåga dig en tid-ingen vet hur länge för sånt har man inte koll på i den här åldern mer, du är för gammal för sånt numera!!!"

Och så stör jag mig på rövhålen som ringde på dörren och ryckte i dörrhandtaget i dag. Medan jag hyschade spionen tänkte jag elakt för mig själv att jag ska skaffa mig en fårvaktarhund och sätta den utanför min ytterdörr som vakt. Såg att om det var Hundstallet eller något sådant som hade en sådan.... Moahahahahaha! :sneaky:

Tror jag ska äta lite så störningarna försvinner :D
 
När ens blommor på balkongen blir förstörda 😞. Plötsligt i eftermiddags kom ett hageloväder med hagelkulor som var 1-1,5 cm stora. Vräkte ner hagel i säkert 10 min. Mina hängpetunior är helt sönderslagna. Dom var så fina! Hoppas dom återhämtar sig men det är mindre en tredjedel av blommorna kvar och många "grenar" var avslagna. Även mkt osäker om mina tomatplantor kommer överleva. Inte många blad kvar på dom.
 
Varför är jag inte 50 och mensfri ännu?!!?!?!
Ja fy skulle aldrig vilja ha tillbaka mensen. Dock när klimakteriet kom o man trodde att så skönt att slippa all mens då kom vallningarna, o då är det ju inte så att det bara va 1 vecka/månad utan vallningarna sköljde över en var o varannan dag x antal år. Dock finns det ju dom som inte har det så jobbigt, är ju så individuellt.
 
Fåntratt fick äta upp kattmaten som mammas katt ratat. För sent upptäckte jag att på något vis låg det en liten insexnyckel på fatet och när han var klar hittade jag inte nyckeln! 😱 Tänk om den glupska byrackan svalt den?! Kan den fastna eller perforera tarmen? 😨
 
Ja fy skulle aldrig vilja ha tillbaka mensen. Dock när klimakteriet kom o man trodde att så skönt att slippa all mens då kom vallningarna, o då är det ju inte så att det bara va 1 vecka/månad utan vallningarna sköljde över en var o varannan dag x antal år. Dock finns det ju dom som inte har det så jobbigt, är ju så individuellt.
Ja jisses, det är ingen frid någon tid i en kvinnas kropp egentligen! :( hoppas jag får det lätt, men man vet ju inte!
 
Gjorde ett dumt slarvfel på jobbet igen. En skulle nästan kunna tro att jag gör det med flit som självplågeri för att kunna gå runt och oroa mig över att få skäll. Särskilt som det riktiga problemet är att jag blir så besviken på mig själv över min insats och inte att få en i detta fall välförtjänt tillsägelse. :arghh:
 
Slambilsförare som maskar och bara tömmer en av tre kammare på 2 av mina 3 trekammarbrunnar.
För att sedan först påstå att det bara finns en kammare på de brunnarna och sedan påstå att han inte fick upp locken på de 4 icke tömda kamrarna, som nyss inte fanns, samt hota med bomkörning.
Jag tar ju hellre bomkörning än att tro att avloppen är tömda och riskera att få skit i infiltrationerna.

När Kommunen öppnar så skall jag ringa avfallskontoret.
 
Drar upp störningsmomentet jag hade i förra tråden, då jag vid TVÅ tillfällen idag (redan!) blivit utsatt för folk som inte pratar ordentligt i telefon eller använder hörlurar.
Först på bussen på väg till kontoret: person pratar högljutt med en än mer högljudd person på Facetime så att hela bussen hörde deras samtal...
Väl på kontoret så är det en på kontoret bredvid som sitter i samtal via datorn, då även utan headset. Denna person har jag dessutom sagt till TVÅ GÅNGER att han måste stänga dörren eller använda headset och vart han kan hämta ett...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 039
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
429
· Visningar
21 803
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 565
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 223
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp