Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Råd om hur mitt arbete ska skötas, av folk som inte är varken utbildade eller yrkesverksamma i min bransch. Det är ett ständigt skämt inom branschen, allas ”goda råd”, och det cirkulerar roliga memes kring det över hela världen. Jag fnissar, känner igen mig, känner också ibland att vi är klubben för inbördes beundran och borde lyssna mer på andra avdelningar och kompetenser. Vi kan mycket, men aldrig allt. Den här kulturen kring marknadsavdelningen börjar bli lite bisarr. Men så vissa dagar så känner jag bara att nej.. det stämmer ju detta. Varför sitter jag just nu med 4 obesvarade mail i inkorgen om hur ”vi borde göra?” Av kleti och pleti. Att jag har två byråer i ryggen, en hel marknadsavdelning, en konsult, en strategi som vi tagit fram, och ja.. jag själv då. Nej men visst Anette på ekonomi vi kör på ditt spår 👍


Om det är en Anette som har en idé är den säkert helt genial 😁
 
Regionen har dragit in på tandvård under narkos, så igår gjorde jag ett tappert försök att dra ut en kindtand med hjälp av lugnande och lustgas. Det gick åt skogen, för hur mycket bedövning tandläkaren än gav mig, tog den inte. Han fick ut det mesta, men vi gav upp när det var en envis rot kvar och jag hade full panik pga smärtan. Om jag ska dra ut resten, måste jag betala 10 000 ur egen ficka för narkosen...
Nu börjar jag dessutom få feber. Jag hatar allt som har med tänder och tandläkare att göra. Min fobi lär knappast ha blivit bättre av den vidriga upplevelsen. :cry:
 
Personer i min omedelbara närhet som stressar mig något otroligt. Jag har förklarat att för att så ska hända måste först si hända och jag har ingen kontroll över si. Jag får alltid känslan av att hen tycker jag är lat och jobbig. Jag vet att hen menar väl men det gör att jag mår riktigt uselt.
 
På mig själv för att jag inte bara tar mig i kragen och kollar på nya glasögonbågar så jag kan boka tid för synundersökning. Själva kostanden eller synundersökningen i sig är inget problem. Jag bara orkar inte prova ut glasögonbågar.
Och så jag är så väldans närsynt och stor skillnad mellan ögonen plus migränen. Så det tar mig flera veckor när jag fått nya innan jag blir van och inte extra snurrig och illamående av dem. 😫 Så det tar helt enkelt emot. Men jag måste måste måste fixa det nu för jag ser onekligen sämre igen, sen ett tag tillbaka :cautious:
 
Hörlurarna jag köpte för tio spänn fungerar nu inte öht :rage: Jag skulle gå tillbaka men orkar inte för tio kronor. Frustrerande.
 
På mig själv för att jag inte bara tar mig i kragen och kollar på nya glasögonbågar så jag kan boka tid för synundersökning. Själva kostanden eller synundersökningen i sig är inget problem. Jag bara orkar inte prova ut glasögonbågar.
Och så jag är så väldans närsynt och stor skillnad mellan ögonen plus migränen. Så det tar mig flera veckor när jag fått nya innan jag blir van och inte extra snurrig och illamående av dem. 😫 Så det tar helt enkelt emot. Men jag måste måste måste fixa det nu för jag ser onekligen sämre igen, sen ett tag tillbaka :cautious:
Jag köpte nya glasögon igår. Tänkte att nu tusan ska jag inte vela för mycket och tog det första paret bågar som verkade bra.
På det stället finns det enligt dem själva minst 5000 bågar att välja på. Helt galet mycket har de (glasögonfabriken i Ullared...), så för att inte spendera halva kvällen där bara tog jag ett par.

Hatar att köpa glasögon!
 
Jag köpte nya glasögon igår. Tänkte att nu tusan ska jag inte vela för mycket och tog det första paret bågar som verkade bra.
På det stället finns det enligt dem själva minst 5000 bågar att välja på. Helt galet mycket har de (glasögonfabriken i Ullared...), så för att inte spendera halva kvällen där bara tog jag ett par.

Hatar att köpa glasögon!
Jag är rätt ny i den "riktiga" glasögonvärlden... :D Det enda jag har kommit fram till är att jag vill ha plastbågar och inte metallbågar. Jag köpte ett par av varje sort och stör mig på att jag inte kan putta upp metallbågarna i håret 🤪!
 
Jag är rätt ny i den "riktiga" glasögonvärlden... :D Det enda jag har kommit fram till är att jag vill ha plastbågar och inte metallbågar. Jag köpte ett par av varje sort och stör mig på att jag inte kan putta upp metallbågarna i håret 🤪!
Bra avgränsning ändå!

Jag har haft glasögon i snart trettio år, och det enda jag kommit fram till är att jag inte vill ha linser igen :D
 
När man ringer nån och denne ska ringa upp men man vet inte när. Jag blir alltid så stressad av sånt, kan inte gå ut ifall det är nån jag vill prata privat med, har t.ex. ingen lust att stå i kö på affären och prata med myndighetsfolk ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 034
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
428
· Visningar
21 726
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 552
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 215
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp