Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom det snart är midsommar så har min allergi dragit igång ordentligt. Tabletterna gör ingen större nytta och jag nyser och ögonen kliar. Självklart har jag inga ögondroppar hemma utan får vänta till fredag när jag får dom på posten. För vårat värdelösa apotek har inte dom dropparna och dom försöker bara pracka på mig andra som jag inte vill ha.
 
När man ringer nån och denne ska ringa upp men man vet inte när. Jag blir alltid så stressad av sånt, kan inte gå ut ifall det är nån jag vill prata privat med, har t.ex. ingen lust att stå i kö på affären och prata med myndighetsfolk ...
Känner igen. Satt i bilen utanför affären i 45 minuter i måndags för att gynekologen skulle ringa. Inte ett samtal jag ville ta offentligt. 😉
 
Min tur störa sig på postmord. Ett paket på hela 13cm tydligen för svårt eller jobbigt levera till min brevlåda eller dörr 🙃 . Står inte kunder leveras och ska få meddela var ska hämtas. Troligtvis ICA och jag har sådär lust ta mig dit efter jag jobbar :banghead:

Bullshit tror jag 110% , aldrig vart problem levera hit vanligtvis 😒 Semestervikarie som inte pallar ut ur postbilen? Inte blev bättre störning när försökte med deras kundtjänst bara j*kla robotrösten sa paketet lastad på bil, och den är försenad 🙃
 
Jag gav faktiskt en brevbärare en åthutning idag. Hen tappade ett brev vid min grannes låda och plockade inte upp det igen.
Jag gick förbi precis när hen kom åkandes och såg det. Mötte bilen igen ett kvarter längre bort och upplyste om att så gör man inte. Det är inte okej någonstans.
 
Stör mig på mens-reklamen på Spotify. Drar alltid ner ljudet då. Och sen glömmer jag sätta på ljudet igen och missar musiken.
 
Jag köpte nya glasögon igår. Tänkte att nu tusan ska jag inte vela för mycket och tog det första paret bågar som verkade bra.
På det stället finns det enligt dem själva minst 5000 bågar att välja på. Helt galet mycket har de (glasögonfabriken i Ullared...), så för att inte spendera halva kvällen där bara tog jag ett par.

Hatar att köpa glasögon!
Var det bra pris? Skulle behöva nya glasögon, men använder dem så otroligt sällan (linser större delen av min vakna tid) så vill ha fina men billiga trots ”svåra” synfel 😅
 
I slutet av förra tråden störde jag ju mig på att skattebesledet inte kommit, men idag kom det 🥳 så får ta tillbaka den störningen!
Så skönt, nu kan jag slappna av lite efter en lite kämpig månad ekonomiskt och även köpa en grej jag villhöver 😬
 
Var det bra pris? Skulle behöva nya glasögon, men använder dem så otroligt sällan (linser större delen av min vakna tid) så vill ha fina men billiga trots ”svåra” synfel 😅
2800 för fotokromatiska glas. Hade jag tagit vara vanliga hade det blivit tusen kronor billigare.
Jag har bara lite brytningsfel och är närsynt, så inget invecklat.
 
2800 för fotokromatiska glas. Hade jag tagit vara vanliga hade det blivit tusen kronor billigare.
Jag har bara lite brytningsfel och är närsynt, så inget invecklat.
Toppen, tack! Och det var oavsett båge? Då kan jag jämföra när jag förnyat mitt recept i sommar :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 034
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
428
· Visningar
21 726
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 552
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 215
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp