Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tidigare letat och letat som en tok efter min gamla klocka utan att hitta den, för jag hade en störning i en tidigare tråd om mitt epilepsiarmband där brickan ständigt vänder sig-fortfarande en störning. Fick ett erbjudande från en bukefalist som jag tyvärr inte helt kommer ihåg, kan det ha varit @MiaMia kanske? om att hon kunde sy på brickan på klockarmbandet.

IDAG hittade jag klockan, och insåg att jag vid något tillfälle har bytt armband så det är inte ett läderarmband tror jag ens :( Och klockremmen har jag ju sparat, den i läder och med titanspänne men den har jag ju inte hittat ännu. Sorgligt. Försökte lämna in klockan för reparation men när de bytte batteri gick den inte igång igen så de "kunde" inte reparera den. Det är synd att det finns så få människor som har kunskaper om att reparera saker, så att slit och släng är så modernt.

En störning som blev "Oh vad kul!" som blev en störning igen ;)

Visa bifogad fil 147279
Stämmer. Det var jag. :)

Minns att jag gick och funderade på om man kunde få tag på ett begagnat skärp e.dyl. av lagom tjocklek för att slakta till återbruk, men inte exakt hur jag tänkte mig detaljerna i konstruktionen. Och att jag störde mig på att det verkade svårt att göra knäppningen stabil och långlivad utan att börja köpa saker som kostade pengar.

Men man kunde testa att sänka ambitionen till att bara vara bättre än originalremmen i hållbarhet. Om du vill kan jag fundera på en anti-snurr-prototyp någon gång framöver (kanske till hösten) ifall jag hittar (billigt) material som verkar funka?
 
Jag blir tokig på dessa studentflak! Förut var det en dag eller två, nu har det hållit på i snart två veckor ☹️
Idag skulle jag hämta @LenaH för att luncha men höll på att inte komma ut på Ringvägen på grund av flera flak som bromsade upp trafiken, och blev sen. I förrgår var det ännu värre då stod trafiken i princip still på Ringvägen åt båda hållen. Jag tänkte köra till stallet men gav upp.
 
Har skrivit med en person ett tag med eventuella planer på att ses. Känt mig tveksam ett tag men idag kom droppen när han skämtsam föreslog att jag skulle slå sönder lampan, klippa kablar i bilen och uppgav att han kunde komma med mer förslag för att få lampan att sluta lysa. Efter att redan nu ha lagt ut drygt 12 000 kronor och har mest den dubbla summan att betala innan bilen är klar så var det otroligt störande att han tycker att det var roligt skämt. För mig är det bara osmakligt och går helt bort.
 
Stämmer. Det var jag. :)

Minns att jag gick och funderade på om man kunde få tag på ett begagnat skärp e.dyl. av lagom tjocklek för att slakta till återbruk, men inte exakt hur jag tänkte mig detaljerna i konstruktionen. Och att jag störde mig på att det verkade svårt att göra knäppningen stabil och långlivad utan att börja köpa saker som kostade pengar.

Men man kunde testa att sänka ambitionen till att bara vara bättre än originalremmen i hållbarhet. Om du vill kan jag fundera på en anti-snurr-prototyp någon gång framöver (kanske till hösten) ifall jag hittar (billigt) material som verkar funka?
Tack det är jättesnällt! <3 <3
Hade en klockrem i läder fungerat? Kan man sy fast den i hålen så att säga? klocka brukar jag inte tappa. Men har tappat tidigare armband som jag haft, dels en läderrem med graverat EPILEPSI på och en tryckknapp. den blev sliten och öppnade lätt när något tog emot och även en likadan fast med två knappar, första knappen tog emot och blev så sätt sliten och öppnades lätt och så var det lika lätt att fasta och få av sig remmen.

Brickan tillbringar sitt liv mestadels upp och ner numera och dubellknutet för att stanna kvar runt handen. :rofl:
 
Tack det är jättesnällt! :heart :heart
Hade en klockrem i läder fungerat? Kan man sy fast den i hålen så att säga? klocka brukar jag inte tappa. Men har tappat tidigare armband som jag haft, dels en läderrem med graverat EPILEPSI på och en tryckknapp. den blev sliten och öppnade lätt när något tog emot och även en likadan fast med två knappar, första knappen tog emot och blev så sätt sliten och öppnades lätt och så var det lika lätt att fasta och få av sig remmen.

Brickan tillbringar sitt liv mestadels upp och ner numera och dubellknutet för att stanna kvar runt handen. :rofl:
"Något" går det alla gånger att göra om du tror att en sådan rem är bäst. Ska fundera mer på om sy rakt igenom remmen eller använda klockpinnens hål verkar bäst.
Sämre än den där originalremmen ska det väl inte kunna bli... Beror på hur "hemgjort" det är ok att det ser ut. :o

Skickar PM när jag är hemma i em eller kväll.
 
Bokade tid på verkstaden för att byta koppling på min ena bil. Gjorde det för över två månader sedan baserat på bra verkstadsrecensioner kombindderat med bra direkt bussförbindelse på 30 min till mitt hus. Bor lite off nära en kommungräns så de flesta bussar hit måste man åka runt och byta flera gånger och det tar en väldigt tid... Nu lagom till att jag ska lämna in bilen så har de så klart gjort om busslinjerna och tabellerna så att i stället för 30 min till och från verkstan så tar den snabbaste kollektivförbindelsen 1h & 30 min... Lagom irriterande :grin:
 
Bytte ett par hörlurar på garantin och tog ett par andra par för samma pris. De sitter bättre men det är helt omöjligt att hantera touchknapparna och volymknappen när det är samma till olika saker. volym upp 2 sekunder, volym ner 3 sekunder på samma knapp NC av och på. Inte ett skit hände med volymen.

Jag byter in dem i morgon, tror man kan göra det? tyckte de sa det. Och tar ett par JBL som jag hade. Där fanns volym och bytesknappar och inte touch.

Men jag ville ha nya nu ju! :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 039
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
429
· Visningar
21 824
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 567
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 227
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp