Ja de har också en sådan jourtjänst.När jag borde i hyresrätt och ringde och skulle felanmäla en helg hamnade jag hos sosalarm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja de har också en sådan jourtjänst.När jag borde i hyresrätt och ringde och skulle felanmäla en helg hamnade jag hos sosalarm
Om folk bara använde sin näsa när de ser sådant så kan man ganska snart förstå om hästarna är döda eller bara sover. i sommarväder ligger en död inte länge utan att börja lukta... Så, luktar det inte "dött" så sover de nog bara, kanske testa använda öronen då istället, kanske kanske kan man snappa upp snarkandeFolk! (återigen, folk!)
En hästgård har blivit anmäld till länsstyrelsen för de har döda hästar i hagarna.
En person har åkt förbi och konstaterat att en hel flock var döda. De hade vatten och gott om bete men eftersom ingen sett att de var döda saknade de nog tillsyn.
Alla ettårshingstarna stendöda där i sommarsolen. De hade nog dött när de var mätta och otörstiga och jättetrötta.
Gården får återigen trassla med myndigheter. Och myndigheterna få ägna tid och pengar åt ytterligare en okunnig anmälan.
(min granne var klokare när hon såg vårt bästa sto ligga raklång i hagen. Hon ställde bilen och gick fram, Hästen slutade snarka och lyfte huvudet)
Precis, var inte 112 vi var hänvisade tillJa de har också en sådan jourtjänst.
Så är det hos mig med. Utanför en viss telefontid ringer man ett nummer som går till SOS som sen kontaktar HV-jouren om det är sk akuta saker som inte kan vänta.När jag borde i hyresrätt och ringde och skulle felanmäla en helg hamnade jag hos sosalarm
Känner igen mig i det.Jag stör mig enormt på att jag är så orolig av mig och har sjukt svårt att släppa oron.
Skulle inte våga lita på folks luktsinne... Eller, jag vågar inte efter att ha fått frågan (som kyrkvaktmästare) om vi brände folk i ett krematorium. De använde i och för dig inte ögonen heller eftersom de missade de två männen som hängde i linor i kyrktornet och tjärade taket...Om folk bara använde sin näsa när de ser sådant så kan man ganska snart förstå om hästarna är döda eller bara sover. i sommarväder ligger en död inte länge utan att börja lukta... Så, luktar det inte "dött" så sover de nog bara, kanske testa använda öronen då istället, kanske kanske kan man snappa upp snarkande
Nja, då ska det legat mer än några timmar om man ska upptäcka det på stanken om ett gäng unghästar skulle legat döda på håll i en hage.Om folk bara använde sin näsa när de ser sådant så kan man ganska snart förstå om hästarna är döda eller bara sover. i sommarväder ligger en död inte länge utan att börja lukta... Så, luktar det inte "dött" så sover de nog bara, kanske testa använda öronen då istället, kanske kanske kan man snappa upp snarkande
Då får man låta bli att bli så orolig för hästar i sommarhage helt enkelt och istället börja tänka att de stackarna sover för att orka vara vakna på natten när det är svalareNja, då ska det legat mer än några timmar om man ska upptäcka det på stanken om ett gäng unghästar skulle legat döda på håll i en hage.
Om man inte kan något alls om hästar så är jag inte ett dugg förvånad om folk reagerar.Då får man låta bli att bli så orolig för hästar i sommarhage helt enkelt och istället börja tänka att de stackarna sover för att orka vara vakna på natten när det är svalare
När sambon och en av hans kollegor körde förbi en hästhage så var kollegan helt övertygad om att den ena hästen där var död. Sambon sa att den sover nog säker bara. Kollegan: nej fan, den där måste nog vara död den. Tror att hästen hann lyfta på huvudet medan de såg på, och kollegan blev shockadOm man inte kan något alls om hästar så är jag inte ett dugg förvånad om folk reagerar.