Jag har fått höra av en släkting att hen kommer att gömma sina tillgångar, i guld, i sitt hus, och vi som ska gå igenom dödsboet får hitta det.En sekundärstörning å mina föräldrars vägnar: En släkting gick bort i höstas och lämnade sitt hus till min pappa, som nu håller på att rensa det inför försäljning. Detta försvåras märkbart av två saker: 1) släktingen har i princip inte slängt någonting sedan hen flyttade dit 1976 och 2) hen har gömt en massa värdesaker på en massa "smarta" ställen. Ställena hade absolut varit smarta, om hen bara informerat någon utomstående om deras existens. Som det är nu behöver mina stackars föräldrar gå igenom varendaste liten pinal eftersom man aldrig vet var det kan ligga något av värde. Och tro mig när jag säger att huset är fullt av grejer. Fynd som gjorts hittills har inkluderat ett guldsmycke i ett cornflakespaket med utgångsdatum 2003, tre värdefulla ringar gömda inuti en nalle, samt flera tusen kronor i kontanter (varav de flesta inte längre var giltiga) som var instoppade mellan en hög handdukar i en ICA-kasse. Jag lider med dem!
Var vänliga och ta lärdom av detta: Skriv gärna ner, eller kommunicera på andra sätt till era anhöriga, ifall ni har värdesaker på något särskilt ställe som är svårt att räkna ut som utomstående.
Jag vet inte riktigt om jag ska tro på det.
Jag frågade ifall vi får en ledtråd var vi ska leta, men nej, någonstans i huset