Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men precis! Barnen är ju bra mycket mer permanenta! En partner utan barn är ju lättare att bli av med om man tröttnar. Barnen däremot..
Hur stor skillnad är det egentligen på att separera om man är gift mot om man är sambo? Tänker ur en ekonomisk vinkel inte själva pappers arbetet med att skilja sig.
 
Hur stor skillnad är det egentligen på att separera om man är gift mot om man är sambo? Tänker ur en ekonomisk vinkel inte själva pappers arbetet med att skilja sig.
Ingen aning faktiskt. När jag var sambo och gjorde slut flyttade jag bara ut och han köpte mina möbler. Det var busenkelt. Antar att det skulle vara lika enkelt, fast lite mer pappersarbete, nu som gift.
 
Jag blir vansinnig. Köpte ett par nya hörlurar och nu vägrar de att ladda! De låg på laddning (den röda lampan lyser) i nästan ett dygn - de ska laddas på 30 minuter. Och när jag försöker sätta på dem så är de stendöda. Blir tokig :banghead:

Uppdatering: Satt med telefonen i högsta hugg och väntade tills öppettid för telefon hos computersalg. Skapade i går ett rma ärende. Det var upptaget i kundtjänst vilket är mystiskt. Fick dock ett mail att de skickar ut ett par nya. Alltså, jag vill inte att de tror att jag försöker mygla mig till ett par hörlurar. Ville skicka de trasiga i retur men fick meddelandet samtidigt att jag inte ska göra det. Nåja, alltid bra att ha några öronpluppar i reserv antar jag.

Frustrationen växer och om det skulle vara något fel på nästa part så skriker jag.

@Oh_really kollade runt och det verkar inte vara någon plast man måste ta bort. Kommer inte heller ihåg att jag måste ta bort någon plast eller liknande när jag köpte dem tidigare. Iofs har jag minne som en dement guldfisk.

Det som gör mig misstänksam är att när de ligger på laddning så slocknar aldrig ljuset, vilket det gjorde på mina tidigare när de var fulladdade.
 
Bor du nära kusten? Här i Malmö räcker det att man tänker på att plocka fram något ätbart så kommer måsarna i stora klungor. Nu när de har ungar är de extremt aggressiva. Jag har flera gånger varit med om att de flyger mot mig bakifrån och stryker med vingspetsarna precis vid huvudet. Extra bonus om de lyckas bajsa ner en samtidigt.

Mina "fågelhundar" är rädda både för måsarna och grågässen vi har här i Malmö :rofl:
Nej
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
22 021
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 574
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 232
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp