Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar inte gnälla när kommunen satsar, men det senaste projektet är korkat.
De ska bygga hus på personalparkeringen på jobbet. Det finns ingen plan för var vi ska parkera under tiden det byggs.
När bygget väl är klart kommer det finnas parkeringshus. Till de som bor i de nybyggda husen.

VAR ska vi som inte har cykelavstånd och inte kan ta bussen parkera?

Vi har blivit ombedda att inte använda de allmänna parkeringarna (logiskt, för var ska folk som vill till centrum och handla parkera?) men det finns liksom inget annat..
 
Var vid Willys igår och satte oss i bilen för att äta glass efter handlandet. Vi hade rutorna nere och det fläktade skönt. Så kommer en Volvo, slängs in på tvären i rutan mittemot oss, mittemot ingången till affären (vi stod nära för maken använder rollator pga skada). Ut kliver en småfet dam i övre medelåldern, lämnar bilen på tomgång med (till synes) lika småfet karl kvar i bilen, och knatar in i affären (nej, hon var inte rörelsehindrad på något viss, tämligen rask och alert i steget). Kvar i bilen, på tomgång, sitter karln, nöjt fipplande med mobilen.
Alltså, i dessa tider när man ska göra allt man kan för att tänka på klimatet, är sådant här så j-a provocerande :banghead:
Klimatet får andra tänka på, JAG har minsann bråttom, JAG ska bara..., JAG vill inte svettas några minuter (hade inte behövts i detta fall då det bara hade varit att ta ned rutan eller öppna dörren), JAG vill inte frysa någon minut innan bilen värmts upp (vintertid), osv osv osv.
Stackars stackars dig som utsattes för att behöva se småfeta människor. Hoppas att du återhämtar dig snabbt, vilken pärs! :(
Styrkekram! :heart
 
Dottern har mitt nya oanvända tält ihop med en vandrarryggsäck, två sovsäckar (en oanvänd) samt ett liggunderlag. Hon skulle skicka det till mig i fredags för att hon inte skulle komma hit som hon först lovat... hon skickade inte det. Så var vi överens om att hon skulle skicka det i dag. Det har hon inte gjort. Förbaskade unge!

Slog upp mitt andra tält i köket för att se hur det är, inte använt på många år nu. 10 tror jag? Innan dess använt flitigt. Hittade i alla fall två tydliga hål och en del småhål i det plus att "tejpen" över några sömmar har släppt. Jag behöver med andra ord verkligen mitt nya tält!!

Blir så ledsen när dottern inte riktigt bryr sig.
 
Just ja, en störning till när jag ändå har ångan uppe.

Flygvapnet tar just i dagarna skolflygplanet Sk 60 ur aktiv tjänst, efter drygt 60 år. Flygvapenmuseum i Linköping hade en temadag i lördags, med en kort överflygning (för övrigt av en civil Sk 60, om än flugen av en Flygvapenanställd duktig uppvisningspilot). Men den "riktiga" ceremonin med riktigt uppvisningsprogram sker idag, på en tisdag. Det blir ett rätt internt SAAB- och Flygvapen-evenemang... :meh:
 
Var vid Willys igår och satte oss i bilen för att äta glass efter handlandet. Vi hade rutorna nere och det fläktade skönt. Så kommer en Volvo, slängs in på tvären i rutan mittemot oss, mittemot ingången till affären (vi stod nära för maken använder rollator pga skada). Ut kliver en småfet dam i övre medelåldern, lämnar bilen på tomgång med (till synes) lika småfet karl kvar i bilen, och knatar in i affären (nej, hon var inte rörelsehindrad på något viss, tämligen rask och alert i steget). Kvar i bilen, på tomgång, sitter karln, nöjt fipplande med mobilen.
Alltså, i dessa tider när man ska göra allt man kan för att tänka på klimatet, är sådant här så j-a provocerande :banghead:
Klimatet får andra tänka på, JAG har minsann bråttom, JAG ska bara..., JAG vill inte svettas några minuter (hade inte behövts i detta fall då det bara hade varit att ta ned rutan eller öppna dörren), JAG vill inte frysa någon minut innan bilen värmts upp (vintertid), osv osv osv.
Usch vilken vidrig människosyn.
Enda störningsmomentet borde väl vara tomgångskörningen.
Inte personernas vikt el ålder.
 
Det är asjobbigt!
Ja, det är SÅ många grejer att hålla koll på - med halvklasser, personal som jobbar i två verksamheter, deltider osv. Och som sagt - jag har inte lagt schemat innan (det var klart när jag började jobba förra året) så det är inte bara jobbigt i frågan att "det är mycket jobb" utan jag känner mig som en idiot. Jag SER inte vad det är jag ska se. buhuuuu :arghh::bag:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 047
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
443
· Visningar
22 242
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 578
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 236
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp