Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
I min lilla stad är de aggressiva.
De har ungar nu och gör attacker - innehållande prickskytte med bajs - mot alla som rör sig i närheten.
Paraply behövs på värsta ställena.
Oj. Så olika de beter sig! Jag älskar måsar och försöker fotografera dom men de håller sig oftast på långt avstånd.
 
Jag blir vansinnig. Köpte ett par nya hörlurar och nu vägrar de att ladda! De låg på laddning (den röda lampan lyser) i nästan ett dygn - de ska laddas på 30 minuter. Och när jag försöker sätta på dem så är de stendöda. Blir tokig :banghead:
Min partner var med om samma sak för ett tag sedan. Han hade missat att det var en tunn bit genomskinlig plast som måste tas bort. Kan dina ha något liknande?
 
Var vid Willys igår och satte oss i bilen för att äta glass efter handlandet. Vi hade rutorna nere och det fläktade skönt. Så kommer en Volvo, slängs in på tvären i rutan mittemot oss, mittemot ingången till affären (vi stod nära för maken använder rollator pga skada). Ut kliver en småfet dam i övre medelåldern, lämnar bilen på tomgång med (till synes) lika småfet karl kvar i bilen, och knatar in i affären (nej, hon var inte rörelsehindrad på något viss, tämligen rask och alert i steget). Kvar i bilen, på tomgång, sitter karln, nöjt fipplande med mobilen.
Alltså, i dessa tider när man ska göra allt man kan för att tänka på klimatet, är sådant här så j-a provocerande :banghead:
Klimatet får andra tänka på, JAG har minsann bråttom, JAG ska bara..., JAG vill inte svettas några minuter (hade inte behövts i detta fall då det bara hade varit att ta ned rutan eller öppna dörren), JAG vill inte frysa någon minut innan bilen värmts upp (vintertid), osv osv osv.
 
Oj. Så olika de beter sig! Jag älskar måsar och försöker fotografera dom men de håller sig oftast på långt avstånd.
Bor du nära kusten? Här i Malmö räcker det att man tänker på att plocka fram något ätbart så kommer måsarna i stora klungor. Nu när de har ungar är de extremt aggressiva. Jag har flera gånger varit med om att de flyger mot mig bakifrån och stryker med vingspetsarna precis vid huvudet. Extra bonus om de lyckas bajsa ner en samtidigt.

Mina "fågelhundar" är rädda både för måsarna och grågässen vi har här i Malmö :rofl:
 
Pratade med en kompis häromdagen. Vi pratar barn och relationer och livet i stort.
Men så nämner hen att hen tycker det är konstigt att jag och min man är gifta, för det är ju ett så stort steg i relationen.

Själv har hen tre barn, och ogift.

Är inte barn ett bra mycket större steg och ett större åtagande än ett giftermål?

Jag har gått och funderat på det samtalet ett tag, och det stör mig. Hur kan giftermål vara större än barn? Barnen är ju bra mycket mer permanenta än att gifta sig..
 
Pratade med en kompis häromdagen. Vi pratar barn och relationer och livet i stort.
Men så nämner hen att hen tycker det är konstigt att jag och min man är gifta, för det är ju ett så stort steg i relationen.

Själv har hen tre barn, och ogift.

Är inte barn ett bra mycket större steg och ett större åtagande än ett giftermål?

Jag har gått och funderat på det samtalet ett tag, och det stör mig. Hur kan giftermål vara större än barn? Barnen är ju bra mycket mer permanenta än att gifta sig..
Plus att det är väldigt bra att vara gift om man har barn. Om något oförutsett händer.
 
Var vid Willys igår och satte oss i bilen för att äta glass efter handlandet. Vi hade rutorna nere och det fläktade skönt. Så kommer en Volvo, slängs in på tvären i rutan mittemot oss, mittemot ingången till affären (vi stod nära för maken använder rollator pga skada). Ut kliver en småfet dam i övre medelåldern, lämnar bilen på tomgång med (till synes) lika småfet karl kvar i bilen, och knatar in i affären (nej, hon var inte rörelsehindrad på något viss, tämligen rask och alert i steget). Kvar i bilen, på tomgång, sitter karln, nöjt fipplande med mobilen.
Alltså, i dessa tider när man ska göra allt man kan för att tänka på klimatet, är sådant här så j-a provocerande :banghead:
Klimatet får andra tänka på, JAG har minsann bråttom, JAG ska bara..., JAG vill inte svettas några minuter (hade inte behövts i detta fall då det bara hade varit att ta ned rutan eller öppna dörren), JAG vill inte frysa någon minut innan bilen värmts upp (vintertid), osv osv osv.
Håller med om att det är störande beteende, men vad har deras eventuella vikt med saken att göra?
 
Stör mig på min hyresvärd som skickar sms om att det ”ser stökigt ut på tomten när det ligger grejer huller om buller och det finns högt gräs.”

Ja det bor ett barn här, det kommer finnas leksaker i trädgården.
Och ja. Det finns högt gräs. Klipper gräsmattorna, men inte ”skogsdelen” eller trimmar i buskagen. Det skulle ta mig typ 8-10h i veckan att hålla den här tomten i golfbaneskick. Det har jag varken tid eller lust med. :arghh:
 
Pratade med en kompis häromdagen. Vi pratar barn och relationer och livet i stort.
Men så nämner hen att hen tycker det är konstigt att jag och min man är gifta, för det är ju ett så stort steg i relationen.

Själv har hen tre barn, och ogift.

Är inte barn ett bra mycket större steg och ett större åtagande än ett giftermål?

Jag har gått och funderat på det samtalet ett tag, och det stör mig. Hur kan giftermål vara större än barn? Barnen är ju bra mycket mer permanenta än att gifta sig..
Mitt ex kusin sa samma sak
"Gifta sig? Ew nej, det är permanent"
Nu har hon också 3 barn, med 3 olika pappor
Som om det är mindre för evigt? :confused:
 
Pratade med en kompis häromdagen. Vi pratar barn och relationer och livet i stort.
Men så nämner hen att hen tycker det är konstigt att jag och min man är gifta, för det är ju ett så stort steg i relationen.

Själv har hen tre barn, och ogift.

Är inte barn ett bra mycket större steg och ett större åtagande än ett giftermål?

Jag har gått och funderat på det samtalet ett tag, och det stör mig. Hur kan giftermål vara större än barn? Barnen är ju bra mycket mer permanenta än att gifta sig..

En barndomskompis till mig uttryckte samma sak när jag gifte mig. Bakom ryggen på mig, till en annan kompis som då hade fått sitt första barn :laugh: Förstår inte heller tänket alls. Det är ju bara att skilja sig? Har man inga barn kan man bara ansöka om skilsmässa direkt, utan betänketid. Barn har man ju (förhoppningsvis) för evigt och kräver en uppoffring utan dess like om man vill vara en bra förälder...
 
Mitt ex kusin sa samma sak
"Gifta sig? Ew nej, det är permanent"
Nu har hon också 3 barn, med 3 olika pappor
Som om det är mindre för evigt? :confused:

En barndomskompis till mig uttryckte samma sak när jag gifte mig. Bakom ryggen på mig, till en annan kompis som då hade fått sitt första barn :laugh: Förstår inte heller tänket alls. Det är ju bara att skilja sig? Har man inga barn kan man bara ansöka om skilsmässa direkt, utan betänketid. Barn har man ju (förhoppningsvis) för evigt och kräver en uppoffring utan dess like om man vill vara en bra förälder...
Men precis! Barnen är ju bra mycket mer permanenta! En partner utan barn är ju lättare att bli av med om man tröttnar. Barnen däremot..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
22 021
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 574
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 232
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp